از روزی که ترامپ به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد، صحبت‌ها پیرامون مشکلات روانی وی شدت بیشتری به خود گرفت. تمرکز وسواس‌گونه ترامپ روی خودش، ناتوانی غیرعادی در تحمل هرگونه انتقاد، رفتارهای کینه‌توزانه در برابر رقیبان، زورگویی و قلدرمأبی و توسل او به ناسزا برای تحقیر دیگران، ظن ابتلای وی به اختلال روان‌شناختی را تقویت می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۴۴

در همان زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خانم کارن باس، نماینده کنگره آمریکا با راه‌اندازی یک کمپین از روان‌شناسان بالینی خواسته سلامت روان دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهند.

خانم باس مدعی شد اظهارات غلوآمیز ترامپ درباره میزان بزرگ و مهم بودن خود، خیالبافی‌های غیرواقعی درباره موفقیت نامحدود و مطالبه تائید افراطی از دیگران، وی را واجد ملاک‌های تشخیصی برای «اختلال شخصیت خودشیفته» می‌کند.

این نماینده کنگره آمریکا، طوماری که برای همین منظور تدارک دیده آورده بود: «آقای ترامپ ظاهرا قادر به کنترل اعمال وسواس‌گونه‌اش نیست و واجد تمام 9 معیار لازم برای تشخیص اختلال شخصیت خودشیفته است.»

شکوائیه درباره شخصیت و خودشیفتگی ترامپ به همین یک مورد ختم نشد و تقریبا هر هفته از سوی یک نهاد و شخصیت در آمریکا تکرار شد. در همین رابطه و روز گذشته اعلام شد دموکرات‌های کنگره در تلاش برای استفاده از متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا برای تشکیل کمیسیونی برای تائید عدم سلامت روان ترامپ هستند تا بتوانند از این طریق او را برکنار کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمی راسکین عضو مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه‌ای را معرفی کرده است که یک کمیته ویژه نظارتی برای تعیین قابلیت ذهنی ترامپ برای ادامه مسئولیت ریاست‌جمهوری آمریکا ایجاد می‌کند و به موجب آن زمینه برای برکناری ترامپ از سمت ریاست‌جمهوری آمریکا طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا را فراهم می‌آورد.

متمم مذکور اجازه حذف رئیس‌جمهوری که از نظر ذهنی مناسب انجام وظایف ریاست‌جمهوری آمریکا نیست را صادر می‌کند. علاوه بر راسکین، 24 نفر دیگر از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه مذکور را امضا کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به جان کونیرز، عضو ارشد کمیته قضایی مجلس نمایندگان و دبی واسرمن شولتز، رئیس سابق کمیته ملی دموکرات‌ها اشاره کرد.

راسکین که نماینده دموکرات از مریلند است، می‌گوید: «اگر به سابقه و پیشینه اموری که از ماه ژانویه تاکنون به وقوع پیوسته است نگاهی بیندازیم، در حقیقت با رخدادهای عجیب و غریبی مواجه هستیم.»

لایحه تازه معرفی شده راسکین خواستار ایجاد کمیسیون نظارت بر ظرفیت‌های رئیس‌جمهور می‌شود که این کمیسیون متشکل از اعضایی است که رهبران کنگره آنها را منصوب کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها