پیگیری وضعیت گورخواب ها در گفتگوی جام جم آنلاین با نماینده شهریار

گور خواب ها به گرمخانه رفتند/ تعدادشان 30 نفر بود و خوابیدن 4نفر در یک قبر صحت ندارد!

در حال حاضر با پیگیری و حضور فرماندار شهریار ، قبرستان نصیر آباد توسط نیروی انتظامی از وجود کارتن خوابها و معتادین پاک سازی شد و این افراد با انتقال به گرم خانه هایی که تدارک دیده شده ساماندهی شدند.
کد خبر: ۹۸۳۷۹۲
گور خواب ها به گرمخانه رفتند/ تعدادشان 30 نفر بود و خوابیدن 4نفر در یک قبر صحت ندارد!

"محمد محمودی" پیرامون آخرین وضعیت کارتن خوابها و معتادینی که در گورستان نصیر آباد شب را سپری می‎کردند به جام جم آنلاین گفت: ما حدود سه هفته پیش، با بهزیستی سه منطقه و فرماندهان انتظامی آن در این خصوص جلساتی برگزار کردیم.

وی افزود: در این جلسات بدنبال ایجاد شرایط مناسبی بودیم تا این افراد بی خانمان در یک محلی ساماندهی شوند.

محمودی در مورد نحوه ساماندهی کارتن خوابها گفت: در سر آسیاب ملارد یک سالن در زیر زمین اجاره شد که دارای امکانات خواب از قبیل تخت هم است.

وی درباره اسکان بانوان و بطور کلی چگونگی اداره این مرکز موقت اضافه کرد: با مسئولیت بهزیستی محلی برای استراحت آنها فراهم شد. این سالن در ساعت 5 بعد از ظهربازگشایی شده و تا 8 صبح دایر است.

نماینده مردم شهریار و ملارد از نصب یک بنر بر سر در این سالن خبر داد و خاطر نشان کرد: در بنر ذکر شده کسانی که قصد سکونت در این مکان را دارند بدون هزینه پذیرفته خواهند شد و بعلاوه غذای مختصری هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

محمودی تصریح کرد: بجز اسکان معتادان در ملارد، در شهر قدس هم نسبت به این موضوع ترتیب اثر داده شد و در شهریار سازمان بهزیستی با 4 کمپ قراردادی بمنظور ساماندهی این گونه افراد منعقد کرد.

وی در ادامه گفت: قرار است در این کمپها افراد غربالگری شده و معتادین پر خطر و معتادین عادی جدا سازی خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نسبت به عدم اطلاع برخی از معتادها نسبت به وجود چنین مراکزی ابراز تاسف کرد و بیان داشت: وقتی هوا سرد می شود این قبیل افراد به اماکن این چنینی پناه می برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبرستان مذکور متولی برای حراست نداشته به تماس تلفی شب گذشته خود با فرماندار شهریار اشاره کرد و گفت: همین سوال را مطرح کردم و ایشان تاکید داشتند که قبرستان با در و دیوار محصور شده اما با این حال چند بار معتادین از این مکان جمع آوری شده اند اما باز هم با به طرق مختلف به قبرستان ورود پیدا کردند و طبق گفته فرماندار خوابیدن چهار نفر در یک گور جو سازی بوده و صحت ندارد.

محمودی خاطر نشان کرد: شب گذشته کل منطقه باغستان و نصیر آباد توسط نیروی انتظامی از وجود کارتن خوبها و معتادین پا کسازی شد که در مجموع این افراد کمتر از سی نفر بودند.

وی در جواب این پرسش که آیا باز هم این گونه مکانها در شهریار برای تجمع بی خانمانها و معتادین وجود دارد با ابراز تاسف گفت: مناطق حاشیه تهران همواره درگیر این گرفتاریها است.

این نماینده خانه ملت با تاکید بر اینکه باز هم اطراف شهر نیازمند پاک سازی است تصریح کرد: باید این ترس و وحشت بخاطر دستگیری از معتادین گرفته شود تا به مکانهای خرابه و خلوت پناه نبرند. لذا می توان به گونه ای اطلاع رسانی کرد تا خودشان را به گرم خانه هایی که تدارک دیده شده به جهت اسکان معرفی کنند.

محمودی در پایان افزود: بنده شخصا بازدیدی از این مراکز داشته ام حتی مامور انتظامی آنجا حضور ندارد که باعث ترس شود و مجموعه توسط افرادی که امروز ترک اعتیاد کرده اند اداره می شود. لذا دلیلی برای ترس معتادین برای رفتن به این کمپها وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۰
ایرانی
Saudi Arabia
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
افسوس ! آیا این ملت و این كشور با این همه ثروت ودرآمد شایسته این گونه مسائل است ؟ چرا به فكر حل مشكلات اجتماعی نیستیم ؟ پس این دولت واین مجلس به چه كاری مشغولند ؟!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
گرم خانتونو بزرگتر كنید.
قیمت دلار بخواد همینجوری بره بالا همه مجبوریم بیایم اونجا
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
مهم نیست كه چندنفربودن مهم نیست كه توهرطبقه ازاین برجهایك نفرمیخوابیده یاچهار نفر مهم اینه كه بوده هست وخواهدبود
علی آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام
به اقایان بگوییدحقوق شهروندی پیشكش مارااز زندگی حیوانی هم محرم نكنید
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
باسلام:ما برای حقوق شهروندی خودمان انقلاب كردیم وشهید دادیم .وقتی حقوق شهروندی شما متناسب با شخصیت ملی شما داده نشود اونوقت میشی اونطوری كه دربالا شده.حقوقت را بدست بیار تا بتوانی قدرت چانه زنی داشته باشی.
ایرانی
United States
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
با حرف آقای علی تهرانی موافقم . تمام مشكلات ملت ایران اینه كه به حقوق خود واقف نیستند واز آن دفاع نمی كنند وباری به هر جهت زندگی می كنند .!
بهروزرجبی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام.آخه نمی شه كه برای هركاری مردم سروصدا كنندتامسئولین ناگزیر یك حركت اقدامی بكنند پس دولتمردان چه می كنند؟!!چراعملكرد مسئولین ومدیرانشان انقدر ضعیف است .ازحقوقهای نجومی گرفته تابازار آشفته ارز وطلا و وضع بیمارستانها وشهرداری ووو تا این گورخواب ها!!!!!!
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
سلام من یكی از شهروندان نصیرآباد شهریار هستم واقعا مسئولین شهر هیچ تدبیری برای كمك رسانی به این افراد ننموده و بجای كمك آنها را از آن محل دور كرده و معتادان بی خانمان هم به جاهای دیگر شهر پناه برده اند . قبلا نیز چند نفر از دوستان جمع شدیم و لباس های دست دوم خودمان را به بی خانمان ها هدیه دادیم ولی جوابگو سرمای شدید هوای این چن روزه نمیباشد.
ضمنا صحبت های آقای محمودی صحت نداشته و كارتن خواب ها همچنان در سطح شهر میباشند .
معراج
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
یكی نیست به این نماینده محترم بگه بحث سر تعداد افرادی كه تو یه قبر خوابیدند نیست بحث بی تفاوتی است كه باعث این مشكلات برای این افراد شده..حالا چه یك نفر چه چهار نفر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعدشم دیشب نیروی انتظامی و شهرداری این بندگان خدا را با چك و لگد از توی قبرستون جمع كردند!!آقایون نماینده و شهرداریها و هركس دیگه كه مسووله:این آدما نیاز به حمایت دارند ترا خدا به چشم سرطان بدخیم بهشون نگاه نكنید اینها جزئی از این آب و خاك هستند كه به هر دلیلی خواسته یا ناخواسته به اینجا رسیدند!!!!!!!!!!!
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
باسلام:چشممان وگوشمان به واژه گورخواب هم روشن شد.هردم از این بار بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد.حتما چندوقت دیگه واژه هایی همچون لجن خواب یعنی خوابیده در لجن.طویله خواب.زباله خواب.سگدونی خواب.تونل خواب.زیر پل خواب.گورستان خواب اتومبیلهای اسقاطی.سردخانه خوابهای پزشكی قانونی و....هم شنیداری گفتاری خواهند شد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
جالب هست پیامی كه ارسال می كنی واضح می نویسد بعد از تائید پخش می شود یعنی چه؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
تو سراسیاب این مكان رو زدن بعد هنوز كارتن خواب های سراسیاب تو خیابون هستند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
این عبارت كه سالنی را اجاره كرده ایم منو كشته. آخه این حرف یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
آقای مسئول!! تو سه هفته هست كه میدونی اینا اونجان كه جلسه تشكیل دادی. و بعد از اینكه گزارشش از تلویزیون پخش شده تازه بهشون جا دادین. الهی كه به هوای سرد دچار شی. اون آقایی كه به همه پیام داد و از حقوق شهروندی شون گفت . . . . چی بگم!!
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
نماینده مردم شهریار و ملارد از نصب یك بنر بر سر در این سالن خبر داد و خاطر نشان كرد: در بنر ذكر شده كسانی كه قصد سكونت در این مكان را دارند بدون هزینه پذیرفته خواهند شد و بعلاوه غذای مختصری هم برای آنها در نظر گرفته شده است.
(مختصرش رو خوب اومدی دلاور...............................)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۸
۰
۰
لطفا عكس این گرمابه كه كارتن خواب ها اونجان رو بفرستید.ما ساكن سراسیاب هستیم و همچین چیزی كه اقای محمودی میگن ما ندیدیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
مثل اینكه آقای شهردار هنوز متوجه نشده اند كه این گور خواب ها مدت هاست كه در املاك و سازمان های تحت نظر ایشان تردد و گور خوابی می كنند. شما و مسئولان شما باید سریعا متوجه موضوع شده و با انجام اقدامات و حمایت های لازم مشكل آنها را رفع می كردند. شما گرم خانه و تشكیلات مناسب را دارید شما مسئول هستید نه رییس جمهور. لطفا آدرس غلط ندهید. در این باب شما مسئول شهر تهران هستید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
۰
۰
سلام به همه دوستان
من فكر میكنم اینا همش كار دشمنان ما باشه
Sa
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
سلام این محیط اصلا برای زندگی مناسب نمیباشد
اصلا امنیت وجودنداره
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
۰
۰
خیلی عذاب آور هست وقتی میبینیم انسانهایی با این فلاكت دارن زندگی میكنن ، كاش همه ما این عذاب وجدان رو داشتیم و اگه هر كس به نوبه خودش یه كمك خیلی ناچیزی كنه شاید دیگه شاهد این چنین صحنه های غمگینی نباشیم ،، من از بوشهر هستم لطفا راهنمایی كنید چطور میتونیم كمك خودمون رو به این افراد نیازمند برسونیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها