یاوه‌گویی جدید وزیر خارجه عربستان

ایران در پی احیای امپراتوری پارس است

واکنش شیخ‌الاسلام به سخنان عادل‌الجبیر در مصاحبه با جام جم آنلاین؛:

الجبیر در پی خرید آبرو ناکام ماند / کنفرانس مونیخ وزن سیاسی ایران را به خوبی نشان داد

مشاور وزیر خارجه کشورمان در واکنش به ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ مبنی بر نقش بی‌ثبات کننده ایران در منطقه گفت: بی‌عرضگی سعودی‌ها در تجاوز به یمن و نیز شکست آنها در تحولات منطقه موجب آبروریزی ریاض و هم پیمانانشان شده، از این رو انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه می‌گیرند. جمهوری اسلامی با دستاورد نشست آستانه پیرامون بحران سوریه پای به مونیخ گذاشت و لذا چاره‌ای جز تکرار یاوه گویی برای وزیر جوان و کم تجربه عربستان باقی نگذاشت.
کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۸
الجبیر در پی خرید آبرو ناکام ماند / کنفرانس مونیخ وزن سیاسی ایران را به خوبی نشان داد

«حسین شیخ‌الاسلام» درباره زیاده گویی‌های عادل‌الجبیر در پنجاه و سومین نشست امنیتی مونیخ مبنی بر ادعای دخالت جمهوری اسلامی در ناآرامی‌های منطقه و حمایت از تروریسم در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح کرد: سلاح‌های آمریکایی به جای مانده از تروریست‌ها در سوریه و عراق و ناکارآمدی تجهیزات نظامی غرب، اندک آبرویی برای آل سعود و همتایانش نگذاشته از این رو الجبیر فرافکنی و اتهام زنی را تنها راه نجات از باتلاق خود ساخته در منطقه می‌داند.

وی افزود: وقتی حکام سعودی با مهمات خریداری شده از ایالات متحده و اسراییل از پس مردم پا برهنه و مظلوم یمن بر نمی‌آید، غوطه‌ور در منجلاب تجاوز به یمن و ناکام در تحولات منطقه دچار یاوه گویی و توهم می‌شود.

شیخ‌الاسلام ضمن بی‌پایه و اساس خواندن سخنان وزیر خارجه عربستان، این قبیل گزافه گویی‌ها را در راستای پروژه ایران هراسی در منطقه دانست و گفت: همگان می‌دانند بنادر یمن در حال حاضر از همه طرف توسط نیروهای ائتلاف سعودی محاصره شده، حتی نمی‌توان به آنجا غذا و دارو ارسال کرد چه رسد به سلاح آنهم از طرف ایران، لذا با این حرفها می‌خواهند برای خود آبرویی در نظام بین‌الملل دست و پا کرده و همچنین توجه مجامع جهانی را از اقدامات خصمانه خود به سمت ایران منحرف سازند.

وی در پاسخ به این سوال که کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را چطور ارزیابی می‌کند، ابراز داشت: بهترین فرصت برای ارسال پیام جمهوری اسلامی به جامعه جهانی بود که آقای ظریف پیام «امنیت یا برای همه یا برای هیچ کس» را به درستی به جهانیان انتقال دادند. امیدواریم نیروهای متخاصم به این جمع بندی برسند که هیچکس با ایجاد ناامنی در دنیا نمی‌تواند برای خود امنیت بوجود آورد.

مشاور وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهای متعدد ظریف در حاشیه کنفرانس مونیخ خاطر نشان کرد: استقبال نمایندگان و نخبگان سیاسی اجتماعی اقصی نقاط جهان برای دیدار با ظریف به عنوان نماینده عالی رتبه کشورمان ،حکایت از جایگاه والای منطقه‌ای و فرامنطقه ای ایران دارد. اضافه بر اینکه ما با دستاورد نشست آستانه مبتنی بر آتش بس در سوریه پای در اجلاس امنیتی مونیخ آلمان گذاشتیم.

وی با نگاهی بر نشستهای پیشین حل بحران سوریه اضافه کرد: اجلاسی نظیر ژنو هیچ نکته مثبتی به نفع مردم سوریه نداشت اما سلسله جلسات موثر و تعیین کننده آستانه که با تدبیر و محوریت ایران برگزار شد بر وزن سیاسی و ارتقاء نقش ایران در کنفرانس مونیخ افزود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
لعنت بر سعودی وهابی نكبت و بوزینه
صلاح الدین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
زنده باد ظریف
حشمت صدقی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
۰
۰
زبان دیپلماسی برابر با اون چیزیه كه ظریف بهش تكیه داره البته بعضی وقتها ایشون زیاد لبخند دارن اما جوابهای قابل فكری به مخاطب خودش میده این عادل جبیر طفلك ظاهرا شنیدیم دچار بحران هویت جنسی هستش از طرفی سنشم برای وزارت كمه تجربه نداره از زیاد توقع نمیره
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
من فقط یك چیز میتونم بگم درود بر ظریف مرد بزرگ ایران.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها