نیروهای عراقی بتدریج در داخل بخش غربی شهر موصل پیشروی می‌کنند و آماده ورود به ساختمان‌های دولتی شهر شده‌اند. عملیات آزادسازی بخش غربی موصل در روز یکشنبه (اول اسفند 95) با فرمان «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق آغاز شد. نیروهای عراقی که از بخش جنوبی‌غرب موصل این عملیات را آغاز کرده‌اند پس از آزادسازی فرودگاه و یک پایگاه نظامی در غرب موصل اکنون در آستانه رسیدن به مرکز بخش غربی این شهر هستند. در جنوب شهر موصل در منطقه «حمام العلیل» نیز نیروهای امنیتی یک گور جمعی پیدا کرده‌اند و احتمال قوی می‌دهند که مربوط به اعدام‌های جمعی داعش است.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۶۲

از سوی دیگر الحشد الشعبی اعلام کرده است که توانسته 12 روستا را در محور منطقه «تلعفر» از اشغال داعش خارج کند. منابع عراقی از کشته شدن ده‌ها داعشی در حمله توپخانه‌ای نیروهای عراقی به مقر نشست تروریست‌ها در نزدیکی تلعفر خبر دادند. بر این اساس، عبدالغنی الاسدی، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که نیروهای این سازمان 1500 آواره را از غرب موصل خارج کردند. وی گفت: غیرنظامیان در غرب موصل اطلاعاتی درباره اماکن حضور داعش را به نیروهای عراقی دادند. تروریست‌های خارجی داعش در برابر نیروهای ما مقاومت می‌کنند اما نیروهای محلی داعش قادر به پایداری در برابر نیروهای عراقی نیستند و مقرهایشان را ترک می‌کنند.

در همین رابطه سرگرد «هیمن عباس فاضل الدفافعی» فرمانده تیپ نهم پلیس مرکزی عراق روز گذشته با رد کردن هرگونه دخالت نیروهای خارجی ازجمله آمریکایی‌ها در آزاد سازی بخش غربی موصل اعلام کرد نیروهای پلیس و واکنش سریع عراق با پشتیبانی بالگردهای ارتش این کشور، پل چهارم را آزاد کرده و اکنون در آستانه آزادی پل الحریه هستند. وی با اشاره به حضور بیش از 800 هزار شهروند موصلی در بخش غربی موصل بیان کرد: طبق برآوردها حدود 80 درصد اهالی بخش غربی همچنان در خانه‌های خود مستقر هستند که اغلب تحت اجبار گروه تروریستی داعش ناچار به ماندن شده‌اند. وی در خصوص وضعیت روحی و روانی عناصر تروریستی داعش تاکید کرد که عناصر داعش روحیه رویارویی با نیروهای عراقی را از دست داده‌اند و بسرعت در حال فرار از دست نیروهای عراقی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها