پلیس آگاهی راز جنایت در خیابان دماوند تهران را فاش کرد.
کد خبر: ۹۸۸۳۱۳
جزئیات جنایت هولناک در خیابان دماوند +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ظهر روز دوشنبه 13 دی ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره فوت مشکوک در بیمارستان امام حسین (ع) به کلانتری 128 تهران نو اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد، جسد متعلق به فردی 35 ساله بنام «جمشید» است که بر اثر اصابت به ناحیه سر فوت نموده است.

پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات در محل وقوع جنایت

با شناسایی محل وقوع جنایت در خیابان دماوند – خیابان اشراق، کارآگاهان اداره دهم به محل اعزام و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این محل خانه ای مجردی و استیجاری است که به مکانی برای تردد افراد سابقه دار و معتاد تبدیل شده و توسط فردی بنام «علی.س» اجاره شده است.

با انتقال «علی.س» به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، وی در اظهاراتش عنوان داشت که جنایت توسط یکی از دوستان مقتول به نام هادی (35 ساله) انجام شده است.

وی افزود: مقتول (جمشید) و قاتل (هادی) هر دو نفرشان برای مصرف مواد مخدر به خانه من تردد داشتند، روز حادثه نیز به واسطه اختلافی که از قبل با یکدیگر داشتند، با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کرده بودند که ناگهان هادی با اسلحه، گلوله ای به سمت جمشید شلیک کرد و پس از آن نیز به سرعت از خانه متواری شد.

بررسی سوابق قاتل و مقتول

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان با بررسی سوابق مقتول و قاتل اطلاع پیدا کردند که هر دو نفر آن ها از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر هستند که بارها دستگیر و روانه زندان شدند.

بررسی سوابق «هادی.ن» نشان داد که وی دارای یازده فقره سابقه دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بوده و آخرین بار، در سال 1394 دستگیر و روانه زندان شده و با تأمین قرار وثیقه در اوایل مهرماه 1395 از زندان آزاد شده است.

دستگیری متهم

با شناسایی محل سکونت متهم پرونده در منطقه افسریه، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به این محل اعزام و اطلاع پیدا کردند که «هادی.ن» پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونتش متواری شده است.

تحقیقات جهت دستگیری متهم در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا مخفیگاهش در منطقه فشافویه شناسایی و ظهر روز یکشنبه 19 دی ماه سال جاری دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد؛ همزمان با دستگیری متهم، محل اختفای اسلحه نیز در منزل یکی از دوستان متهم در شهر جدید پردیس شناسایی، اسلحه کشف و این شخص نیز به اتهام نگهداری اسلحه غیرمجاز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

اظهارات متهم

«هادی» پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی در خصوص انگیزه جنایت گفت: یک روز برای مصرف شیشه به خانه «علی.س» رفته بودم؛ داخل خانه خوابیده بودم که جمشید بدون اجازه من اقدام به برداشتن سوئیچ ماشین پیکان وانتم کرد و در ادامه با آن تصادف شدیدی کرد؛ خسارت ناشی از تصادف به اندازه ای بود که عملا امکان استفاده از ماشین وجود نداشت؛ جمشید ابتدا مدعی شد که خسارت ماشین را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد اما پس از پرداخت تنها 1.5 میلیون تومان و گذشت مدت کوتاهی از زمان تصادف، عنوان داشت که حاضر به پرداخت خسارت خودرو نیست و همین موضوع زمینه آغاز درگیری ما دو نفر شد.

«هادی» در خصوص نحوه تهیه سلاح نیز گفت: زمانی که زندان بودم ، یکی از زندانیان هم بند به من گفته بود که اسلحه ای را نزد یکی از دوستانش در منطقه حصارک شهرستان کرج به امانت گذاشته است؛ چهار روز قبل از ارتکاب جنایت، اقدام به تهیه سلاح کرده و تصمیم گرفتم تا به هر شکل ممکن پول خسارت ماشین را از جمشید بگیرم.

متهم در خصوص زمان جنایت نیز گفت: برای مصرف مواد به خانه علی رفته بودم که جمشید نیز آنجا بود؛ اسلحه داخل کمرم بود و جمشید و علی از آن اطلاع نداشتند؛ پس از مصرف شیشه، بار دیگر درخواست پرداخت خسارت از سوی جمشید را مطرح کردم و او اینبار با حالتی طلبکارانه عنوان داشت که پولی پرداخت نخواهد کرد و من نیز هیچ کاری نمی توانم انجام بدهم ؛ ناگهان اسلحه را بیرون کشیده و گلوله ای به سمت او شلیک کردم.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
چه راحت..... این معتادا واقعا كله شون پوكه
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۰
كل زندانیان كشور طبق آماری كه خود قوه قضاییه چند ماه پیش داده همش260 هزار نفره یعنی نیم درصد جمعیت كل كشور هم نمیشه از نیم درصد هم كمتر...! هرچی مجرم مواد مخدر رو میگیرن 4 مدت بعد هم باز آزاد همون آشو همون كاسه...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
۰
۰
با تامین قرار وثیقه آزاد شدند.... خاك بر سر ... كه این اوباش سارق را براحتی آزاد میكنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها