وزیر اقتصاد از انتشار 13 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای پرداخت بدهی‌های دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۵۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی طیب‌نیا در دهمین افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: دولت برای پرداخت بدهی‌های خود 13 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی و 2000 میلیارد تومان اوراق اجاره منتشر کرده است.

وزیر اقتصاد اظهار کرد: دولت دارای حجم عظیمی از بدهی‌ها به بانک مرکزی، پیمانکاران و بانک‌هاست که این بدهی‌ها از موانع مهم دولت در بخش زیرساخت‌هاست.

وی ادامه داد: دولت در جهت تبدیل این تهدیدها به فرصت و پرداخت بدهی‌های خود، اولین ابزار بدهی را با عنوان اسناد خزانه اسلامی شکل داد و بعد از آن اوراق اجاره دولتی نیز برای پرداخت بدهی‌های دولت وارد بازار شد.

طیب‌نیا افزود: دولت، اسناد خزانه اسلامی و اوراق اجاره برای پرداخت بدهی‌های خود منتشر کرده است و این اقدام دولت در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که بانک‌ها به‌عنوان مهم‌ترین نهاد تأمین مالی در بازار مالی کشور هستند، گفت: بانک‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند از جمله کمبود میزان سرمایه، دارا بودن دارایی‌های مازاد و مطالبات غیرجاری بانک‌ها که جزو مشکلات اساسی بانک‌هاست و وام‌دهی آنها را تحت تأثیر قرار داده است. طیب‌نیا اظهار کرد: مشکل تنگنای اعتباری در بانک‌ها مشکل بسیار بزرگی است که دولت با برنامه‌ریزی‌های لازم قدم‌های موثری در این خصوص برداشته است.وی افزود: پارسال برای تقویت بانک‌ها دو اقدام مهم انجام شد، اول افزایش سرمایه بانک‌ها و دوم پرداخت بدهی دولت به بانک‌ها بود که توان مالی بانک‌ها تقویت شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: صنعت بیمه نیز به روش مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند در تأمین مالی نقش مؤثر داشته باشد.

طیب‌نیا افزود: بیمه‌ها از طریق خرید سهام و سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌توانند نقش داشته باشند و همچنین با خرید ریسک بازار پول و سرمایه و ایجاد فضای امن می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها