پیکارهای انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد، فرنگی و پهلوانی امروز و فردا در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار می‌شود

زورآزمایی برای جهانی

رقابت‌های جهانی کشتی در شرایطی از سی ام مردادماه در پاریس آغاز می‌شود که راه رسیدن به برج ایفل از مسابقات انتخابی می‌گذرد؛ پیکارهایی که شرط لازم اما ناکافی است و نفرات اول لای پر قو نخواهند خوابید!
کد خبر: ۱۰۴۸۴۸۲

فرآیند قانونمنداری و گذشتن از فیلتر انتخابی برای سیدن به دوبنده تیم ملی کشتی امسال نیز بجد در دستور کار فدراسیون کشتی قرار دارد و دیگر همه مدعیان می‌دانند فدراسیون کشتی علم قانونمنداری را پایین نخواهد کشید؛ مقوله‌ای که سال‌ها پیش از این مورد غفلت و تنگ نظری قرار گرفته بود، اما در سه چهار سال اخیر بتدریج در کشتی ایران جا افتاده است. هرچند در همین سال ‌ها بعضی مواقع مربیان وقت تیم ملی چشم بر این پروسه بستند و به‌جای رفع ایرادها صورت مساله را پاک کردند، اما به هر ترتیب کارزار انتخابی تیم ملی جایی نیست که چنانچه کشتی‌گیری به عنوان نفر اول دست یابد براحتی بتوان از توانایی‌های او چشم پوشید. همین مساله انگیزه و شور هیجان خاصی به این رقابت‌ها بخشیده است. از طرفی در حال حاضر هم محمد طلایی و هم علی اشکانی سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بر اهمیت و نقش اصلی پیکارهای انتخابی تاکید کرده‌اند و بسیار بعید به نظر می‌رسد ملاحظه‌کاری چهره قانون را خدشه‌دار کند!

عنوان‌داران غایب

در حالی که از مدت‌ها قبل مشخص بود رضا یزدانی در کشتی آزاد به دلیل آسیب‌دیدگی نمی‌تواند در رقابت‌های انتخابی شرکت کند، در روزهای گذشته زمزمه شرکت نکردن حسن رحیمی، مرد سبک وزن کشتی آزاد نیز در این رقابت‌ها به گوش رسید، کشتی‌گیری که گفته می‌شود از ناحیه مینیسک دچار آسیب دیدگی شده است. همچنین دیروز سعید عبدولی، افشین بیابانگرد و رامین طاهری، سه مدعی صاحب نام کشتی فرنگی نیز در کلینیک فدراسیون پزشکی ورزشی دیده شدند؛ کشتی‌گیرانی که معتقدند به دلیل آسیب دیدگی نمی‌توانند در انتخابی شرکت کنند. به این جمع سه نام دیگر را هم باید اضافه کرد: حمید سوریان، امید نوروزی و قاسم رضایی. سوریان که پس از المپیک همچنان صحبت از خداحافظی او از دنیای قهرمانی است. امید نوروزی و قاسم رضایی هم ظاهرا چشم بر رقابت‌های جهانی فرانسه بسته‌اند و باید دید در سال‌های آتی سودای بازگشت به تیم ملی و شرکت در انتخابی را خواهند داشت یا خیر!

از ساعت 9 صبح امروز رقابت‌های مقدماتی و فینال اوزان 57، 65، 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد و 66 ، 75 ، 85 و130 کیلوگرم کشتی فرنگی و 60 ،80 و 100 کیلوگرم کشتی پهلوانی برگزار می‌شود و فردا کشتی‌گیران اوزان 61 ، 70 ، 86 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد،59 ،71 ،80 و 98 کیلوگرم فرنگی و 70، 90 و 100+ کیلوگرم کشتی پهلوانی به مصاف هم می‌روند.

انتخابی، شرط لازم اما ناکافی

رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در آستانه این رقابت‌ها گفت: در تمامی اوزان کشتی‌گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی در دو رشته آزاد و فرنگی در این مسابقات دو روزه به میدان می‌روند و امیدوارم با توجه به مبارزه مدعیان در اوزان مختلف مردم شاهد مبارزات دیدنی باشند.

او افزود: معیار حضور در رقابت‌های جهانی فرانسه، شرکت در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی کشتی است و نفرات اول انتخابی شانس حضور در رقابت‌های جهانی را دارند، اما در هر حال رعایت نظم و انضباط اردویی، فقدان آسیب‌دیدگی‌ها و دستیابی به آمادگی جسمی و روانی مناسب برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی و سوابق و عملکرد فنی قابل اطمینان از رقابت‌های بین‌المللی خارج از کشور، طبق فرآیند انتخابی تیم‌های ملی، در تعیین نفرات ملی پوش هر تیم ملاک عمل است. خادم درباره کشتی‌گیران آسیب دیده هم یادآور شد: این نفرات باید از طریق هیأت‌های کشتی پیش از مسابقات، مدارک و مستندات خود را ارسال نمایند، تا در کمیته ویژه پزشکی فدراسیون بررسی شود و درصورت موافقت موضوع، نفرات مذکور در شورای فنی مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

تماشای رایگان با جایزه

فدراسیون کشتی اهمیت زیادی برای حضور تماشاگران در این رقابت‌ها قائل است، به همین دلیل جهت تسهیل حضور مردم در سالن رقابت‌ها با شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مذاکره شده و قطارهای شهری آماده ارائه خدمات به مردم علاقه‌مند به حضور در سالن از طریق ایستگاه مترو به ورزشگاه آزادی هستند. ضمن این‌که در آن محل نیز ون‌ها آماده انتقال تماشاگران به سالن هستند. همچنین با همکاری سامانه باشگاه هواداران کشتی، برای تماشاگران حاضر در سالن رقابت‌ها یک دستگاه اتومبیل و سفر به مسابقات جهانی در فرانسه و ایتالیا یا مراکش در نظر گرفته شده است.

امید توفیقی

گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها