هفتمین کمیسیون مشترک برجام برای بررسی روند اجرای توافق هسته‌ای دیروز در هتل کوبورگ وین برگزار شد و هیات ایرانی در این نشست اعتراض خود را نسبت به کارشکنی‌های آمریکا و انگلیس در ماه‌های اخیر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۲۴

به گزارش جام‌جم، عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان از سوی ایران در این نشست حضور داشتند و ریاست هیات 1+5 را نیز هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عهده داشت.

برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی است که طی هفته‌های اخیر، شاهد اظهارات متناقض و انتقادی نسبت به برجام از سوی مقامات آمریکایی بودیم که آخرین آن تاکید آمریکا بر بازبینی برجام به مدت 90 روز بود که از سوی سخنگوی وزارت خارجه این کشور مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مارک تونر در کنفرانس مطبوعاتی خود درباره ایران و توافق هسته‌ای، گفت: همان‌طور که رکس تیلرسون، وزیر خارجه گفته است، بازبینی توافق هسته‌ای با ایران به مدت 90 روز صورت خواهد گرفت و در زمانی که این بازبینی و تحقیق به پایان برسد، ما نتایج خود را اعلام خواهیم کرد.

یکی از مواردی که موجب تشکیل هفتمین کمیسیون مشترک اجرای برجام شد، انتقادات جمهوری اسلامی ایران به موضعگیری‌های جدید دولت آمریکا و بدعهدی و تعلل این کشور در اجرای برجام بود. علاوه بر این موضوعات و انتقادات ایران نسبت به موضعگیری‌های دولتمردان آمریکا و کارشکنی‌های انگلستان در موضوع خرید 950 تن اورانیوم از قزاقستان از جمله مسائل دیگری بود که در کمیسیون مشترک اجرای برجام بررسی شد.

عراقچی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: جلسه بسیار خوبی بود و این‌که همه شرکت‌کنندگان بر اجرای تعهدات خود تاکید کردند، پیام مهمی بود.

وی گفت: فعلا موضع آمریکایی‌ها پایبندی به برجام است، البته اعلام این که در حال بازنگری هستند و حرف‌های بعضا منفی، با فضای مثبت مورد نیاز برای اجرای برجام فاصله دارد که درباره این موضوعات بحث کردیم.

عراقچی، همچنین پس از دیدار با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این ملاقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همکاری بسیار روان و خوبی بین ایران و این آژانس وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها