عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و گو با جام جم آنلاین

مقصد نهایی آمریکا براندازی نظام است /ضرورت توجه ویژه تر به ظرفیت های داخلی

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تداوم گستاخی دولت آمریکا علیه مردم ایران را به دلیل اعتماد بیش از حد به دشمن و شیطان بزرگ دانست و گفت: امیدواریم مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور اقدامات متقابل خود علیه اهداف خصمانه کاخ سفید و نقض عهد آنها در برجام را بطور عملیاتی تحقق بخشند.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۹۴
واکنش یک سردار سپاه به تحریم های جدید امریکا/ کوثری: وزارت خارجه اقدام عملیاتی کند

سردار اسماعیل کوثری در مصاحبه با جام جم آنلاین، در واکنش به اقدام سخیف دولت آمریکا مبنی بر قرار دادن شماری از افراد حقیقی و حقوقی در فهرست تحریم ها، گفت: اساسا منطق ایالات متحده همواره این بوده تا به قول های خود پایبند نباشد، لذا اینگونه است که مقام معظم رهبری بارها بر عدم اطمینان به آمریکا تاکید می فرمایند.

وی افزود: دوران پسا برجام به عینه نشان می دهد که تذکرات رهبری انقلاب در خصوص بدگمانی به آمریکا امری عقلایی و منطقی بوده و شاید جمله حضرت امام(ره) که گفتند آمریکا شیطان بزرگ است حتما یک برهان محکمی در ورای این جمله قرار داشته است. چنانکه امروز باید گفت، استکبار جهانی با خوی شیطانی و صیونیستی دست از بد عهدی های خود بر نخواهد داشت.

کوثری خطاب به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد این دوستان در مقابل آمریکا هوشیار و دشمن شناس باشند.

وی با بیان اینکه برخی تصور می کنند ما از مذاکره با غرب هراس داریم، تاکید کرد: به هیچ روی اینگونه نیست، نه تنها ما از مذاکره نمی ترسیم بلکه چون جمهوری اسلامی ایران دارای یک منطق قوی و مستدل است برای هر مسئله ای که منافع ملی ما را تامین کند در چارچوب نظام مذاکره خواهیم کرد.

کوثری تصریح کرد: متاسفانه باید پذیرفت با شناختی که از طرف مقابل بدست آوردیم ابدا نمی توان به آنها اطمینان کرد و باید منطق خودشان که همانا زبان زور است با آنها رفتار نمود.

این مقام ارشد نظامی امنیتی با انتقاد از خوشبینی برخی مسئولان نسبت به طرف غربی بویژه دولت آمریکا عنوان داشت: متاسفانه این عزیزان حرفهای خود ما را باور ندارد و در مقابل حرف طرف غربی را می پذیرند همین امر موجب شده آمریکایی ها در عمل گستاخی خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهند.

سردار کوثری در خصوص بیانیه وزارت امور خارجه دال بر اقدام متقابل ایران در قرار دادن اتباع آمریکایی در لیست تحریم ها اظهار داشت: بنده که چنین اراده ای در برخی مسئولین نمی بینم لیکن ان اشالله به این وعده ها عمل شود. با این حال در این مورد خوشبین نیستیم بخاطر اینکه هم در مجلس و هم مقامات وزارت امور خارجه تنها به ایراد حرف و بیانیه بسنده کرده اند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه یادآور شد: پیش از این قرار بود چنانچه آنها در بحث توافق هسته ای به وعده ها و تعهدات خود عمل نکنند ما هم متقابلا چنین رویکردی اتخاذ کنیم و مسیر برنامه هسته ای خود را با قوت ادامه دهیم ولی شوربختانه تاکنون یک مورد عکس العمل متناسب از سوی دستگاه دیپلماسی کشور مشاهد نکرده ایم.

کوثری در پایان پیرامون احتمال خروج ایران از برجام خاطر شان کرد: اگر در عمل چنین مواضعی اتخاذ گردد قطعا دشمن تا این اندازه بطور گستاخانه بر تحریم های بی رویه خود دامن نخواهد زد و در صورت خروج ما از توافق هسته ای هیچ اتفاق خاصی (به ضرر ایران) رخ نمی دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها