دونالد ترامپ پیش از این بارها رسانه ها را متهم کرد که دروغگو و دشمن ملت آمریکا هستند اما از روز جمعه 24 فوریه جنگ رسمی دولت میلیاردر خودشیفته با رسانه ها آغاز شد. تهاجم دولت ترامپ با ممانعت از ورود گزارشگران بسیاری از رسانه های معتبر آمریکایی و بین المللی به کاخ سفید وارد فاز جدیدی شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۴۲
آغاز جنگ رسمی دولت ترامپ با رسانه ها

به گزارش جام جم آنلاین ، یک تصمیم شوک آور ، بی سابقه و خطرناک برای آزادی اطلاع رسانی. رسانه های آمریکایی پس از اینکه ارگان های اصلی مطبوعات کشور از حضور در نشست خبری روزانه کاخ سفید محروم شدند، خشمگین هستند.

نیویورک تایمز با تاکید بر تشدید خطرناک تهاجم دولت ترامپ علیه روزنامه نگاران که شخص رئیس جمهور هم چند روز پیش آنها را دشمنان ملت توصیف کرده بود، نوشت: این اقدام کاخ سفید در تاریخ طولانی پوشش خبری ما از دولت های متعدد از هر حزب کشور بی سابقه بوده است.

روزنامه گاردین چاپ لندن که گزارشگرش اجازه حضور در نشست خبری را نیافت، می نویسد: رسانه های خبری که برای پوشش چاپلوسانه شان از دونالد ترامپ شهرت دارند مانند سایت راست افراطی بریتبارت نیوز، وان آمریکا نیوز نت ورک، واشنگتن تایمز و شبکه های تلویزیونی سی بی اس، ان بی سی، فاکس نیوز و ای بی سی اجازه یافتند در نشست خبری شرکت کنند. خبرگزاری آسوشیتدپرس، یواس‌ای تودی و هفته نامه تایم که به نشست خبری دعوت شده بودند تصمیم گرفتند به نشانه همبستگی با رسانه هایی که ورودشان ممنوع شده بود این نشست خبری را تحریم کنند.

این نشست‌های خبری معمولا پس از کنفرانس روزانه برگزار می‌شود و همه رسانه‌های مجاز در آن شرکت می‌کنند، اما روز جمعه 24 فوریه به تعدادی از آنها این اجازه داده نشد.

رسانه های بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، نیویورک‌تایمز، گاردین، لس‌آنجلس‌تایمز، بازفید، دیلی‌میل، هافینگتون پست چاپ آمریکا و پولیتیکو، تعدادی از رسانه هایی بودند که به آنها اجازه شرکت در نشست خبری کاخ سفید داده نشد.

دو رسانه واشنگتن‌پست و مک‌کلاچی هم که خبرنگارانشان در این جلسه شرکت کرده بودند، گفته‌اند که از ممنوعیت اعمال‌شده بر رسانه‌های دیگر خبر نداشتند و از این پس تا زمانی که ممنوعیت همکارانشان ، در این نشست های خبری شرکت نخواهند کرد.

به هر حال، نشست خبری به جای اینکه در سالن همیشگی برگزار شود ، در سالن کوچکی در برابر جمع اندکی روزنامه نگار انجام شد.

شین اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در این نشست و در دفاع از ممنوعیت برخی از رسانه های برای حضور در آن گفت که کاخ سفید نشان داده است رسانه ها دسترسی بسیاری به آن دارند و ما بیش از هر دولت قبلی دیگری امکانات و وقت بیشتری در اختیار رسانه ها قرار داده ایم.

یک گزارشگر ارشد سی ان ان که اجازه حضور در نشست خبری شین اسپایسر را نیافت، گفت: کاخ سفید ترامپ جنگی علنی را علیه رسانه ها آغاز کرده و مانند یک دولت محصور رفتار می کند.

انستیتوی پوینتر که در دفاع از اهل رسانه و آزادی مطبوعات بسیار فعال است از روزنامه نگاران دعوت کرد که در برابر تهاجمات ترامپ و دولتش متحد بوده و همبستگی داشته باشند و دست به اقداماتی هماهنگ بزنند.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها