روزنامه های ایران در ساعتِ ترور (تصاویر)

شمایل مردی با اسلحه ایستاده بالای سر جنازه ای که نقش زمین است تا مدت ها تصویری خواهد بود از واقعه ای تاریخی؛ واقعه ای که شاید کمترین بازتاب را در رسانه های چاپی ایران داشت چرا که ساعتِ ترور به ساعتِ روزنامه های ایران نمی خورد! همین دلیل ساده شاید نشان از وضعیت و جایگاه روزنامه های ایران داشته باشد.
کد خبر: ۹۸۰۶۳۹
روزنامه های ایران در ساعتِ ترور (تصاویر)

به گزارش جام جم آنلاین دسترسی سریع به اطلاعات شاید مهم ترین دلیلی است که مخاطبان خبر ترجیح بدهند به جای آنکه منتظر روزنامه ها بنشینند اخبار را از این شبکه ها پیگیری کنند اما روزنامه های ایران در روز پر خبری که اغلب آنها صفحه یک شان را با خبر رونمایی از منشور حقوق شهروندی بسته بودند مجبور شدند در گوشه و کنار پیشانی روزنامه ها خبر ترور را جای بدهند.


روزنامه جام جم با انتشار عکس سفیر روسیه در صفحه یک تیتر «سفیر روسیه در ترکیه کشته شد» را انتخاب کرده است.
روزنامه هفت صبح نه تنها هیچ خبری از این ترور را در صفحه یک ندارد که حتی خبری از رونمایی از منشور حقوق شهروندی هم در صفحه یک آن دیده نمی شود و به نظر می رسد به سیاق و مرام روزنامه خود پایبند است ! اینکه عکس یک روزنامه هفت صبح به حواشی نظرسنجی سیامک انصاری داردکه در نوع خود جالب توجه است.
آرمان، شرق، آفتاب یزد، ایران ، جوان و بسیاری از روزنامه های دیگر به تیتری کوچک در صفحه اول اکتفا کرده اند و در صفحه اول روزنامه شهروند هیچ خبری از این ترور دیده نمی شود.


از میان خیل روزنامه های ایران در صبح سه شنبه تنها دو روزنامه عکس یک شان را به این واقعه اختصاص دادند. روزنامه وطن امروز که همچنان در اتفاق های مهم خبری بسیار متفاوت عمل می کند و این بار هم عکس یک را به صورت تمام صفحه به «مرت آلتینتاس» اختصاص داد و تیتر «تابلوی ترور» را برای آن انتخاب کرد. تیتری که هم اشاره به محل انجام ترور دارد که در یک گالری نمایش عکس اتفاق افتاده و هم به مفهوم کلمه «تابلو» به مفهوم نمایش دادن اشاره می کند. تیتری که شاید به اندازه عکس تمام صفحه این روزنامه جاندار نباشد. نکته بامزه صفحه یک این روزنامه جا نمایی عکس یک روزنامه است جایی که تروریست ترک انگشت تهدیدش درست به سمت لوگوی این روزنامه نشانه رفته است!


روزنامه دیگری که در صفحه یک خود عکس ترور را انتخاب کرده همشهری است. عکسی از صحنه ترور که اتفاقا میان عکس های مخابره شده در لحظه این ترور دیرتر منتشر شد و نمای متفاوتی از صحنه ترور نشان می دهد. البته این روزنامه ترجیح داده است تیتر ساده خبری را برای این واقعه انتخاب کند. «سفیر روسیه در ترکیه ترور شد»؛ تیتری که شاید هیجان روزنامه وطن امروز را نداشته باشد.


عکس «مرت آلتینتاس» افسر پلیس قاتل سفیر روسیه در پیشانی چند روزنامه دیگر در ایران هم دیده می شود هر چند کوچک اما روزنامه «امید ایرانیان» و «اعتماد» هم روزنامه هایی بودند که عکسی کوچک از این واقعه چاپ کردند. امید ایرانیان تیتر خبری همشهری را برای آن انتخاب کرد و اعتماد تیتر زد : »شلیک به سفیر روسیه» . روزنامه قانون هم با انتشار عکسی کنار لوگوی خود تیتر هدف داری برای آن انتخاب کرد؛ «شلیک به مسکو از آنکارا»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
شرلوك هولمز
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
میدونید چرا ته كفش سفیر (رحمت الله علیه) اینجوریه؟
چون وزن اون خدابیامرز زیاد بود... از ساییدگی ته كفش میشه فهمید صاحبش چاق ، معمولی یا لاغر
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
خب منظورررر؟! حضرت استاد شرلوك كبیر توضیح واضحات عنایت فرمودید كفش كه پاشه خدابیامرز،كسی دنبال صاحبش نمیگرده اخوی
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
بعضی از روزنامه ها همیشه با اتفاقات مهم روز جهان یه جوری برخورد میكنن انگاری سردبیرشون فقط بلد بگه:....
خب حالا... شلوغش نكن.... اتفاقی نیافتاده..... چته؟......... مهم نیس.............
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
او یار اردوغان و حامی تروریستها در حلب بود
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۳۰
۰
۰
خود دولت تركیه در این ترور دست داشته چون از شكست در حلب به خشم آمده بوده.

نیازمندی ها