رییس کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با جام جام آنلاین عنوان نمود؛

حل مشکلات گمرکی منطقه آزاد اروند در سال نو/ سنگ محک مجلس بر کرسی وزارت اطلاعات و سپاه

رییس کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه در جلسه‌ با مسئولین امر در مجلس مقرر شد مشکلات گمرگی منطقه آزاد آبادان به سرعت حل شود، اصلاح قانون کار و تعیین احراز صلاحیت افراد بمنظور تصدی پست‌های حساس همچون وزارت اطلاعات را از مهمترین دستور کار این کمیسیون برشمرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۶۴
حل مشکلات گمرکی منطقه آزاد اروند در سال نو/ سنگ محک مجلس بر کرسی وزارت اطلاعات و سپاه

«سلمان خدادادی» در گفتگوی جام جم آنلاین با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود در خصوص حل و فصل معضلات گمرکی مردم خوزستان، خاطر نشان کرد: بنابر زمینه‌های نارضایتی‌ مردم آبادان و استان خوزستان مبنی بر عدم حل مشکل عوارض گمرگی و مالیاتی منطقه آزاد اروند، در جلسه‌ای که به دعوت اینجانب از رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون اقتصادی و مسئولین منطقه آزاد استان تشکیل شد، مصوبه‌هایی داشتیم که امید است مشکلات مردم آبادان را حل و فصل کند.

وی افزود: چالش‌های در برخی مدیریت‌ها به‌واسطه اجرای هم‌زمان قوانین سرزمین اصلی و قوانین مناطق آزاد نیز در پی افزایش محدوده منطقه آزاد اروند به وجود آمد. لذا انتظار می‌رود یک ماه پس از آغاز سال نو دغدغه‌های مردم در حد و حدود مقررات گمرکی این مناطق تعیین شده و موانعی که موجب نارضایتی است هر چه زودتر بر طرف شود.

خدادادی در ادامه، بررسی قانون کار را از مهمترین محورهای کمیسیون اجتماعی طی روزهای آینده برشمرد و گفت: دولت اصلاح قانون کار را در دستور کار مجلس قرار داده که این لایحه موافقان و مخالفینی دارد.

رییس کمیسیون اجتماعی بهارستان با بیان اینکه در اولین جلسه پس از اتمام بررسی بودجه به تعیین تکلیف این لایحه خواهیم پرداخت، در تشریح یکی از ابعاد اصلاح قانون کار گفت: طرح پرداخت بیمه بیکاری از مهمترین دغدغه‌های افراد جامعه است، لذا کمیسیون اجتماعی در یک پروسه سه ماهه این موضوع را مورد بررسی قرار داده که اقشار بیکار تا زمان اشتغال بکار زیر چتر حمایتی دولت قرار گیرند.

بنابراین تلاش داریم در کوتاه‌ترین زمان بحث چالش برانگیز مقرری بیمه بیکاری برای کلیه سازمان‌ها و نهادها تعیین تکلیف شود.

خدادادی پیرامون دیگر برنامه‌های کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: احراز صلاحیت افراد و مدیران برای تصدی صندلی وزارت اطلاعات و نهادهایی نظیر سپاه پاسداران از موارد تأثیر گذار در مسایل اجتماعی و اداری است که در اولویت‌های کمیسیون اجتماعی قرار گرفته و ان‌شالله بزودی این مورد هم در مجلس تعیین تکلیف خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها