به گزارش جام جم آنلاین از وزارت صنعت، معدن و تجارت، متن این جوابیه به شرح زیر است:
متاسفانه در گزارش نسیم آنلاین بدون آگاهی از جزییات قراردادی که یک دهه از انعقاد آن میگذرد، مطالبی مطرح شده که در پاسخ به آن ذکر چند نکته ضروری است :
1- قرارداد ساخت کشتی در سال 86 و به صورت نقدی منعقد شده بود که در آن زمان 160 میلیون دلار (با احتساب دلار سه هزار 900 تومانی فعلی برابر با 624 میلیارد تومان (به عنوان پیشپرداخت به طرف مقابل پرداخت شد.
2- در آن زمان کسی به فکر ساخت داخل نبوده ولی وزارت صنعت تلاش کرد که طرف خارجی را متقاعد کند با توجه به توان داخل بخشی از کار در داخل کشور و بخش دیگر در خارج انجام شود.
3- در زمان تحریم به سبب اعمال تحریمها ادامه همکاریها ممکن نشد اما پس از امضای برجام این قرارداد باید به نتیجه میرسید. اخیرا با توجه به اینکه موضوع قرارداد به داوری علیه ایران رفته، وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شد شرکت ایرانی با طرف خارجی مذاکره تا قرارداد تعدیل و از خرید نقدی به فایناس تبدیل شود.
4- با توجه به سیاستهای راهبردی وزارت صنعت،معدن و تجارت در مباحث مربوط به عقد قرارداد با طرفهای خارجی، مقرر شده تا سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بصورت کتبی به سازمان کشتیرانی و طرف خارجی ابلاغ شود.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد