در حالی که مسلمانان جهان قرار است‌ در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان ـ که از سوی حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است ـ در راهپیمایی‌های سراسری، ادامه اشغال قدس شریف، نخستین قبله مسلمانان و سایرسرزمین‌های فلسطینی از سوی رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کنند، یکی از مقامات این رژیم اقرار کرد،‌ فلسطینی‌ها قبل از یهودیان در این سرزمین حضور داشتند.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۲۳

این اعتراف جنجالی توسط‌ موشه گافنی رئیس کمیسیون مالی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا،‌ گافنی وابسته به حزب یدیعوت‌ها توراه در نشستی که در نیویورک برگزار شد، از طرح سازش با فلسطینیان پشتیبانی کرد. وی گفت: از قوانینی که توسط جناح راست در کابینه اسرائیل ارائه شده، خشنود نیستم و اگر می‌توانستم، با آنها مخالفت می‌کردم.

رئیس کمیسیون مالی پارلمان رژیم صهیونیستی اعتراف کرد: فلسطینیان قبل از ما در این سرزمین سکونت داشتند و ما آنها را اخراج کردیم.

اعتراض این نماینده صهیونیست به اشغالگری رژیم صهیونیستی در حالی است که پیشتر نیز مهاجرت یهودیان از اقصی نقاط جهان به فلسطین و اشغال این سرزمین، از سوی بسیاری از مقام‌های رسمی و افراد نخبه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اسرائیل شاهاک، حاخام المبرگ، اسرائیل شامیر و خانم فلسیالانگر،‌ از اندیشمندان یهودی هستند که اشغالگری اسرائیل را زیر سوال برده‌اند. شاهاک، نویسنده کتاب آیین یهود، تاریخ یهود ، برخی رهبران رژیم صهیونیستی را همدست نازی‌ها توصیف می‌کند.

او که استاد شیمی دانشگاه بیت‌المقدس و رئیس جمعیت حقوق مدنی و حقوق‌بشر در سرزمین‌های اشغالی است،‌ از منتقدان سرسخت دنیاطلبان یهود و صهیونیست‌های غاصب بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها