استفان دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه از تفاهم نامه امضا شده بین ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه استقبال کرد و آن را سندی مهم و مورد حمایت این سازمان خواند.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۴۱
حمایت سازمان ملل از توافق ایران، روسیه و ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دی میستورا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان گفت: تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه گامی درست برای دستیابی به آتش بس واقعی است.

خبرگزاری ریانووستی به نقل از سخنان وی نوشت: این ابتکار درست منجر به کاهش تنش ها می شود و سازمان ملل نیز از این طرح حمایت قاطعانه می کند.

پس از مذاکرات سه جانبه امروز هیات های نمایندگی ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوری آستانه، تفاهم نامه ایجاد چهار منطقه امن در سوریه امضا شد.

خبرگزاری روسی اینترفکس نوشت: حسین جابری انصاری، الکساندر لاورنتیف و سدات اونال رئیسان هیات های اعزامی به کنفرانس بین المللی سوری آستانه در باره این تفاهم نامه توافق و آن را امضا کردند.

براساس اطلاعات انتشار یافته، روسیه پیشنهاد داده تا چهار منطقه کاهش تنش در استان ادلب، منطقه شمالی شهر حمص، غوطه شرقی و جنوب سوریه ایجاد شود.

در متن پیشنهادهای روسیه آمده است: محورهای امن (خطوط مرزی) ایجاد می شود که در امتداد آن تنش ها برای جلوگیری از درگیری مستقیم مسلحانه بین دو طرف در سوریه کاهش پیدا می کند.

چهارمین دور مذاکرات دو روزه سوری در ادامه ابتکار ایران، روسیه و ترکیه دیروز با حضور هیات های دولتی و نمایندگان مخالفان، دی میستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، هیات نظارتی آمریکا، اردن و کشور میزبان آغاز شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها