گروهی از هنرمندان و چهره‌های مطرح کشور در آستانه چهارشنبه‌‌سوری به کمپینی پیوستند که مردم را تشویق می‌کند این جشن را بدون حادثه برگزار کنند.
کد خبر: ۱۰۱۰۰۶۸

به گزارش جام‌جم آنلاین، طی سال‌های گذشته مسئولان و بسیاری از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی در آستانه عید و نزدیک شدن به چهارشنبه‌سوری سعی کردند از طرق مختلف برای برگزاری درست این جشن فرهنگ‌سازی کنند.

در روزهایی که فاجعه ساختمان پلاسکو اتفاق افتاده بود، مردم از نزدیک درگیر این حادثه غمبار بودند و کار سخت آتش‌نشانان را درک کردند، در همان بحبوحه بود که زمزمه‌هایی از یک کمپین آغاز شد و گروهی فعالیت داوطلبانه‌ای آغاز کردند تا در چهارشنبه‌سوری، آتش‌نشانان ماموریت کمتری داشته باشند. به همین دلیل امسال هم این حرکت در فضای مجازی با تشکیل کمپینی مدتی است آغاز شده است.

ورزشکاران و هنرمندان و چهره‌هایی مانند عادل غلامی، پژمان بازغی، میلاد کی‌مرام، شبنم مقدمی، مهرآوه شریفی‌نیا، نازنین بیاتی، امیر جعفری، مژده لواسانی، هدایت هاشمی و ... که عضو این کمپین شدند با هشتگ #نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک و #به_احترام_آتش_نشانان در شبکه‌های اجتماعی برای این پایش مردم را دعوت به همکاری کردند.

پیش‌تر هم پرویز پرستویی در اینستاگرامش از مردم خواسته بود از امسال چهارشنبه‌سوری را ایرانی برگزار کنند و دیگر پول، حرام ترقه و وسایل خطرناک نکنند. با این حال این کمپین همه‌گیر شده و از فضای مجازی نیز فراتر رفته است به طوری که شهروندان زیادی داوطلبانه با این کمپین همراه شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها