نمایشگاه خودروی تهران پس از یازده سال در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد اما در کنار حضور پررنگ برخی برندها ، بازدید کنندگان از برخی کاستی ها رضایت نداشتند.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۳۸
غایبان نمایشگاه خودروی تهران +عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، مهمترین کاستی نمایشگاه خودروی تهران عدم حضور برخی برندها و خودروهای داخلی و خارجی بود ؛ غیبت برخی شرکت های فعال در بازار خودرو ایران و حضور ضعیف خودروسازان بزرگ داخلی از خیال آسوده آن ها بدلیل فروش تضمینی محصولاتشان در بازار انحصاری ایران حکایت داشت.

اکنون نگاهی گذرا می‌ کنیم به خودروهایی که غایبان بزرگ نمایشگاه خودروی امسال محسوب می شوند.

این بررسی بر دو بخش خودروهای وارداتی و خودروهای تولید داخل متمرکز شده است.


خودروهای وارداتی

شرکت ایتالیایی آلفارومئو که با محصولات هیجان انگیز خود دل جوانان را می رباید یکی از غایبان امسال نمایشگاه تهران بود. هنوز مشخص نیست که چرا نماینده این شرکت در ایران که خودروهای جولیتا ، میتو و 4C را به علاقه مندان این برند باسابقه ایتالیایی در ایران عرضه کرده در نمایشگاه امسال حضور نداشته است.


در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب جای خالی محصولات سانگ یانگ هم احساس می شد اگرچه شرکت رامک خودرو تمرکز بر نمایشگاه های خودروی استانی دارد.


گلرنگ موتور را می توان یکی از ناکام های نمایشگاه امسال دانست. محصولات با کیفیت شرکت هوندا بدلیل عدم واردات خودروهای ساخت امریکا فعلا دچار حاشیه هستند اما امید می رود این خلاء با واردات خودروهای این برند از سایر سایت های تولیدی هوندا جبران شود.


سلطان بلامنازع کیفیت و اطمینان - مرسدس بنز ؛ امسال و در شرایط پسابرجام زمزمه هایی از امضای قرارداد فعالیت مجدد مرسدس‌بنز در ایران به گوش می رسید ؛ مرسدس را می توان بنوعی غایب بزرگ نمایشگاه خودروی تهران دانست و مشخص نیست که این روزها در ستاره ایران چه می گذرد اما با قدرت و اعتباری که از این برند خوش نامی آلمانی سراغ داریم ، می دانیم که هر زمان شروع کند در اوج می ایستد.


هنوز زمان زیادی از ورود محصولات جدید نیسان به جاده های ایران نگذشته است اما جوک و ایکس تریل شروعی طوفانی را تجربه کرده اند و ظاهرا استقبال از این خودروها بحدی بالا بوده که جهان نوین آریا فرصت حضور در نمایشگاه را نداشته است.


خودروهای تولید داخل

رنو کوئید - چندی است زمزه هایی در مورد حضور این مدل ارزان قیمت در ایران در محافل خودرویی کشور شنیده می شود و هر روزه شاهد انتشار اخبار ضد و نقیضی در این مورد هستیم حتی عکس هایی از حضور دو دستگاه کوئید در سوله یکی از خودروسازان کشور منتشر شد.

در هر حال اگر کوئید از خط تولید دو خودروساز اصلی کشور خارج شود دیگر خودرویی ارزان قیمت نخواهد بود ؛ با توجه به حضور مستقیم رنو در ایران امید می رود این خودرو در خط تولید شرکت مادر حضور پیدا کند تا شاهد یک خودروی ارزان قیمت و خوب در بازار ایران باشیم.


فولکس واگن پولو - در شرایط پسا برجام که هر روز اخباری مبنی بر انعقاد قراردادهای خودرویی می بینیم ، زمزمه هایی هم از حضور فولکس واگن آلمان در ایران و همکاری با خودروسازان دولتی و خصوصی به گوش می رسید تا اینکه گروه ماموت که در زمینه تولید خودروهای سنگین خوشنام است با فولکس واگن آلمان به توافق رسید. ظاهرا خودروی فولکس پولو برای فاز اول همکاری ها انتخاب شده است.


ساندرو استپ وی - این خودر که تنها چند سانتی متر با ساندرو معمولی اختلاف ارتفاع دارد از سوی مردم و دلالان!! با اقبال مواجه شده طوری که تنها 5000 دستگاه آن در یک ساعت پیش فروش شده است با این حال هنوز هم برای بسیاری از ایرانی ها ناشناخته است و بهتر بود در غرفه سایپا در نمایشگاه خودرو حضور داشت.


دنا پلاس - خودرویی که با هزینه 50 میلیارد تومان فیس لیفت شده و خطی مورب بر روی ساید های آن شکل گرفته تا از سمند متمایز شود. همچنین افزودن سانروف ، چراغ های ال ای دی و چند آپشن دیگر سبب شده تا قیمت آن به بالای 50 میلیون تومان برسد.


تندر پلاس - اگر چه در طراحی این خودرو سخن از نوآوری شده است اما شاهد بهره گیری از متریالی هستیم که سال ها پیش رنو لوگان در اروپا با آن عرضه شده است.


ساینا اتوماتیک - جعبه دنده این خودروی اتوماتیک از محصولات شرکت پانچ بلژیک است و قرار شده تا قیمتی معادل 30 میلیون تومان داشته باشد.


هیوندای I10 و I20 - همکاری مجدد کرمان خودرو با هیوندای کره جنوبی با تولید این دو خودروی هاچ بک استارت خورده و طرفین در حال برنامه ریزی برای گسترش همکاری ها هستند. کرمان خودرو که یکی از قطب های خودرویی کشور است تصمیم گرفته تا بر نمایشگاه های استانی تمرکز کند اما حضور این خودروها موجب می شد تا علاقه مندان بیش از پیش با مفهوم کیفیت آشنا شوند.


خودروی ارزان قیمت - با در نظر گرفتن برنامه خودروسازان و ترکیب غرفه ها در نمایشگاه خودروی امسال بصورت قابل ملموسی مشخص بود که خودروسازان داخلی تمایلی برای عرضه خودروهای ارزان قیمت ندارند. اکنون و در این شرایط با قاطعیت می توان سخن گفت که خودروی ارزان قیمت برای قشر متوسط اجتماع به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها