سوزوکی گرند ویتارا خودروی شاسی بلندی است که مشخصات متوسطی نسبت به سایر خودروهای لوکس دارد.
کد خبر: ۹۸۸۴۱۲
سوزوکی گرند ویتارا و افت قیمت آن در گذر زمان

به گزارش جام جم آنلاین، این خودرو مخصوص جاده‌های ناهموار بوده و در سطح خود خودرویی مطمئن می‌باشد.

شرکت ژاپنی سوزوکی که سالهاست در تولید خودروهای شاسی بلند، سدان و هاچبک فعالیت می‌کند، دومین نسل گرند ویتارا را در سال ٢٠٠٥ معرفی کرد. این خودرو در اولین حضور در سال ۱۳۸۶ در بازار ایران به دلیل قیمت مناسبی که داشت، با استقبال خوبی مواجه شد. امروزه این خودرو در کشور ما توسط شرکت ایران خودرو مونتاژ می‌شود.

در ابتدای کار این خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی سی تولید می‌شد، اما در نسل بعدی، برای بهبود قدرت ویتارا، با موتور ۲۴۰۰ سی سی و در دو مدل گیربکس اتومات و دنده ای تولید گردیده است.

نقطه قوت این خودرو عملکرد خوب در مسیرهای ناهموار و سطح خوب امکاناتش است. اما این نقاط قوت هم نمی‌تواند موتور ضعیف و سواری سفت آن را پوشش دهد. قطعات داخل این خودرو به خوبی با هم هماهنگ هستند. عملکرد این خودرو در جاده‌های ناهموار عالی است اما اگر میخواهید در جاده‌های معمولی رانندگی کنید سوزوکی ویتارا سواری چندان راحت و خوبی ندارد.

از رقبای این خودرو می‌توان به هیوندا IX 35 و کیا اسپورتیج اشاره کرد. اما ویتارا نسبت به این خودروها که ظاهر زیبا و سواری راحتتری دارند، در سطح پایینتری قرار می‌گیرد.

سوزوکی گرندویتارا ایرانخودرو، در مدل 2400 (دندهای و اتومات) و در سه کلاس 5، 8 و 9 و مدل 2000 (دندهای و اتومات) در بازار وجود دارد. هر یک از این مدلها و کلاسها با توجه به آپشنهایی که دارند دارای قیمتی متفاوت نسبت به سایر مدلها هستند که جدول زیر محدوده قیمتی این مدلها را نشان میدهد.

با توجه به افت قیمتی که در کلاس 8 وجود داشته است، اگر چنانچه قصد خرید کلاس 9 سال 95 این خودرو دارید بدانید که در سال اول دچار افت قیمتی حدود 3 درصد خواهد شد. همانطور که ملاحظه میشود شما با خرید خودرو کارکرده مثلا تولید 92 میتوانید حدود 7 میلیون صرفهجویی نمایید و همین صرفه‌جویی نیز، یکی از مزایای خرید خودرو کارکرده است که به دلیل پایین‌تر بودن قیمت خودرو کارکرده به وجود میآید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ئابرتر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
۰
۰
هر چیزی كه رو دست میمونه و بازار نداره
تبلیغ میشه

نیازمندی ها