از دوران کهن تاکنون در تمام دنیا مراسم ازدواج رایج بوده و همواره شب عروسی به شکل ساعاتی فراموش نشدنی برگزار می‌شده است، اما همان طور که گاهی در حاشیه‌های هر مراسمی اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد، گاهی مراسم جشن عروسی هم دربردارنده این نوع اتفاقات بوده است. در اینجا نگاهی به برخی سنت‌های خاص و ویژه از دور دنیا در جشن عروسی می‌اندازیم.
کد خبر: ۹۹۳۱۲۳

هند

هندی‌ها هم مانند ایرانی‌ها مراسم حنابندان دارند، اما این جشن برای آنها کاملا متفاوت برگزار می‌شود. در هند خانواده و دوستان عروس روی دست و پاهای عروس با حنا نقاشی می‌کشند. آنها تلاش می‌کنند این نقاشی‌ها از نهایت پیچیدگی و زیبایی برخوردار باشد چون نوعی تزئین ویژه برای عروس به شمار می‌آید. نقاشی‌کشیدن با حنا زمان زیادی می‌برد و تصویر آن چند هفته بیشتر دوام نخواهد داشت.

ژاپن

در ژاپن عروس خانم‌ها کیمونویی سفید تن می‌کنند و رنگ سفید را نماد معصومیت می‌دانند. آنها بر سر عروس یک جفت شاخ دکوری می‌گذارند که نماد حسادت او به قوم شوهر است. سپس روی آن شاخ‌ها را هم با پارچه‌ای سفیدرنگ می‌پوشانند تا به این ترتیب عروس را کنترل کنند و او را تحت اطاعت شوهر درآورند.

سیاهپوستان آمریکا

سیاهپوستان ساکن آمریکا هنگام ازدواج از روی جارو می‌پرند. در زمان‌های قدیم پیش از جنگ داخلی آمریکا، هنگامی که هنوز برده‌داری مرسوم بود، ازدواج بردگان جنبه قانونی نداشت و رسم پریدن عروس و داماد به امید رهایی از همان هنگام باب شد. اکنون زمان زیادی از آن دوران گذشته، اما آنها همچنان این رسم را ادامه داده‌اند.

کنگو

در همه جای دنیا، عروس و دامادهایی که از ازدواجشان راضی‌اند شب عروسی خوشحال و خندان در دل قند آب می‌کنند و با لبخندی که بر چهره دارند نشان می‌دهند تا چه اندازه از این ازدواج راضی‌اند، اما این قضیه در کنگو برعکس است. عروس و داماد کنگویی حق لبخند زدن ندارند. لبخند بر چهره آنها یعنی این ازدواج را به هیچ وجه جدی نمی‌دانند.

کره جنوبی

در کره جنوبی، دوستان داماد او را پیش از ازدواج فلک می‌کنند و درحین نواختن ضربات بر کف پا از او سوالاتی می‌پرسند. به این ترتیب، هم میزان قدرت تحمل و شکیبایی اش را می‌سنجند و هم دانش‌اش را مورد آزمون قرار می‌دهند. این مراسم بیش از آن که خشن باشد، شاد و مفرح است.

نروژ

در نروژ تاجی از طلا و نقره بر سر عروس می‌گذارند که آویزهایی ریز از آن آویزان است. هنگامی که عروس راه می‌رود صدای دلنگ دلنگ تاج بلند می‌شود. نروژی‌ها اعتقاد دارند این کار انرژی منفی را از عروس و داماد دور می‌کند.

چین

در چین عروس‌ها با گریه به استقبال جشن عروسی می‌روند. از یک ماه قبل از عروسی، عروس باید هر روز یک ساعت گریه کند. بعد از ده روز اول مادرش هم به او اضافه می‌شود و ده روز سوم مادربزرگ هم به آنها خواهد پیوست. در نهایت تمام زن‌های فامیل دور و بر عروس جمع می‌شوند و با صدای بلند گریه می‌کنند. این گریه نشان‌دهنده شادی و عشق شدیداست.

فیلیپین

در فیلیپین عروس و داماد یک جفت کبوتر نر و ماده در قفس را آزاد می‌کنند و در هوا به پرواز درمی‌آورند. این کار برای آنها نماد یک زندگی نو و سراسر هماهنگی است.

پاکستان

در پاکستان دخترهای فامیل عروس، کفش داماد را به سرقت می‌برند. داماد بینوا هر چه دنبال کفش‌هایش می‌گردد آنها را پیدا نمی‌کند. در نهایت او باید بابت دریافت کفش‌هایش پولی را که سارق می‌خواهد، بپردازد.

منبع: beau-coup.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها