تبعات برگزار نشدن به موقع مجمع سالیانه فدراسیون ها

قانون برای همه فدراسیون ها یکی است

روز گذشته از خطر تعلیق کرسی های بین المللی والیبال ایران نوشتیم و اینکه ممکن است به دلیل به تعویق افتادن انتخابات ریاست فدراسیون والیبال برخی از کرسی های مهم بین المللی والیبال ایران از دست برود.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۷۸
قانون برای همه فدراسیون ها یکی است

به گزارش جام جم آنلاین ، در اینباره اظهار نظرهای مختلفی وجود دارد. در واقع چیزی که مسئولان فدراسیون والیبال می گویند و چیزی که در قانون فدراسیون جهانی وجود دارد.

اما رویه تعلیق کرسی های بین المللی در سایر فدراسیون ها نیز وجود خواهد داشت ، به این ترتیب که اگر انتخابات به موقع برگزار نشود خطر تعلیق کرسی های بین المللی همان فدراسیون در مجامع آسیایی و جهانی وجود خواهد داشت.

قانون صریح فدراسیون جهانی

اساسنامه مفصل و چند صد صفحه ای فدراسیون جهانی والیبال حاوی نکات بسیار فراوانی است. بخشی از این اساسنامه به مشخص بودن چارت ریاست فدراسیون های کشورهای تابع فدراسیون جهانی برمی گردد. ابتدا قانون می گوید انتخابات ریاست فدراسیون های کشورهای تابع باید در زمان مشخص برگزار شود. تاریخ آن باید به طور رسمی به فدراسیون جهانی اعلام شود. پس از آن و بر اساس همان تاریخ اعلام شده فدراسیون مهلت دارد تا انتخابات را برگزار کند. اگر انتخابات برگزار نشد مهلتی چند ماهه در اختیار می گیرد. اگر در مهلت تعیین شده باز هم موفق به برگزاری انتخابات نشد آنگاه تصمیم گیری در فدراسیون جهانی آغاز می شود. یا یک مهلت دیگر یا جریمه ، جریمه ای که می دانیم بخشی از آن تعلیق کرسی های بین المللی است.

بنی تمیم: قانون برای همه یکی است

حمید بنی تمیم نایب رییس فدراسیون کشتی بر خلاف مسئولان فدراسیون والیبال به خوبی در اینباره صحبت می کند. وی در اینباره به جام جم آنلاین گفت: این قانون فقط از سوی فدراسیون های جهانی نیست. این قانون گاهی اوقات از سوی کمیته ملی المپیک اعمال می شود. خطر تعلیق کرسی چیزی است که در صورت تعویق در انتخابات برای همه فدراسیون ها وجود دارد. این فقط فدراسیون های جهانی نیستند که فدراسیون های تابع خود را جریمه می کنند. کمیته ملی المپیک نیز در موارد خاصی می تواند برای توابع خود جرایم سنگین درنظر بگیرد. تعلیق هم می تواند یکی از این جرایم باشد.

وی گفت: فدراسیون های دیگر را نمی دانم اما این مورد حداقل درباره کشتی عملی نمی شود چرا که همه چیز بر اساس برنامه پیش می رود. قانون برای همه فدراسیون ها یکی است. ما هم اگر بی نظم باشیم و مجمع سالیانه را به موقع برگزار نکنیم ممکن است با خطر تعلیق روبرو شویم.

قوانین لازم الاجرای دیگر فدراسیون های جهانی

قوانین همه فدراسیون های جهانی لزوما یکی نیست اما مشابه یکدیگرند.

-فدراسیون جهانی کاراته را می توان جز سرسخت ترین فدراسیون های جهانی قرار داد. این فدراسیون مهلت دوباره ای به فدراسیون های تابع خود نمی دهد. یا انتخابات در موقع مقرر برگزار می شود یا جریمه در کار است. بخشی از جریمه به تعلیق کرسی های بین المللی ارتباط دارد، چیزی که چندی پیش قرار بود برای فدراسیون کاراته ایران بیفتد و کارشناسان این رشته درباره آن هشدار دادند.

-فدراسیون جهانی کشتی نیز تعلیق کرسی های بین المللی را در صورت تعویق انتخابات در دستور دارد. این جریمه مشتمل بر تعلیق کرسی های مربوط به داوری، هیئت رییسه و سایر کمیته های کشتی است.

-فدراسیون جهانی تکواندو رویه ای کاملا مشابه دارد. در صورتی که تکلیف رییس فدراسیون مشخص نشود آنگاه نه تنها خطر تعلیق در کار است که اصلا ممکن است خود فدراسیون نیز تعلیق شود از تابعیت جهانی دربیاید.

-فدراسیون جهانی پینگ پنگ نیز در صورت مشاهده بی نظمی از سوی فدراسیون های تابع خود و سرپیچی از قوانین اساسنامه فدراسیون جهانی قطعا جرایم سنگینی همچون تعلیق را در نظر میگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها