جهاد خانم‌ها برای مدرسه‌ سازی

17 درصد از خیران مدرسه‌ ساز کشور، بانوان هستند

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت بر تعامل و همکاری بین اعضای این مجمع با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۴۴۷۵
خیران در شهر «ری» 145 مدرسه ساختند

به گزارش جام جم آنلاین، هادی موجانی با اشاره به تاریخچه تاسیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ری، اظهار داشت: سال 74 مدرسه ای در خیابان دیلمان ساختم که مدیر کل آموزش و پرورش برای بازدید به این محل آمد و از من قدردانی کرد، اما من اظهار داشتم که نیازی به قدردانی نیست؛ برای مدرسه سازی مردم را تشویق کنید و فرهنگ مدرسه سازی و کمک به ساخت مراکز عام المنفعه را رواج بدهید.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران افزود: در ابتدای کار تعداد خیرینی که اقدام به ساخت مدرسه کردند هفت – هشت نفر بیشتر نبودند اما اکنون در سطح کشور 500 مجمع خیرین مدرسه ساز و 650 هزار نفر خیر عضو هستند. و هفت مجمع در خارج از کشور با بیش از هزار خیر وجود دارد.

موجانی با بیان اینکه در طول 12 سال گذشته 145 مدرسه در شهرستان ری با کمک خیرین ساخته شده است، تصریح کرد: به طور میانگین هر ماه یک مدرسه در این منطقه با کمک خیرین ساخته شده و شهرری همیشه در بحث مدرسه سازی رتبه نخست را در سطح شهرستان های استان تهران کسب کرده است.

وی تاکید کرد: در مدرسه سازی 30 درصد هزینه را خیرین پرداخت می کنند و 70 درصد بقیه را دولت متقبل می شود لذا خیرین سلامت هم تلاش کنند مشارکت دولت را در ساخت مراکز درمانی به کار بگیرند.

موجانی افزود: همچنین این حق برای خیرین محفوظ است که هر نامی که آنها دوست دارند برای مرکز درمانی که آنها برای ساخت آن سرمایه گذاری کرده اند گذاشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها