مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیگیری افزایش بی رویه عوارض گمرکی و هزینه های هندلینگ فرودگاه از سوی فرودگاه نجف با مسئولان این فرودگاه در حال انجام است تا نرخ ها متعارف شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۷۶
تجدید نظر نکنند، پرواز ها به نجف متوقف می شود / درمورد برخورد متقابل هنوز تصمیمی گرفته نشده

رضا جعفرزاده در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم موافقت آنها با متعارف کردن نرخها سازمان هواپیمایی چه تصمیم متقابلی خواهد گرفت گفت: این موضوع در حال پیگیری است و تا زمان مشخص شدن نتیجه نمی توان هیچ اظهار نظری کرد.

وی با تاکید براینکه استمرار پروازهای شرکت های ایرانی به نجف از دهم تیرماه جاری منوط به تجدید نظر مسئولان این فرودگاه است گفت : تصمیم ایرلاین های ایرانی مبنی بر قطع پروازها از دهم تیرماه به مقصد نجف ناشی از افزایش بی رویه عوارض گمرکی و هزینه های هندلینگ فرودگاه مذکور بوده که این موضوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری در دست پیگیری است.

وی افزود: در حال حاضر 10 شرکت هواپیمایی ایرانی به نجف پرواز دارند که مجوزشان را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کرده اند.

جعفرزاده تصریح کرد: گزارشات ایرلاین ها به سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که فرودگاه نجف شرکت های هواپیمایی را به پرداخت عوارض گمرکی ، به ازای هر پرواز 85 دلار و هر صندلی پرواز 15 دلار ملزم کرده است که این امر انگیزه پرواز به این فرودگاه را از شرکت های هواپیمایی سلب و نسبت به قطع پروازها از تاریخ مذکور اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این خصوص شرکت های هواپیمایی مراتب اعتراض خود را به صورت کتبی از طریق انجمن شرکت های هواپیمایی به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه و در دیدار با رئیس سازمان مشکلات اخیر پروازها به نجف را به صورت جزئی تشریح کردند.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها از طرف فرودگاه نجف هزینه های گزافی را به زائران ایرانی تحمیل می کند افزود: ادامه پروازها به نجف مبنی بر متعارف کردن نرخ ها خواهد بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در تلاش است تا مسئولان فرودگاه نجف را متقاعد کند تا نسبت به تصمیمات اخیرشان تجدید نظر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها