اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

عشق و محبت در میان حیوانات + عکس

اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

بهترین های حیات وحش 2016 نشنال جئوگرافیک + عکس

عکاسان حرفه ای حیات وحش به خوبی می دانند که ثبت یک عکس بدون نقص از یک جانور نیاز به مهارت دارد اما در عین حال مستلزم شانس عکاس نیز است. اغلب سوژه ها با عکاس همکاری نکرده و اگر هم سوژه ندانسته همکاری کند عوامل دیگری مانند نور، شرایط آب و هوایی و اوضاع صحنه نیز باید مساعد باشند که معمولا برای ثبت تنها یک عکس فرآیندی نسبتا طولانی است.
کد خبر: ۹۸۶۶۱۶
بهترین های حیات وحش 2016 نشنال جئوگرافیک + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نشنال جئوگرافیک، نشریه معتبرNational Geographic در سال 2016 هزاران عکس از حیات وحش را در نسخه چاپی و سایت آنلاین خود منتشر کرد. دانیل استون « Daniel Stone» نویسنده ارشد این نشریه می نویسد: عکاسان منتخب ما افرادی هستند که تصویر یک جانور آسیب پذیر را در لحظه ای حساس ثبت کرده اند. چارلی همیلتون جیمز« Charlie Hamilton Jame» و تیم لامان «Tim Laman » ، دو عکاس نشنال جئوگرافیک به عنوان عکاسان سال از سوی موسسه معتبر موزه تاریخ طبیعی لندن انتخاب شدند. لامان برای عکس برداری از اورانگوتان های جزیره برنئو و جیمز برای ثبت عکس های جمعیت کرکس های آفریقا.

جیحان جیلانی سردبیرعکس نشنال جئوگرافیک که گزینش نهایی این 20 عکس را برنامه ریزی کرده بود، تصریح می کند: چه چیزی باعث می شود یک عکس حیات وحش موفق از کار درآید؟ بسیاری از حیوانات در خطر یا تهدید انقراض قرار دارند. بنا براین بهترین عکس ها در یک فریم نشان می دهند چرا سزاوار دقت هستند، به عبارت دیگر نشان دادن در یک نگاه است که آنها را ارزشمند می کند.

شاید برخی از این عکس ها را در گزارش هایی که از نشنال جئوگرافیک ارائه کرده ایم قبلا دیده باشید.

20 عکس برتر حیات وحش 2016 نشنال جئوگرافیک:


1- یک گوریل نر پشت نقره ای کوهستان در پارک ملی ویرونگا در مرز رواندا و جمهوری دموکراتیک کنگو از جنگل بیرون آمده تا نگاهی به واحد گشتی رنجرهای پارک بیندازد. نسل گوریل های کوهستان در خطر انقراض قرار دارد. ژوئیه 2016 ، عکاس: Brent Stirton .


2 - کلاغ های گرسنه و یک خرس گریزلی که قصد دارد از لاشه یک گاومیش آمریکایی در پارک ملی یلووستون در شمال غرب آمریکا تغذیه کند. مه 2016 ، عکاس: Charlie Hamilton James .


3 - گاومیش های آمریکایی و گوزن های شمالی چراگاهی زمستانی را در گریتر یلووستون در پناهگاه ملی گوزن های شمالی در نزدیکی جکسون ایالت وایومینگ در شمال غرب آمریکا شریک شده اند. هر دو حیوان می توانند حامل باکتری تب مالت باشند که خطری برای دام های اهلی محسوب می شود. در حالی که گوزن های شمالی به عنوان شکار مورد توجه قرار دارند به دلیل اینکه برخی از افراد گاومیش های یلووستون را تهدیدی تلقی می کنند هزاران راس از آنها را در ایالت مونتانا قتل عام کردند. مه 2016 ، عکاس: Charlie Hamilton James .


4 - یی یی پاندا 16 ساله در محوطه نگهداری اش در حفاظت گاه طبیعت وولونگ چین ، اوت 2016 ، عکاس: Ami Vitale .


5 - لاک پشت های غول پیکر در جزیره آلدابرا در مجمع الجزایر سیشل واقع در اقیانوس هند برای فرار از گرمای آفتاب از سایه تک تک برگ های یک درختچه استفاده کرده اند. عکاس: THOMAS P. PESCHAK .


6 - یک خارپشت برزیلی یا خارپشت دم دار که جانوری شبگرد بوده و بیش از 85 درصد از وقتش را زیر درختان سپری می کند. آوریل 2016 ، عکاس: Joel Sartore .


7 - بچه گوزن های کودی که سه هفته از عمرشان می گذرد در نخستین مهاجرت به سوی مراتع تابستانی در جنوب یلووستون مارشان را همراه گله در ارتفاع حدود 1500 متری دنبال می کنند. آنها برای رسیدن به این نقطه با شنا از رودخانه سوت فورت شاخه رود شوشون گذشته اند. مه 2016 ، عکاس: Joe Riis .


8 - این کرگدن ها در مزرعه پرورش کرگدن جان هامی در آفریقای جنوبی که به تازگی شاخشان را بریده اند به محل غذا خوردنشان در مزرعه آمده اند. بر خلاف عاج فیل ، اگر شاخ کرگدن به درستی و از محل مناسب بریده شود دوباره رشد می کند. هامی برآورد کرده است 5 تن شاخ کرگدن انبار کرده که حدود 45 میلیون دلار ارزش دارد. اکتبر 2016 ، عکاس: Brent Stirton .


9 - لاشه یک کرگدن سیاه در پارک هلوهلووه - ایمفولوزی آفریقای جنوبی که قاچاقچیان برای شاخش حیوان را به قتل رسانده اند. آنها به طور غیرقانونی از روستایی نزدیک وارد پارک شده و تفنگ مجهز به صدا خفه کن کرگدن را کشته اند.امروزه تعداد کرگدن های سیاه فقط حدود 5 هزار راس است و این حیوان در خطر جدی انقراض قرار دارد. اکتبر 2016 ، عکاس: Brent Stirton .


10 - خون از منقار یک کرکس روپل که هنوز غذایش را تمام نکرده است، می چکد. سر و گردن کرکس روپل تقریبا فاقد پر و نسبتا باریک است تا بتواند راحت تر روده و امعا و احشای لاشه را بیرون بکشد. ژانویه 2016 ، عکاس: Charlie Hamilton James .


11 - ماده خرس گریزلی و توله هایش در جاده پارک رود در دنالی ایالت آلاسکا به طول 92 مایل که تنها 5 روز در تابستان به روی اتومبیل های شخصی باز است ، گردش می کنند. اغلب بازدیدکنندگان از اتوبوس های پارک برای مشاهده جانوران استفاده می کنند. ژانویه 2016 ، عکاس: Aaron Huey .


12 - بچه پانگولین شکم سفید آفریقایی روی پشت مادرش در حفاظت گاه پانگولین ها در سن اگوستین ایالت فلوریدا آمریکا. این پستانداران بی آزار به طور غیرقانونی برای گوشت و فلس هایشان به طور انبوه کشتار می شوند. در طب چینی برای فلس های این حیوان ارزش دارویی قائل هستند. نسل پانگولین ها امروز به شدت در خطر انقراض قرار دارد. آوریل 2016 ، عکاس: Joel Sartore .


13 - عقاب سر سفید روی لاشه یک آنتیلوپ آمریکایی نر یا شاخ چنگالی که هنگام مهاجرت در یلووستون در شمال غرب آمریکا به دلیل نامشخص جان داده، نشسته است. عکاس: Joe Riis .


14 - یک اورانگوتان نر سوماترایی با مشاهده یک رقیب دندان هایش را نشان داده و شاخه های درختان را تکان می دهد.اورانگوتان سوماترایی یکی از دو گونه اورانگوتان است. این گونه به همراه اورانگوتان برنئو در خطر انقراض نسل قرار دارد. امروز تنها حدود 14 هزار اورانگوتان سوماترایی در طبیعت آزاد زندگی می کنند. مه 2016، عکاس: Tim Laman .


15 - لاشه یک گاومیش آمریکایی که در رودخانه یلووستون غرق شده ضیافتی را برای ماده آلفا گله گرگ ها و فرزندان دو ساله اش تشکیل داده است. شکار یک گاومیش غول پیکر آمریکایی برای گرگ ها خطرناک است. گرگ های پارک یلووستون در شمال غرب آمریکا اغلب گوزن های شمالی را شکار می کنند که این گونه گوزن 85 درصد از غذای زمستانی گرگ ها را شامل می شود. عکاس: Ronan Donovan .


16 - یک موس ( گونه ای گوزن شمالی شاخ پهن) از رودخانه بوفالو فورک رایور در نزدیکی گراند تیتون در شمال غرب ایالت وایومینگ آمریکا می گذرد. مه 2016 ، عکاس: Charlie Hamilton James .


17 - تصویر غذا خوردن کرکس ها که توسط دوربینی که داخل قفسه سینه لاشه یک گورخر نصب شده ، تهیه شده است. ژانویه 2016، عکاس: Charlie Hamilton James .


18 - کوگار ها یا پوما ( شیر کوهی آمریکایی) جانوری است که کمتر می توان با آن روبرو شد. رژیم غذایی کوگار متنوع است اما به ویژه گوزن های شمالی و گوزن های جنگلی را شکار می کند. در زمستان در شمال یلووستون کوگارها با توجه به برف کمتر منطقه موقعیت بهتری برای شکار دارند. عکس این کوگار به کمک دوربینی که پشت شاخ گوزن روی صخره ای پنهان است، گرفته شده است. مه 2016 ، عکاس: DREW RUSH .


19 - میگوی مانتیس اودونتوداکتیلوس سیلاروس دارای 12 گیرنده رنگی متراکم است. چشم هایش به طور به همه طرف چرخیده و به طور مستقل از یکدیگر می بینند و می توانند نور ماوراء قرمز و ماوراء بنفش را مشاهده کنند. فوریه 2016 ، عکاس:‌ DAVID LIITTSCHWAGER .


20 - یک اورانگوتان برنئو برای دستیابی به میوه و انجیر از درختی به ارتفاع بیش از 30 متر بالا می رود. اونگوتان های نر با وزن حدود 100 کیلوگرم بزرگترین جانوران جهان است که روی درختان زندگی می کنند. دسامبر 2016 ، عکاس: Tim Laman .


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها