معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شایع ترین نوع سرطان در میان مردان زنجانی معده ، پوست ،روده بزرگ و پروستات و در بانوان پستان، معده و پوست و روده بزرگ است.
کد خبر: ۹۹۴۵۰۰
افزایش سرطان معده در میان زنجانی‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از زنجان، محمد رضا صائینی افزود: باید در بحث پیشگیری از بیماری سرطان مردم اطلاعات خود را بالا ببرند.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰ درصد از سرطان ها قابل درمان است و در این میان بیماری های غیر واگیر علت اصلی مرگ و میر ها هستند و قبل از انقلاب علت اصلی مرگ و میرها بیماری های واگیردار بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: خوشبختانه امروز امید به زندگی افزایش یافته و در این میان امید به زندگی در بانوان به ۸۰.۵ سال و مردان به ۷۹ سال رسیده است.

صائینی تاکید کرد: براساس پویش ملی انجام شده سرطان در سنین بالای ۵۰ سال رخ می دهدو بیماری دیابت، قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی مزمن در کنار سرطان چهار بیماری هستند که منجر به مرگ و میر می شود و بعد از بیماری قلبی و عروقی در استان زنجان، سرطان بیشترین عامل مرگ و میر شناخته شده است.

وی تصریح کرد: طی سالهای آینده تعداد بیماران سرطانی در دنیا و کشور افزایش یافته و بحث بالا رفتن امید به زندگی، تغذیه نامناسب ، کم تحرکی و استفاده از مواد دخانی در این امر دخیل بوده وسالانه ۱۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف دخانیات می شود و فرهنگ سازی و ایجاد کمپین می تواند یکی از راهکارهای مقابله با مصرف دخانیات می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۵۰ درصد از مرگ و میرها با مصرف دخانیات ارتباط مستقیم دارد.

صائینی افزود: استان زنجان در رتبه های بعد از پانزدهم در زمینه سرطان قراردارد و در سرطان معده جزو ۱۰ استان اول قرار دارد که علت اصلی آن مصرف نمک، چای و غذاو چای داغ است.

وی با بیان اینکه درسرطان خون و غدد لنفاوی رتبه استان پس از ۲۰ استان کشوراست و در تمام دنیا سرطان ها رو به افزایش است، تصریح کرد: بعد از انقلاب امید به زندگی رشد داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: طی۵ سال گذشته ۳۰۰ هزار نفربیمار سرطانی بهبود یافته اند و و ۹۲ مورد سرطان جدید وجود دارد و ۸ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان هزینه مستقیم و غیر مستقیم این بیماران در سال است.

صائینی افزود: شایع ترین نوع سرطان در آقایان معده ، پوست ،روده بزرگ و پروستات و در بانوان پستان، معده و پوست و روده بزرگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها