رئیس رسانه ملی تأکید کرد:

رسانه نیازمند برنامه تحولی است

دکتر علی عسکری روند اطلاع رسانی حادثه پلاسکو را از نزدیک بررسی کرد و این حادثه را به بازماندگان تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۹۲۳۴۳
دکتر علی عسکری : کار بزرگمردان آتش نشان قابل تقدیر است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر علی عسکری در بازدید از محل حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد جانباختگان و شهدای حادثه پلاسکو این سانحه را به خانواده های جانباختگان تسلیت گفت.
وی افزود : اینجا انسانهایی هستند که باید از آنها یاد کنیم و از بزرگمردانی که برای مردم تلاش می کنند و جان خود را از دست می دهند باید تقدیر و تکریم کنیم و به خانواده های آنها تسلیت بگوییم.
دکتر علی عسکری افزود: واقعا مدیران و ماموران به لحظه حاضر شدند و کمک کردند که مردم حتی بعد از کنترل آتش سوزی وارد ساختمان نشوند و آسیب نبینند.

رییس رسانه ملی گفت: واقعا کار ارزشمندی بوده است و تعداد کمی از مردم در ساختمان پلاسکو بودند و اکثرا از آتش نشانان در ساختمان حضور داشتند که کاری ارزشمند و قابل تقدیر است که نگذاشتند مردم آسیب ببینند.
علی عسکری گفت: مدیران عالیرتبه شهرداری و کشوری، پلیس و آتش نشانان تلاش قابل توجهی کردند و رسانه ملی هم از همان لحظه اول تلاش کرد حس انسان دوستانه و تلاش های این عزیزان را نشان دهد.

وی افزود: حقیقتا کار مشکلی است چون از لحاظ مهندسی شکل نافرمی دارد واجسادی که در زیر آوارها مانده است باید با آرامش و به تدریج و با روشی که کمترین آسیب را ببیند خارج شود ، هر چند امیدواریم در اسرع وقت این کارها را انجام دهند و البته حداقل یک هفته زمان می برد و رسانه هم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی افزود : همه باید کمک کنند تا جابجایی آوارها و پیدا کردن اجساد با دقت انجام شود
و حضور بموقع مسئولان نماد کارآمدی سیستم های شهری است و البته باید موارد ایمنی را در ساختمان ها رعایت کنیم.

رئیس سازمان صدا و سیما از شهروندان خواست خبرهای مربوط به سانحه پلاسکو را از رسانه ملی پیگیری کنند که همکاران ما همواره تلاش می کنند اخبار معتبر را اطلاع رسانی کنند.
علی عسکری گفت: رسانه ملی از همان لحظه اول به صورت زنده این حادثه را تحت پوشش قرار داده و شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران با بهترین روش ها اطلاع رسانی کرده است.

وی افزود: اطلاع رسانی بموقع رسانه ملی کمک کرد تا مردم از ازدحام در محل حادثه و همچنین از ورود به ساختمان پلاسکو منع شوند و همکاری مردم هم کمک کرده است تا مأموران و مسئولان بهتر بتوانند این حادثه و روش های کمک رسانی را مدیریت کنند.
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: باید از این عزیزان که در راه نجات شهروندان تلاش کرده اند و تعدادی هم جان خود را از دست داده اند تقدیر و تشکر کنیم و نماد ملی از کمک رسانی و امداد را به نمایش گذاشتند و اطلاع رسانی صدا و سیما هم به هماهنگی کارها کمک کرده است.

علی عسکری افزود: در این حادثه اگرچه ضرورت افزایش ایمنی ساختمان ها بیشتر نمود یافت از طرف دیگر نماد مشترک همکاری همه نهادهای مسئول اعم از شهرداری و نیروهای پلیس و دستگاه های دولتی به نماد مشترک همکاری تبدیل شد و اینکه از ابتدا اجازه تجمع به مردم در اطراف حادثه داده نشد و حتی اجازه ندادند که مردم وارد ساختمان پلاسکو شوند ، به کنترل حادثه خیلی کمک کرد.
وی گفت: رسانه های مجازی تعهدی به اعتبار خبر ندارند و از شهروندان می خواهیم برای پرهیز از شایعات و دسترسی به اطلاعات درست ، این موارد را از رسانه ملی پیگیری کنند.

رئیس صدا و سیما افزود: حضور رسانه ملی در پوشش این حادثه همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد یک هفته طول می کشد تا کارهای امدادرسانی و ساماندهی امور انجام شود و با توجه به طبیعت حادثه باید کارها را با آرامش و دقت بیشتر و بتدریج جلو ببریم.
علی عسکری تصریح کرد: همه در این حادثه تلاش می کنند و باید از همه آنها قدردانی و تشکر کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها