سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه ادامه دارد

حبس برای ۵ خواهر و برادر بحرینی

رژیم بحرین سه شهروند این کشور را به‌اتهام کشتن یک افسر اماراتی صبح امروز اعدام کرد.
کد خبر: ۹۹۰۲۴۱
رژیم بحرین۳ جوان را اعدام کرد+عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، رژیم بحرین سه شهروند این کشور را به‌اتهام کشتن یک افسر اماراتی صبح امروز اعدام کرد.

«احمد الحمادی» مسئول رسیدگی به جنایت‌های تروریستی در رژیم آل خلیفه اعلام کرد:‌ صبح امروز (یکشنبه) حکم اعدام سه جوان بحرینی در پرونده حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه در روز 3 مارس 2014 میلادی اجرا شد. این سه نفر به‌وسیله شلیک گلوله اعدام شدند.

دهها نفر از مردم و شهروندان بحرینی در اعتراض به اعدام سه جوان بحرینی توسط آل خلیفه، در برابر منزل این سه شهید تجمع کردند.

مسئول کمیته پیگیری اعدامهای خارج از قانون ملل متحد در پیامی توییتری نسبت به اعدام سه جوان بحرینی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.

همچنین منابع خبری از درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی در منطقه دراز و شلیک مستقیم با سلاح ساچمه‌ای انتشاری به سمت مردم خبر می‌دهند. مردم در خیابان اصلی منطقه السنابس در اعتراض به اعدام سه جوان بحرین تظاهرات کردند.

در وصیتنامه شهید عباس السمیع آمده است: خون ما ارزان نیست و اگر ملت خواهان پیروزی است، باید ایثار کند و آنچه دارد فدا نماید، و حتی برای چند روزی از حضور در مدارس و محل کار دست بکشند.

جنبش های «جوانان انقلاب 14 فوریه»، «شباب الدراز»، «العمل السلامی» و «الوفاء الاسلامی» ضمن محکومیت اعدام سه شهروند بحرینی، خواستار تظاهرات گسترده مردم این کشور علیه سیاست های آل خلیفه شدند.

مادر سامی مشیمع، یکی از سه جوان بحرینی اعدام شده که در قبرستان ماحوز برای مراسم تدفین فرزندش حاضر شده بود، گفت: چیزی جز زیبایی ندیدم... خون پسرم را از حمد بن عیسی می‌خواهم.

خواهر علی السنکیس، جوان 21 ساله بحرینی که امروز اعدام شد، در تماس تلفنی با شبکه تلوزیونی لولوة گفت: لعنت خدا بر تو ای حمد، خون شهید ما بر گردن توست ... به چه گناهی... چرا خونشان را ریختید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها