مرد سفیدپوست آمریکایی در یک رستوران سلاحش را در آورد و در حالی که فریاد می زد« از کشورم خارج شوید » به سوی دو جوان سبزه رو شلیک کرد. یکی از دو جوان کشته و دیگری به شدت مجروح شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۹۳
قتل و خشونت علیه خارجی ها؛ ترامپ محرک نژاد پرستان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، چهارشنبه شب هفته گذشته یک مرد سفید پوست در یک بار رستوران در اولته واقع در حومه کانزاس سیتی ایالت کانزاس بدون هیچ دلیلی به سوی دو جوان هندی تبار شلیک کرد. مهاجم هنگام تیراندازی فریاد می زند:‌از کشورم خارج شوید.

در این تیراندازی سرینیواس کوشیبهوتلا 32 ساله کشته ، الوک ماداسانی ، دوست 32 ساله اش و صاحب بار رستوران به نام یان گریلوت 24 ساله مجروح شدند. این دو جوان هندی برای یک شرکت فناوری های پیشرفته کار می کردند. آنها در حالی که یک مسابقه ورزشی را از تلویزیون بار رستوران تماشا می کردند، هدف قرار گرفتند.

آدام پارنتون قاتل 51 ساله پس از ارتکاب قتل محل را ترک کرد. وی ساعاتی بعد در یک بار در حالی که لاف می زد دو مرد خاورمیانه ای را کشته است توسط پلیس دستگیر شد.

این جنایت با انگیزه نژادپرستانه خشم جامعه هندی های مقیم آمریکا را برانگیخته است. دادگاه این مرد 51 ساله را به اتهام یک فقره قتل و دو فقره اقدام به قتل محکوم کرده و وثیقه ای به مبلغ دو میلیون دلار برای وی تعیین کرده است.

بیوه سرینیواس کوشیبهوتلا در یک گفت و گوی تلویزیونی تاثر برانگیز از دولت ترامپ پرسید که برای پایان دادن به جنایات نژادی ، جنایاتی با انگیزه بیگانه ستیزی چه تدبیری را اندیشیده است.

از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ و سخنان تحریک آمیزش علیه اقلیت های نژادی و دینی حملات و خشونت های نژاد پرستانه و بیگانه ستیزانه به طور چشم گیری در ایالات متحده افزایش یافته است.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
۰
۰
تو خودت و آبا و اجدادت از كجا اومدین ؟؟ حتما از بریتانیا !!! اونوقت میلیونها سرخپوست را قتل عام كردین تا جاشونو غصب كنین . بعدش هم میلیونها سیاهپوست بدبخت رو بعنوان برده آوردین كه اونجا رو آباد كنن. حالا میگین از كشورم !!! برین بیرون ؟؟؟؟؟
sahar
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
خاك بر سر حتی نمیدونست ایرانیا چه شكلین .رفته دو تا هندی بیچاره رو كشته .واقعا خاك بر سر عوضیش.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها