پس از اینکه دونالد ترامپ خبر وقوع یک حمله تروریستی در سوئد را از خود درآورد، کارل بیلدت ، نخست وزیر سابق این کشور پرسید: وی چه ماده مخدری مصرف می کند که این چنین دچار خیالبافی می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۰۸
ترامپ توهم زده و ماجرای یک حمله تروریستی تخیلی در سوئد+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، دونالد ترامپ شنبه شب خطاب به طرفدارانش در ایالت فلوریدا گفت: پذیرش پناهندگان خطرناک است ، سوئد بهترین دلیل برای حرفم است، کشوری که به ویژه درهایش به روی پناهندگان باز است، همین دیشب قربانی یک حمله تروریستی شد. مساله اینجاست: کدام حمله تروریستی؟

ترامپ در یک سخنرانی شدید اللحن که شبیه حرفهایش در مبارزات انتخاباتی بود ، در دفاع از سیاست ضد مهاجرتی اش افزود: ببینید در آلمان چه می گذرد، ببینید آنچه که دیشب در سوئد اتفاق افتاد. سوئد، چه کسی فکرش را می کرد؟ سوئد. آنها پناهندگان زیادی را پذیرفتند و حالا مشکلاتی دارند که هرگز فکرش را هم نمی کردند.

او در عین حال به چند حمله تروریستی واقعی بروکسل ، نیس و پاریس اشاره کرد. یکی از سخنگویان ترامپ حاضر نشد به تقاضای فرانس پرس برای توضیح دادن درباره این خبر تخیلی ترامپ پاسخی بدهد.

خیلی زود ، خبر تخیلی و دروغ ترامپ با هشتگ هایی مانند ( دیشب در سوئد) و ( حادثه در سوئد) توییتر را درنوردید. کارل بیلدت ، نخست وزیر سابق سوئد آتش را گشود: سوئد؟ حمله تروریستی؟ ترامپ چه ماده مخدری کشیده بود؟

گونار هاکمارک ، یک نماینده سوئد در پارلمان اروپایی توییت یکی از هموطنانش را با این مضمون بازنشر داد: دیشب در سوئد ، هات داگ کبابی پسرم در آتش باربیکیو افتاد. این خیلی غم انگیز است.گونار هاکمارک هم در کمنتش پرسید: اما چگونه ترامپ توانست از موضوع هات داگ از دست رفته مطلع شود؟

توییت های دیگری در تمسخر ترامپ تحت عنوان « نقشه مخفی برای یک حمله تروریستی در سوئد » همراه با نقشه راهنمای مونتاژ مبلمان ایکئا منتشر شدند.

سایت رسمی ملی سوئد صدها سوال ظرف مدت کوتاهی در این رابطه دریافت کرد. مسئول آن پاسخ داد: خیر. هیچ اتفاقی شبیه این در سوئد رخ نداده است. این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ و اعضای دولتش به حملات تروریستی تخیلی و غیر واقعی استناد می کنند.

اخیرا، کیلیان کانوی، مشاور نزدیک ترامپ که ایده « وقایع جایگزین » را از خودش ابداع کرده در جریان یک گفت و گوی تلویزیونی ماجرای تخیلی کشتار تروریستی در شهرکوچک بولینگ گرین را از خود در آورد. پس از اینکه با گفتن این دروغ کار به رسوایی کشید، کانوی به سفسطه گویی پرداخت که در این کار هم استاد است.

شین اسپایسر ، سخنگوی کاخ سفید ظرف فقط یک هفته سه بار از حمله تروریستی آتلانتا در ایالت جورجیا سخن گفت و سپس به یاد آورد که این حمله در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا رخ داده بود. به هر حال، گناه او کمتر از ترامپ و کانوی است زیرا ماجرا به کلی تخیلی نبوده و فقط در گفتن نام مکان گاف داده بود.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها