مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید گفت: حدود یک میلیارد و 571 میلیون و 400هزار مترمکعب آب از سدهای اقماری این استان به این دریاچه منتقل شده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۷۰

به گزارش ایرنا، کیومرث دانشجو گو افزود: این میزان آب از سدهای بوکان، شهرچای ارومیه، سد مهاباد، حسنلوی نقده، زولای سلماس و ساروق تکاب به سمت دریاچه ارومیه هدایت شده و بیشترین میزان از سد بوکان بوده است. وی اضافه کرد: علاوه بر آن در یک اقدام ضربتی و قابل توجه در دو سال گذشته بیش از 350 کیلومتر از رودخانه‌ها و انهار آذربایجان غربی لایروبی شده که شامل 60کیلومتر لایروبی رودخانه‌های سیمینه‌رود، گدارچای، مهابادچای، باراندوز، زولاچای و روضه چای و 290 کیلومتر انهار اقماری این رودخانه هاست. وی اظهار کرد: لایروبی و اجرای طرح اتصال زرینه‌رود به سیمینه‌رود در جنوب دریاچه ارومیه نیز از جمله مهم‌ترین اقدامات در این حوزه است که می‌توان آن را از عوامل مهم تثبیت و افزایش تراز آبی دریاچه ارومیه دانست. وی افتتاح سد سیلوه و طرح انتقال آب جلدیان به دریاچه ارومیه را گامی بلند در جهت احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و ادامه داد: با اجرای کامل طرح انتقال آب حوضه به حوضه از این طریق می‌توان سالانه صدها میلیون مترمکعب آب را به بستر دریاچه ارومیه هدایت کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت 70 اکیپ گشت و بازرسی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه برای مقابله با برداشت غیرمجاز آب، بیان کرد: جمع آوری 142 دستگاه تجهیزات حفاری غیرمجاز، جمع‌آوری 924دستگاه موتور پمپ غیرمجاز، انسداد حدود 1700حلقه چاه غیرمجاز، جلوگیری از حفر 304 حلقه چاه غیرمجاز و اضافه برداشت 208 حلقه چاه مجاز از جمله نتایج فعالیت این تیم‌ها به‌شمار می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها