رئیس کمیته حقیقت یاب چهار دیپلمات ربوده شده در گفتگو با جام جم آنلاین:

باید خانواده های دیپلماتهای ربوده شده را از بلاتکلیفی برهانیم

خانواده دیپلمات های ربوده شده در گفت و گو با جام جم آنلاین مطرح کردند؛

تشکیل جلسه کمیته حقیقت یاب در مورد ربایش دیپلمات ها،سه شنبه / موسوی: آزادی دیپلمات ها مستلزم برخی مبادلات است

به مناسبت سی وپنجمین سالگرد ربایش 4دیپلمات ایرانی در خاک لبنان ،خانواده هایشان در گفت وگویی اظهارداشتند: این دیپلمات ها ذخیره استراتژیک رژیم صهیونیستی محسوب شده و اسرائیل به راحتی آن ها را از دست نمی دهد.
کد خبر: ۱۰۴۹۹۴۰
تشکیل جلسه کمیته حقیقت یاب در مورد ربایش دیپلمات ها،سه شنبه / موسوی: آزادی دیپلمات ها مستلزم برخی مبادلات است

به گزارش خبرنگار سیاسی جام جم آنلاین، به مناسبت سی وپنجمین سالگرد ربایش 4 تن از دیپلمات های کشورمان در خاک لبنان، خانواده این دیپلمات ها عصر دیروز با حضور در دبیرخانه کمیته حمایت از فلسطین با خبرنگاران گفت وگو کردند.

محمد جواد رستگار، برادر تقی رستگار ضمن قدردانی از رسانه ها بخاطر پوشش اخبار و اطلاعات مرتبط با دیپلمات های مفقود شده ابراز امیدواری کردند، ان شاالله نتایج ملموس تری برای تعیین تکلیف این عزیزان حاصل شود و این طور نباشد که هر سال ما به بیان خاطرات از آنها بسنده کنیم و تا سال بعد دوباره سالگرد بگیریم.

در ادامه نشست حامد متوسلیان برادر زاده حاج احمد متوسلیان دیپلمات ربوده شده در لبنان، در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین مبنی بر اینکه دیدار شما با اعضای کمیسیون امنیت مجلس حاوی چه نتایج و تصمیماتی بود، گفت: در این دیدار مقرر شد یک کمیته حقیقت یاب به ریاست حشمت الله فلاحت پیشه تشکیل شود و به بررسی ابعاد موضوع ناپدید شدن دیپلمات ها بپردازد.

وی افزود: این کمیته با مدیریت اعضای خانواده دیپلمات ها مدیریت خواهد شد و کلیه اسناد و آخرین اطلاعات در خصوص ربایش عزیزان ما مورد بررسی قرار می گیرد.

سید رائد موسوی فرزند سید محسن موسوی دیگر دیپلمات ربوده شده کشورمان نیز در پاسخ به این پرسش گفت: یکی از نکات مهمی که اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت بدان تاکید داشتند این بود که در سابقه رژیم صهیونیستی این موضوع وجود داشته افرادی 30 یا 40 سال در اسارت بوده اند و از آن ها هیچ خبری نبوده است که نمونه آن می توان به سمیر قنطار اشاره کرد که 30 سال در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر بود و بعد از آزادی در سوریه به شهادت رسید که حتی در مدت اسارت عکسی از پیکر وی که گویا به شهادت رسیده است در اختیار خانواده اش گذاشته بودند!

وی با اشاره به اظهارات اعضای کمیسیون در مورد دیپلماتها اضافه کرد: به اعتقاد آنها دیپلمات های ربوده شده ذخایر استراتژیکی برای رژیم صهیونیستی هستند و در زمانی که کارد به استخوان این رژیم رسیده باشد از این 4 نفر بهره برداری می کنند چنانچه کریمی قدوسی نماینده مشهد در جلسه کمیسیون امنیت معتقد بود اگر همزمان یک فرمانده صهیونیستی و احمد متوسلیان زیر تیغ جراحی باشند اهمیت حفظ متوسلیان برای این رژیم بیشتر است و آنها حاج احمد را حفظ خواهند کرد.

فرزند سید محسن موسوی در جواب این سئوال که اولین جلسه شما با کمیسیون امنیت ملی مجلس چه زمانی خواهد بود، ابراز داشت: روز سه شنبه همین هفته اولین جلسه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و نمایندگان نهادهای ذیربط همچون وزرات خارجه در این جلسه حضور خواهند داشت.

وی در خصوص اینکه آثار و نتایج پیگیریهای مسئولین را تاکنون چطور ارزیابی می کند، گفت: اداره کل خاورمیانه وزارت خارجه به خصوص سفارت ایران در بیروت این موضوع را از ابتدا پیگیر بوده و حتی در این موضوع در زمان نخست وزیری فؤاد سینیوره در سازمان ملل ثبت رسمی شد.
با این حال از آنجائیکه رژیم صهیونیستی هیچ قانون بین المللی را بر نمی تابد به این راحتی امید به بازگشت نداریم.

موسوی در ادامه با ابراز خوشبینی از نتیجه بخش بودن پیگیری ها یادآور شد: رسانه ها می توانند نقش برجسته ای در این بین ایفا کنند واز همه عزیزان درخواست داریم تا رسیدن به نتیجه موضوع این 4 دیپلمات را پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از قواعد بین المللی پایبند نیست. لذا هرگاه فلسطین با مذاکره توانست یک وجب از خاک خود را پس بگیرد ما هم می توانیم به عزیزان خود دست پیدا کنیم.

موسوی در پایان خاطر نشان ساخت: با رژیم صهیونیستی تنها باید با زبان مقاومت صحبت کرد و آزادی این چهار دیپلمات مستلزم یکسری تحولات یا مبادلات در منطقه خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها