نیروهای عراقی از صبح دیروز عملیات شدیدی را در چند منطقه غرب موصل آغاز کردند و تاکنون توانسته‌اند مقاومت اولیه تروریست‌های داعش را بشکنند. عملیات بزرگ آزادسازی موصل بعد از بازپس‌گرفتن شرق این شهر در حال پیشروی در غرب شهر است. غرب موصل دارای محلات قدیمی و بازار بوده و کوچه‌ها و خیابان‌های تنگ دارد و از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است. از همین رو عملیات در غرب موصل دشوار‌تر و کندتر از شرق آن خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۰۸۶۸۷

منابع خبری عراقی می‌گویند نیروهای ارتش این کشور موفق شده‌اند بعد از تصرف چهار محله جدید در غرب موصل خود را به ساختمان‌های دولتی نزدیک کنند. این ساختمان‌ها عبارتند از استانداری و شورای استانداری که در منطقه الدواسه واقع شده است. آنها همچنین موفق شدند چند معبر را برای عبور افراد غیرنظامی به خارج از منطقه ایجاد کنند. گفته می‌شود بالغ بر 40 هزار شهروند عراقی در این منطقه محاصره شده‌اند. طی روزهای گذشته هزاران نفر از ساکنان غرب موصل خود را از این شهر خارج کرده و به نیروهای عراقی پناهنده شدند. هم‌اکنون محله‌های الصمود، الرمان، الدندان، العهکیدات، النبی شیث و الشهدا شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای پلیس فدرال و نهاد مبارزه با تروریسم عراق با تروریست‌های داعش است. از منطقه وادی‌الحجر که دو روز گذشته آزاد شد نیز درگیری‌های پراکنده گزارش می‌شود. هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی (ضد داعش) هم یکی از مواضع مهم واحد موسوم به جندالخلافه وابسته به گروه تروریستی داعش را تخریب کرد که بر اثر این حمله، مسئول جند الخلافه در محله النجار کشته شد.

طی روزهای گذشته گروه تروریستی تکفیری داعش برای حفظ مواضع خود از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد که در اثر آن 12 عراقی که بین آنها تعدادی کودک نیز بودند، مصدوم شدند. این حملات نشان می‌دهد گروه تروریستی داعش برای نجات خود از ارتکاب هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کند. طی روزهای گذشته این گروه بارها از تله‌های انفجاری و عملیات انتحاری استفاده کرده است تا پیشروی نیروهای عراقی را متوقف کند. روز گذشته مدیریت امنیتی حشدالشعبی از کشف صد تن مواد شیمیایی در موصل خبر داد که داعش از آن در ساخت مواد منفجره استفاده می‌کرده است. این کشفیات نشان می‌دهد داعش خود را برای یک جنگ شیمیایی بزرگ آماده کرده بود. استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبق قوانین و مقررات بین‌المللی ممنوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها