کاخ سفید اعلام کرد: تحریم های جدید آمریکا پیش از آنکه دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برسد، آماده شده بود، اما با توجه به حوادث اخیر به حالت فعال در آمد.
کد خبر: ۹۹۷۸۶۷
آزمایش موشکی ایران نقض مستقیم برجام نیست

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد آزمایش موشکی ایران، نقض مستقیم توافق هسته ای نیست. وی این موضوع را در گفتگویی با «ام اس ان بی سی» اعلام کرد.

در همین حال کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد: تحریم هایی که آمریکا روز جمعه علیه ایران اعمال کرد، پیش از آنکه دونالد ترامپ به ریاست جمهوری برسد، آماده شده بود، اما با توجه به حوادث اخیر به حالت فعال در آمد.

شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید در این باره به خبرنگاران گفت:این نوع از تحریم ها به سرعت اتفاق نمی افتد، اما من عقیده دارم زمان بندی آنها به وضوح، در واکنش به مواردی رخ داد که طی چند روز گذشته شاهد آن بودیم.

وی افزود: ما می دانستیم که این گزینه ها در دسترس ما بود، زیرا با طی فرآیندهایی شکل گرفته بودند. آنها (تحریم ها) از قبل آماده شده بودند.

سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری حضور یافت و به سوالات خبرنگاران در باره مسائل مختلف پاسخ داد. شان اسپایسر گفت: ما اوایل این هفته اعلام کردیم گام هایی برای مقابله با اقدامات اخیر ایران بر خواهیم داشت. آمریکا امروز بیست و پنج شخص حقیقی و حقوقی را تحریم کرد که از برنامه موشک بالستیک ایران و سپاه قدس انقلاب اسلامی حمایت می کردند.

وی افزود: قرار دادن اینها در فهرست تحریم ها در پاسخ به ادامه برنامه موشک بالستیک ایران از جمله آزمایش موشک بالستیک آن در 29 ژانویه 2017 و ادامه حمایت ایران از تروریسم بود.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما اقدامات امروز را پس از بررسی دقیق انجام دادیم و به پاسخ با اقدامات مناسب ادامه می دهیم. قرار دادن اینها در فهرست تحریم ها نشان دهنده گامی دیگر در ادامه تلاش های ما برای هدف قرار دادن شدید برنامه موشک بالستیک ایران و فعالیت های مربوط به تروریسم آن است.

وی گفت: ماتیس وزیر دفاع آمریکا در روز پایانی سفر دو روزه خود به آسیا است. وی دیروز به کره و امروز به ژاپن رفت و فردا به واشنگتن بازخواهد گشت. سفر ماتیس وزیر دفاع تاکیدی بر اولویت رئیس جمهور ترامپ درباره آسیا و اقیانوس آرام و تقویت ائتلاف جمهوری کره با آمریکا در برابر افزایش تهدید هسته ای و موشک بالستیک کره شمالی است. رئیس جمهور در سنا یازده نامزد کابینه دارد که منتظر رای کامل و تایید سنا هستند.

شان اسپایسر گفت: درباره برنامه ها برای آخر هفته باید بگویم که رئیس جمهور دومین نطق هفتگی خود را به صورت زنده در فیس بوک اجرا خواهد کرد. وی درباره دیدگاه خود درباره دادن فرصت ها و امنیت بیشتر برای جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار صحبت خواهد کرد. رئیس جمهور به صورت زنده در فیس بوک درباره دیدگاه خود در خصوص دادن فرصت ها و امنیت بیشتر برای جامعه آمریکایی های آفریقایی تبار صحبت خواهد کرد. رئیس جمهور بیست ویک دستور اجرایی و شانزده نشست با سران خارجی داشت. ما هفته آینده هفته سازنده دیگری خواهیم داشت. رئیس جمهور روز دوشنبه از مقر ستاد فرماندهی مرکزی در پایگاه هوایی مک دیل بازدید خواهد کرد. رئیس جمهور در مک دیل گزارش فرماندهی را دریافت خواهد کرد. ژنرال دانفورد و ژنرال فلین در این نشست حاضر خواهند بود و رئیس جمهور غروب آن روز به واشنگتن باز خواهد گشت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما در حال بازبینی کامل تمام سیاست خارجی آمریکا در برابر کوبا هستیم و رئیس جمهور به دستور کار اطمینان از (رعایت) حقوق بشر برای تمام شهروندان در سراسر جهان متعهد است و در هنگام بازبینی سیاست ما در برابر کوبا این مسئله در صدر گفتگوها در این زمینه قرار دارد.

خبرنگاری پرسید رئیس جمهور صبح امروز گفت که با آتش بازی خواهد کرد و شما گفتید که قدمهای متناسب همچنان برداشته خواهد شد. آیا ما شاهد اقدامات مجازاتی گسترده هستیم و آیا گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد با توجه به این که دولت فکر می کند همه گزینه ها روی میز است.

شان اسپایسر گفت: من فکر می کنم یکی از حرف هایی که رئیس جمهور در جریان پویش انتخاباتی و در زمان گذار و عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری گفت، این بود که وی نمی خواهد گزینه های خود را بیان کند. رئیس جمهور معتقد است که می تواند گزینه موفقیت آمیزتری داشته باشد. بنابراین ، من نمی خواهم به صورت مبسوط درباره آن صحبت کنم. فکر می کنم تحریم های امروز واقعا بیانگر موضع بسیار قوی علیه اقدامات ایران بود و بسیار روشن می سازد توافقی که قبلا به دست آمد به بهترین وجه در جهت منافع این کشور (آمریکا) نیست و رئیس جمهور ترامپ هر کاری را بتواند انجام خواهد داد تا اطمینان یابد ایران تحت کنترل باشد.

خبرنگار پرسید آیا این امکان وجود دارد اقدامات بیشتری در راه باشد؟

شان اسپایسر گفت: من هیچ چیز را خارج از میز قرار نمی دهم. فکر می کنم رئیس جمهور روشن ساخته است که در دوره او چه چیزی اتفاق خواهد افتاد.

وی درباره انتقادها از معاون سیا گفت: من فکر می کنم وی خدمت خوبی به مردم آمریکا داده است و بسیار شایسته این سمت است.

شان اسپایسر درباره مشکل مواد مخدر گفت: این مشکل فقط برای نیوهمشایر نیست بلکه برای بسیاری از ایالت ها در سراسر کشور است. ما باید اطمینان یابیم مواظب مرزها هستیم. سرازیر شدن هروئین از مرزهای جنوبی ما مسئله ای است که بخشی از هدف رئیس جمهور است. رئیس جمهور موضع قوی در زمینه مهاجرات و امنیت مرزی دارد و می خواهد منابع بیشتری در مرز های جنوب قرار دهد. ما برای جلوگیری از سرازیر شدن مواد مخدر در مرزهای جنوبی مان راه درازی در پیش داریم. به محض این که تام پرایس و دیگران تایید شوند به حل مسئله مرزها کمک خواهد کرد. بنابراین رویکرد چند جانبه دولت برای مقابله با مواد مخدر ضروری است.

شان اسپایسر گفت: رئیس جمهور می خواهد کارگران و شرکت ها انعطاف پذیری برای تولیدکنندگان شغل داشته باشند. قانون داد-فرانک به خاطر اثراتی که داشت فاجعه بار بود. تردیدی نیست رئیس جمهور به صورت گسترده در این زمینه صحبت کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: فکر می کنم او( آدم زوبین) که در دولت قبلی خدمت کرده است، گفت که این نوع تحریم ها سریعا اتفاق نخواهد افتاد اما من فکر می کنم زمان آن مشخص و در واکنش به آن چیزی بود که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم. ما می دانستیم این گزینه ها را در دسترس داریم زیرا آنها در طی این روند درباره آن کار کرده بودند اما ما امروز سریع و دقیقا اقدام کردیم زیرا زمان مناسبی برای این کار بود. بنابراین، این تحریم ها مسیر خود را طی کرد و تایید شد و رئیس جمهور تصمیم گرفت که اکنون زمان در پیش گرفتن این اقدامات است.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به گفتگو با سفیر استرالیا در آمریکا گفت: رینس پریباس رئیس دفتر کاخ سفید و جو هاکی سفیر استرالیا در آمریکا با یکدیگر دیدار کردند. آنها گفتگوی بسیار سازنده داشتند. ما احترام زیادی برای مردم استرالیا و ترنبول نخست وزیر این کشور قائل هستیم. ما قصد داریم به تعهدات خود به نوعی ارج نهیم به این معنی که ما قصد داریم این افراد را براساس این توافق به دقت مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات بیشتری را در این زمینه بدست خواهیم آورد.

وی افزود: رئیس جمهور به صلح متعهد است و این هدف وی می باشد. من فکر می کنم رئیس جمهور و نخست وزیر نتانیاهو در پانزدهم این ماه با یکدیگر در اینجا دیدار خواهند داشت و مسئله صلح نیز عنوان گفتگو خواهد بود. هدف در نهایت صلح است. این را باید به خاطر بسپارید و آنها در این زمینه گفتگو خواهند کرد.

شان اسپایسر گفت: ما فکر نمی کنیم وجود شهرک های فعلی مانعی برای صلح باشد اما فکر می کنم ساخت و ساز یا توسعه شهرک های موجود در فراتر از مرزهای موجود نمی تواند در راه صلح کمکی کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: شما شاهد واکنش شرکت ها هستید. شرکت ها مشخص است که آرزو دارند بخشی از دستور کار ترامپ برای تولید و ایجاد شغل باشند.

وی درباره تحریم های روسیه گفت: تحریم هایی که وزارت خزانه داری اعمال کرده است، سرجای خود است. من فکر می کنم هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل به صورت بسیار روشن درباره نگرانی ما درخصوص اشغال کریمه به دست روسیه صحبت کرد. وی بسیار قوی در این زمینه صحبت کرد.

شان اسپایسر گفت: رئیس جمهور نشان داد که می خواهد افراد را در این کشور کنار یکدیگر قرار دهد تا نحوه حرکت به سمت جلو در کشور را به لحاظ اقتصادی و ایجاد شغل مشخص سازد. بنابراین رئیس جمهور با عمل و گفتار، تمایل خود برای حرکت کشور به سمت جلو را نشان داده است.

شان اسپایسر گفت:من فکر می کنم اقدام امروز درباره اعمال تحریم ها خود گویا است. وی (رئیس جمهور) روشن ساخت که این توافقی که به آن رسیدیم، توافقی بد است و ما به ایرانی ها چیز زیاد دادیم اما چیز کمی بدست آوردیم. من فکر می کنم وی به موضع سخت علیه ایران ادامه خواهد داد، کاری که در هشت سال گذشته انجام نشد. اقدامات امروز نشان می دهد ما تحریم ها را تسریع بخشیدیم و مثال دیگر از این است که ما تا چه اندازه موضع سخت خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ئد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
۰
۰
چرا جا زدی ترسیدی ؟؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها