عباسعلی کدخدایی گفت: از نمایندگان نامزد‌ها دعوت شده تا در روز رأی گیری در شورای نگهبان حاضر شوند و از نزدیک شاهد روند اقدامات نظارتی شورای نگهبان باشند.
کد خبر: ۱۰۳۱۷۲۰
نتایج انتخابات به صورت تدریجی اعلام شود/ حدود ٢٠٠ مورد تخلف را به قوه قضاییه منعکس کرده ایم

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از میزان، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: از نمایندگان نامزد‌ها دعوت شده تا در روز رأی گیری در شورای نگهبان حاضر شوند و از نزدیک شاهد روند اقدامات نظارتی شورای نگهبان باشند.
وی افزود: شورای نگهبان در شعب اخذ رأی ٣ الی ٥ ناظر خواهد داشت که کار آموزش و ساماندهی آن‌ها از مدت‌ها قبل صورت گرفته است.
کدخدایی در پاسخ به سوالی پیرامون عدم احراز صلاحیت رئیس جمهور پیشین گفت: وی در رأی گیری اعضای شورای نگهبان آرای لازم را کسب نکرد.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه گفت: حدود ٢٠٠ مورد تخلف را به وزارت کشور و قوه قضاییه منعکس کرده ایم؛ هیئت تشکیل شده در قوه قضاییه به سرپرستی دادستان کل کشور به سرعت مشغول رسیدگی به تخلفات انتخاباتی است؛ هنوز گزارشی مبنی بر وقوع یک تخلف تعیین کننده انتخاباتی واصل نشده است.
وی همچنین تصریح کرد: در صورت کشیده شدن انتخابات به دور دوم، انتخابات در روز جمعه هفته بعد برگزار می شود.
کدخدایی در پاسخ به سوالی پیرامون تخلفات انتخاباتی دستگاه های اجرایی گفت: گزارشاتی که مقرون به صحت باشد برای قوه قضاییه ارسال می شود و دستگاه قضایی نیز همت کرده و پیگیری های سریعی در این باره انجام می دهد.
سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: پیشنهاد ما به وزارت کشور این است که با توجه به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری گزارشات اعلام نتایج به صورت تدریجی اعلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها