وزیر ارتباطات؛

توقف فروش اینترنت حجمی از مرداد ماه

وزیر ارتباطات که روز جمعه در جریان رویداد گیم تهران (TGC) خبر از حذف حجم فروشی و ارائه ترافیک نامحدود به کاربران داده بود، دیروز در گفتگو با خبرنگاران توضیحات بیشتری را در این رابطه ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۱۱
توقف فروش اینترنت حجمی از مرداد ماه

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مهر، محمود واعظی اظهار داشت تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت حجمی، برای اینترنت ثابت ADSL و TD-LTE در نظر گرفته شده است تا کاربران بتوانند با پرداخت مبلغ ثابت به صورت قرارداد ماهانه یا سالانه، به هر میزان که بخواهند از اینترنت استفاده کنند. این رویکرد در حال حاضر توسط اپراتورهای موبایل اجرایی شده و به عنوان مثال می توان با پرداخت حق اشتراک ماهیانه، محتوای ویدیویی را به هر مقدار از سایت های خاص تماشا کرد.

وزیر ارتباطات می گوید با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایت های ویدیویی و تولید محتوای چند رسانه ای در کشور، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نیست. به همین دلیل وزارت در پی تغییر سیاست فروش اینترنت است و کمیته ویژه ای برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت در سازمان تنظیم مقررات تشکیل شده.

واعظی تصریح کرد این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته و دستورالعمل فوق، مرداد ماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می شود تا مردم بتوانند از سایت های داخلی با سرعت و کیفیت مناسب استفاده نمایند.

گفتنیست با توجه به اظهارات فوق، این سؤال به وجود می آید که آیا سیاست فروش اینترنت نامحدود صرفاً محدود به وب سایت های داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است، یا اینکه دسترسی به سایت های خارجی را نیز در بر خواهد گرفت.

در همین رابطه محمد رضا فرنقی زاد، سخنگوی وزارت ارتباطات ضمن تکذیب خبر توقف فروش اینترنت حجمی و ارائه ترافیک نامحدود از مرداد ماه، اظهار داشت این طرح از مدت ها پیش مطرح بوده و وزیر ارتباطات گفتند تا پایان دولت فعلی، برای تصویب و اجرا به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه می‌شود.

جهانگیر اسدی، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات هم گفت این پیشنهاد هنوز در دست بررسی است و در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح نشده، بنابراین زمان اجرا از اول مرداد ماه قطعی نیست. وی افزود آغاز تغییر نحوه فروش اینترنت به صورت رسمی به کاربران اطلاع رسانی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها