رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که پرداخت مابه التفاوت ارزش سهام عدالت اجباری نیست ‌،اما سهامدارانی که تاپایان سال مابه االتفاوت را پرداخت کنند سهام یک میلیون تومانی مبنای محاسبه سود آنها خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۸۵
پرداخت مابه التفاوت ارزش سهام عدالت اجباری نیست/ سود هرسهام 150 تا 200 هزار تومان

به گزارش جام جم آنلاین ،علی اشرف پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی درگفت و گویی با روزنامه ایران در پاسخ به این پرسش که آیا پرداخت 470 هزار تومان مابه التفاوت ارزش سهام عدالت اجباری است گفت: در قالب طرح سهام عدالت به هر مشمول یک میلیون تومان از سهام شرکت های دولتی تخصیص یافته است که طبق قانون در مدت 10 سال باید از محل سود این شرکت ها این مبلغ تسویه می شد تا در پایان 10 سال نسبت به آزاد سازی سهام اقدام شود.

پوری حسینی افزود: بر اساس مجموع سودی که در این 10 سال بابت سهام عدالت به خزانه دولت واریز شده و تقسیم آن به کل مشمولان از ارزش یک میلیون تومانی برای هر فرد 530 هزار تومان پرداخت شده است.

وی توضیح داد : حال به جزء دو دهک پایین درآمدی که مشمول 50 درصد تخفیف می شوند و نیازی به پرداخت مابه التفاوت ندارند ما بقی مشمولان این اختیار را دارند که مبلغ 470 هزار تومان را بپردازد تا مالک کل سهام یک میلیون تومان شوند و از مزایا و سهام آن بهره مند شوند.

به گفته وی هیچ اجباری برای پرداخت این مابه التفاوت وجود ندارد و در صورتی که فردی این مابه التفاوت را نپردازد همچنان مالک 530 هزار تومان سهام است.

اما وی توصیه کرد: در صورتیکه مشمولان، پول اضافه یا غیر مولدی دارند حتما نسبت به پرداخت مابه التفاوت اقدام کنند؛‌چرا که سهمی که به آنها تعلق می گیرد دو برابر شده است. بنابراین در حالی که ارزش اولیه سهام هر نفر یک میلیون تومان بوده، هم اکنون ارزش آن به دو میلیون تومان افزایش یافته است، بنابراین اگر کسی 470 هزار تومان مابه التفاوت بپردازد، در واقع 940 هزار تومان ذخیره کرده است. رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام اینکه مشمولانی که قصد پرداخت مابه التفاوت ارزش سهام را دارند تا پایان شهریور ماه سال آینده فرصت خواهند داشت گفت: پس از شهریور ماه 96 صورتحساب هر مشمول با توجه به پرداختی های احتمالی نهایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود این میان کسانی که تاپایان سالجاری اقدام به پرداخت مابه التفاوت کنند و کسانی که در سا ل آینده این کار را انجام دهند تفاوت وجود دارد . کسانی که تاپایان سال این مابه التفاوت را واریز کنند هنگام پرداخت سود بر اساس ارزش کامل یک میلیون تومان برای آنها محاسبه می شود ولی کسانی که سال آینده این مابه التفاوت را بپردازند، ضمن اینکه ارزش کامل سهام برای آنها محفوظ است ولی در نخستین دوره پرداخت سود بر اساس همان 530 هزار تومان برای آنها اقدام می شود و از سال مالی بعد سود سهام کامل به آنها تعلق می گیرد. وی افزود: بعد از تیر ماه 96 و برگزاری مجامع شرکت ها سود شرکت های سهام عدالت مشخص شده و حداکثر تا پایان سال آینده به حساب مشمولان واریز می شود که با فرض واریز یک میلیون تومان سهام هر مشمول بین 150 تا 200 هزار تومان سود دریافت خواهد کرد که اگر این مبلغ را برای 530 هزار تومان فعلی محاسبه کنیم به همین میزان از سود کم می شود یعنی در حدود 75 تا 150 هزار تومان است.

رییس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه در این مرحله مشخص نیست سهام کدام شرکت متعلق به چه کسی است افزود : در مرحله صدور صورتحساب به صورت کلی سود و ارزش سهام عدالت و تعداد مشمولان ملاک عمل قرار گرفته است.

بنابراین بر اساس ارزش روز سهام عدالت، میزان سود دریافتی مشمولان نیز افزایش می یابد ،‌ضمن آنکه پس از آزاد سازی سهام امکان فروش آن به قیمت روز و واقعی فراهم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
bbw
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
ای بابا ول كنین این حرفا رو كی داده كی گرفته خخخخ
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
آقا جیب ما رو نزنید سهام و سود سهام واسه شما ................................
م.م
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
خیلی جالبه حالا دیگه باید پول هم بدیم سهام عدالت ارزونی خودتون
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
چشم حتما پرداخت خواهد شد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
مگر چقدر طرف ... باشه كه یك ریال هم بده .
حر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
مگه گوشامون درازه؟
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
من موندم چجوریه كه 10 سال پیش محاسبه كردند سود هام تا 10 سال تسویه خواهد شد و الان نشده تازه فكر كنم قبلا هبه شده الان دولت دبه كرده. حالا اگر اومد و این شركتا ضرر دادند افراد حواسشون باشه اونایی كه سهام بیشتر دارن باید ضرر بیشتر را تحمل كنن!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها