رئیس جمهور ترکیه مدعی شد کشورش از ورود ده ها هزار تروریست به سوریه از طریق اراضی خود جلوگیری کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۹۹۷
آمارهای عجیب اردوغان از جنگ سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،رجب طیب اردوغان در گفت و گو با شبکۀ العربیه با با طرح این ادعا که کشورش مانع ورود 40 هزار تروریست به سوریه شده است، افزود: «مبارزه با تروریسم در منطقه ادامه دارد زیرا تروریسم، کشورهای منطقه و در وهله نخست ترکیه را نشانه رفته است. ترکیه هم حدود 911 کیلومتر با سوریه و 360 کیلومتر با عراق مرز مشترک دارد».

اردوغان در بخشی دیگر از سخنانش، مدعی شد که تعداد قربانیان جنگ سوریه آن طور که اعلام می شود 600 هزار نفر نیست بلکه یک میلیون نفر است.

وی افزود: «تلاش ما باید برای آتش بس و جلوگیری از خون ریزی متمرکز باشد که برای رسیدن به این هدف با روسیه در تماس بودیم و توانستیم به مرحله فعلی و مذاکرات آستانه برسیم و نیز سوری هایی را که از حلب شرقی منتقل شدند به ادلب بردیم».

اردوغان دربارۀ دخالت ترکیه برای جنگ با داعش در سوریه هم گفت: «ما مبارزه با این سازمان را با جدیت کامل آغاز کرده ایم. روزی که ترک های بی گناه در شهر غازی عینتاب در اثر حملۀ یک انتحاری به مراسم عروسی کشته شدند تصمیم لازم را گرفتیم و مستقیما به جرابلس رفتیم. ارتش آزاد هم نیروهای ما را پشتیبانی کرد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
123
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
كدوم آمارش عجیب بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(و یا اینهمه آمار عجیب تو ایران میدن كه ما ندیدیم چیز عجیبی در آمار اردوغان ندیدیم)
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
فقط این خبر نیست در خیلی از خبرهایی كه پخش میشه این اصل رعایت نمیشه كه روزنامه نباید قضاوت كنه فقط باید خبر رسان باشه قضاوت بر عهده خواننده خبر است. با تشكر

نیازمندی ها