نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی ضمن ابراز تأسف از تخلفات صورت گرفته در صندق ذخیره فرهنگیان، اشاره‌ای به تخلف 8 هزار میلیاردی این حوزه کرد و گفت: ادامه تحقیق و تفحص‌ درباره عملکرد صندوق، حکایت از افزایش 12 هزار میلیارد تومانی اختلاس در این صندوق دارد. لذا پیش بینی می‌شود با تکمیل فرآیند بررسی‌‌ها، ابعاد دیگری از سوء استفاده مالی هیأت مدیره مربوطه آشکار گردد.
کد خبر: ۹۹۹۶۵۵
احتمال افزایش دامنه تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان/ اعطای وام 2000 میلیارد تومانی از محل پس‌انداز فرهنگیان!؟

«سید ناصر موسوی لارگانی»، اختلاس بوجود آمده از محل پس انداز قشر زحمت کش فرهنگی را مایه تأسف خواند و با گلایه از واکنش دولت در این رابطه، به جام جم آنلاین گفت: رییس جمهور در کارزار انتخاباتی خود بر ضرورت مبارزه با فساد اقتصادی تأکید داشتند و اختلاس 3 هزار میلیاردی را مورد نکوهش قرار دادند، لیکن امروز شاهدیم هیأت دولت به سادگی از اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان عبور می‌کند.

وی افزود: بنده انتظار داشتم رییس جمهور یا حداقل شخص وزیر آموزش و پرورش شخصا به مسئله ورود کرده و در پاسخ به مردم و طبقه فهیم فرهنگیان با متخلفان امر برخورد قاطع داشته باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم با نگاهی به مشکلات معیشتی فرهنگیان، خاطر نشان کرد: با وجود تمام مشکلات اقتصادی این بندگان خدا با صرفه جویی در هزینه‌های خود مبلغی را برای آینده فرزندانشان پس انداز کرده بودند که متأسفانه مورد سوء مدیریت عده‌ای محدود قرار گرفت.

وی با اشاره به سایر تخلفات صورت گرفته نظیر اعطای وام 2000 میلیارد تومانی به افراد هیأت مدیره برای خرید خانه، افزود: در شرایطی که امروز جوانان جامعه ما حتی توان رهن یک باب منزل را ندارند چرا باید افراد خاص با بهره گیری از دسترنج چند ده ساله تعداد زیادی از اقشار فرهنگی در خانه‌های میلیاردی زندگی کنند.

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: گرچه خبر متقنی فعلا در دست نیست اما با توجه به وضعیت موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان بیم آن می‌رود، دامنه تخلفات مالی این حوزه وسعت بیشتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
تا چند نفر از اختلاس كنندگان كلان اعدام نشوند هر روز مثل قارچ رشد خواهند كرد
سرباز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
چرا هیچ وقت نامی از كسانی برده نمی شود كه این وامها را داده اند . فساد در مدیران است . وقتی یك مدیر فاسد وجود دارد . یه شخص فاسد هم به راحتی از این منابع استفاده میكند . برای گرفتن یك وام 10 میلیون تومانی . هزار جور سند مالكیت و ضامن معتبر و كسر از حقوق و غیره میخواهند ولی برای وامهای چند هزار میلیون تومانی فقط یك فقره چك دریافت میشود . ما كشور خوبی داریم . ولی مدیران ناپاك داریم .
جعفر
United States
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
والا مقصر فرهنگیان هستند كه نمیروند پولشان را پس بگیرند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
كجا را تا بحال اگر دو نفر مستقل بررسی كردند در این مملكت تخلف پیدا نشده؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
واقعا مال جماعت فرهنگی خوردن از مال یتیم بدتره . من از اول تاسیس صندوق عضو بودم و هیچ خیری ازش ندیدم هر از چند گاهی چند تا ماشین لیزینگ می كردند كه نزولش از بانك خصوصی هم بشتر بود اون هم با كلی منت
فلاورجان.مینادشت
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
آقای موسوی شما اگه خیلی دوست داری كار كنی لطف كن به مشكلات فراوان در حوزه انتخابیه خودت رسیدگی كن!!!!!!!!!!به قولهایی كه قبل از انتخابات دادی جامه عمل بپوشون!!!!!مشكلات اقتصادی و معیشتی كه مردم شهرهای فلاورجان قهدریجان پیربكران ایمانشهر وروستاهای لارگان .زفره.كاویان.بندارت و..............رسیدگی كن بعد مشكلات بزرگتر را حل كن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
جام جم در اظهار نظر اینجانب به كسی توهین نشده بود پس چرا سانسور شد؟؟!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
خدای ناكرده علت درج نكردن مطلب ترس از اختلاس كنندها كه نیست؟
بهراد
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
۰
۰
واقعا مایه تاسف است .بنده به عنوان یك فرهنگی و عضو صندوق ذخیره فرهنگیان به علت مشكلات دنبال 5 میلیون تومان وام به هر كجا مراجعه كرده ام و موفق هم نشده ام. حالا با این فساد كه همه هم خبر دارند موقع انتخابات این آقا خود شیرینی می كنند اگر راست می گویی تا حالا كجا بودی ؟ چرا اختلاسگرها را معرفی نمی كنید؟؟/

نیازمندی ها