با گذشت بیش از دو سال از حمله متجاوزانه عربستان به یمن، هشدارهای زیادی در مورد نابودی زیرساخت‌ها در این کشور داده شده بود که هیچ توجهی به آن نشد. حالا بیش از دو ماه است که هشدارهای متعددی نسبت به شیوع و گسترش بیماری مهلک و کشنده وبا داده شده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۲۲

در تازه‌ترین این موارد، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد وبا جان دست‌کم 115 نفر را در یمن گرفته و هزاران نفر دیگر نیز در بیمارستان با خطر مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری مواجه هستند. بیماری وبا از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و گرم شدن هوا، شیوع آن را گسترش داده است.

به گزارش پرس تی‌وی، دومینیک استیلهارت، مدیر عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در کنفرانسی خبری در صنعا پایتخت یمن گفت: این بیماری در یمن بسیار شیوع یافته و این 115 نفر تنها در فاصله زمانی 7 - 23 اردیبهشت جان باخته‌اند. این مقام صلیب سرخ با استناد به آمار وزارت بهداشت یمن افزود: ما اکنون با شیوع جدی وبا روبه‌رو هستیم. در همین دوره، بیش از 8500 مورد مشکوک به این بیماری در 14 استان یمن گزارش شده است. بیمارستان‌های یمن، بیش از ظرفیت خود، مملو از بیماران مبتلا به وبا هستند به‌طوری که برای هر تخت بیمارستانی، چهار بیمار مراجعه کرده‌اند. بیمارانی هستند که در فضای آزاد و حتی در داخل خودرو‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

شرینه وارکی، جانشین نماینده یونیسف نیز با اعلام این‌که حتی راهروهای بیمارستان السبعین صنعا نیز پر از بیمار شده است شیوع وبا در یمن را بسیار جدی و وضعیت بیماران را تکان‌دهنده توصیف کرد. وی خواستار کمک فوری برای نجات جان شهروندان بویژه کودکان یمنی شد که از دریافت خدمات پزشکی مطلوب محروم مانده‌اند. جانشین نماینده یونیسف افزود: مشاهده شده که همه افراد یک خانواده با علائم وبا به بیمارستان مراجعه و درخواست کمک کرده‌اند. حسین الحداد، مدیر بیمارستان السبعین نیز خاطرنشان کرد: وضعیت بسیار بدی است. کودکان مبتلا به وبا بی‌شمارند و تخت به‌اندازه کافی وجود ندارد. برای مقابله با این وضعیت، نیروی پزشکی کافی نیز (در بیمارستان) وجود ندارد. به دنبال این تحولات وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در پایتخت این کشور، به دلیل شیوع بیماری وبا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها