سرمربی تیم ملی در حالی 19 بازیکن را به اردوی این تیم فراخواند که قرار است امروز طی نشستی در فدراسیون فوتبال تکلیف نهایی دستیارانش را مشخص کند.
کد خبر: ۱۰۱۲۵۵۶

تیم ملی فوتبال فروردین‌ماه دو دیدار سرنوشت‌ساز را در چارچوب انتخابی جام‌جهانی در پیش دارد؛ سومین روز بهار مهمان قطر است و پنج روز بعد در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی چین. در این رابطه و به دنبال پایان دور سوم لیگ قهرمانان آسیا کارلوس کی‌روش دیروز 19 بازیکن را برای برپایی نخستین مرحله از اردوی تدارکاتی فراخواند. شاگردان کی روش قرار است 28 اسفندما پشت درهای بسته یک دیدار دوستانه با عراق در تهران برگزار کنند. دیداری که به نوعی محک نهایی 19 بازیکن دعوت شده به این اردو خواهد بود و پس از آن قرار است لیست نهایی تیم ملی برای دیدار با قطر و چین اعلام شود.

از جمع لژیونرها فقط پژمان منتظری و مرتضی پورعلی‌گنجی به این اردو دعوت شده‌اند. سردار آزمون، سعید عزت‌الهی، میلاد محمدی، کریم انصاری‌فرد، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد و حتی علی کریمی، سوشا مکانی و علیرضا حقیقی لژیونرهایی هستند که حضورشان در اردوی نهایی تیم ملی محتمل به نظر می‌رسد. بنابراین لیست 19 نفره فعلی ریزش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

سرنوشت دستیاران ایرانی و خارجی

از طرفی هنوز تکلیف نهایی دستیاران کی روش مشخص نشده و قرار است سرمربی تیم ملی امروز با حضور در فدراسیون فوتبال در این زمینه تصمیم نهایی‌اش را بگیرد با وجود این شنیده می‌شود او نه‌تنها رغبتی برای ادامه همکاری با دستیاران ایرانی ندارد که حتی قلم قرمز روی نام دن گاسپار دستیار پرتغالی‌اش نیز کشیده است.

باید دید مرد پرتغالی تیم ملی در نهایت به چه ترتیب کادرفنی و لیست نهایی خود را برای دو دیدار انتخابی پیش رو می‌بندد.

دلیل غیبت سروش و جوانان استقلال

پرسش دیگر پیرامون لیست کنونی تیم ملی عدم دعوت از ستاره‌هایی چون سروش رفیعی یا بازیکنان جوان استقلال است که در این رابطه منابع نزدیک به تیم ملی معتقدند کی روش اعتقادی به سبک فعلی بازی سروش ندارد و معتقد است سروش در خدمت تیم بازی نمی‌کند. بازیکنان جوان نیز زمانی نظر او را جلب می‌کنند که به یک پایداری نسبی برسند امری که فعلا در مورد جوانانی چون فرشید اسماعیلی یا امید نورافکن صدق نمی‌کند و آنها بتازگی چهره شده‌اند.

خط و نشان کی‌روش برای شکست دادن قطر

کی‌روش در گفت‌وگو با یکی از پایگاه‌های خبری قطر تصریح کرد: بدون شک بازی بسیار سختی را پیش‌رو خواهیم داشت. قطر می‌خواهد شکست بازی رفت را جبران کند. هر دو تیم بازی بسیار سختی پیش روی هم خواهند داشت و چنین دیدارهایی که برای جام‌جهانی برگزار می‌شود برای من از حساسیت بالایی برخوردار هستند. روز یکشنبه تمرینات خود را به صورت جدی آغاز خواهیم کرد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن آسیب‌دیده‌ای در تیمش وجود دارد، گفت‌: همه چیز آماده است که در این دیدار بزرگ به پیروزی برسیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی

محمدرضا اخباری، علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، رامین رضاییان، وریا غفوری، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، مسعود ابراهیم‌زاده، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، عزت‌الله پورقاز، مهدی ترابی، مرتضی تبریزی، ساسان انصاری، احسان پهلوان، مهدی طارمی و وحید امیری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها