وعده رییس دفتر رییس جمهوری:

عرضه ارز افزایش می‌یابد؛ قیمت دلار کاهش

رییس دفتر رییس جمهوری، افزایش مقطعی ارزش دلار را ناشی از عوامل روانی دانست و تاکید کرد: بالا رفتن نرخ دلار در برابر ریال در چند هفته اخیر، توجیه اقتصادی ندارد و با برطرف شدن عوامل روانی و سیاسی آن ، پایین می آید.
کد خبر: ۹۸۵۰۴۵
عرضه ارز افزایش می‌یابد؛ قیمت دلار کاهش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت محمد نهاوندیان روز یکشنبه در گفت وگویی اظهارداشت: روشن است که با افزایش درآمد ارزی کشور چه در صادرات نفتی پس از رفع تحریم‌ها و افزایش قیمت نفت، و چه در صادرات غیرنفتی با رشد پساتحریم، و همچنین شروع مجدد فاینانس‌ها و یوزانس های خارجی، عرضه ارز افزایش می‌یابد و افزایش نرخ، پایداری نخواهد داشت.

وی با اشاره به نرخ 7 درصدی تورم و کاهش پیوسته آن از یکسو و از سوی دیگر نرخ 7 درصدی رشد اقتصادی کشور، گفت: این شاخص ها نشان می دهد که دلیل واقعی برای افزایش نرخ دلار در ایران وجود ندارد.

رییس دفتر رییس جمهوری در تشریح دلایل افزایش کوتاه مدت نرخ دلار در هفته اخیر اظهارداشت : افزایش کوتاه مدتی که شاهد آن بودیم بخشی تحت تاثیر افزایش ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر به دلیل عامل روانی ناشی از انتخابات آمریکا و مسایل اتحادیه اروپا بود و بخشی هم به سبب برخی عوامل روانی و سیاسی داخلی از قبیل پیش بینی های غیرواقعی ناشی از افزایش تقاضا به سبب سفرهای موسمی یا سوداگری ارزی برخی عوامل دست اندرکار حاصل شده است.

نهاوندیان تصریح کرد: به همین جهت است که می بینیم به دلیل نبود عامل اقتصادی واقعی ، این عوامل روانی اثر خود را از دست داده اند و ارزش دلار شروع به پایین آمدن کرده و به جای خود باز می‌گردد.

وی افزود: جای تأسف است که سخنران محترمی در یک تریبون عمومی مطلب نادرستی را در موضوع حساسی مثل نرخ ارز، بدون هیچگونه مستندی به مسؤولی نسبت دهد و تأسف‌بارتر آنکه برخی سایت‌ها بدون هیچ‌گونه تحقیق و تبیینی آن را نشر دهند و بعضی هم از سر ذوق، آن را تیتر کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: آیا فراموش کرده‌ایم که همه ما وظیفه داریم در سال اقدام و عمل، از اقتصاد کشور و رشد و ثبات آن دفاع کنیم؟ آیا فراموش کرده‌ایم که پیش از اقتصاد، ما در قبال اخلاق و اعتماد عمومی مسئولیم.

یادآوری می شود شب گذشته برخی رسانه ها به نقل از یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بودند که رییس دفتر رییس جمهوری نرخ 7 هزار تومانی برای دلار را مناسب اقتصاد ایران می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ناخوش
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
بزك نمیر بهار میاد كمبوزه با خیار میاد !!!
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
"یكی از نمایندگان مجلس مدعی شده بودند كه رییس دفتر رییس جمهوری نرخ 7 هزار تومانی برای دلار را مناسب اقتصاد ایران می داند." این فرد را را از نمایندگی عزل كنید تمام داراییش را مصادره كنید بعد دلار 7000 تومان بشه ببینیم ایشان هم كارتن خواب میشود یا گور خواب اونوقت حالش بپرسید ببینیم دوباره حرف زیادی میزنه
عابدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
شما اگه خیلی عرضه داری برو قیمت كالاهایی كه به این علت سر به فلك كشید را به قیمت اولش برگردون كه مملكت را خوب به باد دادید ظاهرآ تو این كشور دیگه چیزی به اسم امنیت اقتصادی وجود نخواهد داشت
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
آقای محترم الآن یكم دیر یادت نیفتاده كه درقبال همه چیز مسئولید همیشه یادگرفتید بعداز مرگ سهراب دنبال نوش دارو بگردید آخرشم پیدا نمیشه تموم میشه میره.نترس دلار 7تومان نمیشه اما دیگه ارزونم نخواهد شد غصه این تیترا و سخنرانی هارا نخور پیر میشی.ممنونم.
ننگ بر وطن فروش
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
منفی ها مال كیاس؟؟ از گرونی دلار خوشحالند ؟؟؟

نیازمندی ها