ساخت بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان توسط چین

کشور چین پس از تایید و امضاء قرارداد پاریس، بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را به وسعت ۲۷کیلومتر مربع در فلات دور‌ افتاده تبت ساخت.
کد خبر: ۹۹۹۳۱۸

به گزارش جام جم انلاین به نقل از گاردین، بالای فلات تبت در چین یک پوستر توسط جین پینگ رئیس جمهور چین نصب شده است که محل ورود به یکی از بزرگترین بناهایی را نشان می دهد که پکن سالیان سال در تلاش برای ساخت آن بود؛ مزرعه خورشیدی که در ابتدای جاده منتهی به آن بر روی تابلویی نوشته ارتقای توسعه سبز منابع انرژی پاک .

کشور چین پس از تایید و امضاء قرارداد پاریس، Longyangxia بزرگ‌ترین مزرعه خورشیدی جهان را به وسعت ۲۷کیلومتر مربع در فلات دور‌ افتاده تبت ساخت؛ این اقدام درحقیقت نشانه اراده چین، برای تغییر دادن عنوان خود از دشمن اقلیم به یک ابرقدرت سبز است.

این مزرعه که با هزینه 6 میلیارد یوآن ساخته شده است از سال 2013 آغاز شده و توانایی تولید 850 میلیون MW از قدرت را دارد که می تواند انرژی مورد نیاز 200 هزار خانوار را تامین کند .

" زی شیائوپنگ، رئیس شرکت توسعه برق آبی این کشوراذعان داشت: برخلاف دونالد ترامپ که در انتخابات منکر خطرات تغییرات آب و هوایی شد دانشمندان و فعالان محیط زیست، گرم شدن کره زمین را یک خطر واقعی دانسته و خواستار انجام اقدام ضروری و فوری در مقابله با ویرانی زمین هستند.

اندرس هوو یکی از کارشناسان حوزه انرژی می گوید تا سال ۲۰۱۲ چین از انرژی خورشیدی اجتناب می کرده است چرا که برای چینی‌ها زیادی گران تمام می‌شد. اما از آن سال تا به امروز، هزینه‌های این انرژی پاک رو به کاهش گذاشته و حالا این کشور، که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار جهان در انرژی‌های پاک است، امید دارد تا سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱۰ گیگاوات انرژی خورشیدی و ۲۱۰ گیگاوات انرژی بادی تولید کند. این کشور همچنین عهد کرده است تا سال ۲۰۳۰، مقدار انرژی حاصله از منابع غیر فسیلی را به ۲۰% کل انرژی خود افزایش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها