وزیر امور خارجه کشورمان گفت: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات نمی تواند برای حل بحران در شورای همکاری خلیج فارس نتیجه بخش باشد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۳۵
ظریف: تهدید و تحریم راه حل مشکلات نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تلویزیون الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد: حل مشکلات میان کشورها از طریق فشار، تهدید و تحریم ممکن نیست.

این شبکه اعلام کرد: آقای ظریف در گفتگویی با شبکه الجزیره گفت، محاصره، تحریم، تهدید و مجازات نمی تواند برای حل بحران در شورای همکاری (خلیج فارس) نتیجه بخش باشد.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد، وزیر امور خارجه ایران از کشورهای منطقه دعوت کرد با تکیه بر رایزنی و مذاکره در پی حل مشکلاتشان باشند.

این شبکه خبری اعلام کرد، محمد جواد ظریف در گفتگو با الجزیره گفت: معتقدم پیامی که باید به همه کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورها ابلاغ شود این است که دیگر جایی برای مشکلات و اختلافات نیست، نمی توان مشکلات میان کشورها را با فشار، تهدیدات و مجازات حل کرد، تنها راه برای حل مشکلات، گفتگو و رایزنی و به طور کلی تلاش های دوستانه است.

وی ادامه داد: امروز در محافل جهان مشکلات بدون راه حل نیستند. اگر در پی آن باشیم که از طریق زیان رساندن به دیگری به سودی برسیم همگان زیانکار خواهیم بود و این درسی آزموده شده است به همین دلیل از همه همسایگانمان در منطقه می خواهیم، با وجود مشکلاتی که میان ما و بسیاری از آنها وجود دارد، برای حل اختلافاتشان به گفتگو روی بیاورند و در پی حذف دیگری نباشند. این راه ، کلید حل مشکلات در منطقه است. بر این باور نیستیم که محاصره ، تحریم، تهدید و مجازات در گذشته موفقیت داشته اند زیرا تلاش برای شکستن اراده ملت ها غالبا سبب تقویت اراده آنان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها