از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا تنش‌های زیادی حول دولت او بوده است. علاوه بر تنش‌هایی که او در حوزه سیاست (داخلی و خارجی) داشته تنش‌هایی هم درخصوص هزینه‌های این خانواده بوده که برای آمریکایی‌های حساب کتاب‌دار بسیار قابل تامل است.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۹۹

بلافاصله پس از آن‌که ترامپ به ریاست جمهوری انتخاب شد، خبر آمد که ملانیا ترامپ همسر جوان و اسلوونیایی‌الاصل وی گفته است قصد رفتن به کاخ سفید را ندارد و او همچنان قصد دارد به خاطر مدرسه فرزندش، بارون در برج ترامپ در نیویورک بماند.

این اظهارات وی بلافاصله با واکنش تند از سوی آمریکایی‌ها و بخصوص نیویورکی‌ها روبه‌رو شد و صدهزار نیویورکی از ملانیا خواستند تا این شهر را برای اقامت خود انتخاب نکند. ماندن او در نیویورک روزانه یک میلیون دلار هزینه دارد که مالیات دهندگان حاضر به پرداخت این هزینه نیستند.

این موضوع سپری شد و ملانیا همچنان با خدم و حشم خود در نیویورک زندگی می‌کند و علاوه بر مراقبت‌های معمول دوره پیش از بانوی اولی، اکنون مراقبت‌های امنیتی و پروتکلی نیز از او افزایش یافته است.

اما اعتراض آمریکایی‌ها به همین‌جا ختم نشده و آنها هربار که با ولخرجی‌های خانواده ترامپ روبه‌رو می‌شوند باز لب به اعتراض می‌گشایند. در آخرین تحول در این ارتباط رسانه‌های آمریکایی از سفر رئیس‌جمهور آمریکا و بانوی اول کاخ سفید به تفریح‌گاه خانوادگی ترامپ در مارالاگو فلوریدا برای گذران تعطیلات خبر دادند. این سفر از آنجا بحث‌برانگیز شد که در خبر عنوان شده بود این دو با دو هواپیمای مجزا به فلوریدا رفته‌اند که این اقدام به دلیل هزینه‌های هنگفت آن دوباره خشم مالیات‌دهندگان آمریکایی را برانگیخته است.

ملانیا روز پنجشنبه حدود ساعت 30/18 با یک هواپیمای بوئینگ 757 وارد فلوریدا شد و این در حالی بود که هواپیمای ترامپ نیز دقایقی بعد در یک پایگاه هوایی در فلوریدا به زمین نشست.

همین ولخرجی‌ها سبب شد تا سایت خبری تحلیلی truthexaminer گزارشی را با این عنوان که «ملانیا و ترامپ با دو هواپیمای مجزا به تفریح در فلوریدا رفته‌اند، این سفر برای آمریکایی‌ها چقدر هزینه خواهد داشت؟» منتشر کند. در فضای مجازی نیز فعالان با اعتراض به این سفرها می‌گویند که «آیا پول مالیات دهندگان آمریکایی علف خرس است؟»

البته تنش‌ها و حساسیت‌های مربوط به هزینه‌های این خانواده فقط به این موارد ختم نشده است. 10 مورد تخلفی که یکی از رستوران‌های ترامپ در فلوریدا با‌ آن روبه‌روست و همچنین مرخصی‌هایی که ترامپ تاکنون از آنها برای خوشگذرانی استفاده کرده را هم باید به این تنش‌ها اضافه کرد که در بیشتر این مرخصی‌ها، وی در زمین گلف بوده است.

چندی پیش نیز اولین پرتره رسمی از بانوی اول آمریکا از سوی کاخ سفید منتشر شد که بار دیگر جنجال‌ساز شد.

در این تصویر نمایش لباس و جواهرات گرانبهای بانوی اول انتقاد مردم را برانگیخت. در تصویر، در دست چپ ملانیا یک انگشتر الماس بسیار بزرگ و در دست راستش انگشتر درخشان دیگری دیده می‌شود که به نظر منتقدان تلاش وی در خودنمایی و نمایش ثروت خود است. چیزی که بیش از همه جلب نظر می‌کرد، انگشتر 25 قیراطی ملانیا بود که ترامپ قبلا آن را به او هدیه داده بود و روزنامه‌نگاران ارزش آن را حدود 150 هزار دلار برآورد می‌کنند! منتقدان بسیاری هم به محتوای پیام ملانیا ترامپ که همزمان با عکس منتشر شده، اشاره کردند که در آن گفته شده عکس در محل اقامت جدید ترامپ در کاخ سفید گرفته شده و به هزینه‌های زیادی که بر مردم آمریکا به خاطر اقامت وی در نیویورک تحمیل می‌شود، اشاره کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها