انتشار تصویری از یک فروند هواپیمای A۳۲۱ ایرباس از فرودگاه اختصاصی این شرکت در آلمان، گمانه زنی ها برای تحویل نخستین هواپیمای ایرباس به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی تقویت شد.
کد خبر: ۹۷۹۶۴۳
اولین ایرباس ایران در آشیانه آرام گرفت +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر ، «توبیاس گودات» عکاس صنعت هوایی تصویری از یک هواپیما ایرباس ۳۲۱ را منتشر کرده که بر روی آن مشخصات «ایران ایر» نقش بسته است.

این تصویر می تواند حاکی از تحویل قریب الوقوع اولین هواپیمای ایرباس به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی باشد. همچنین شماره ثبت این هواپیما EN-IFA اعلام شده و در حال حاضر در فرودگاه خصوصی ایرباس با نام «فین کن وردر» در شهر «هامبورگ» آلمان است؛ این فرودگاه محل تست پرواز و تحویل هواپیماهای ایرباس است.

«گودات» این تصویر را دیروز در وب سایت «Flickr» منتشر کرد و همان روز هم خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد، مذاکرات ایرباس با ایران پیشرفت بیشتری داشته است.

این در حالی است که خبرهای رسیده از منابع مختلف حاکی از آن است که ایرباس توافق خود را با ایران ایر طی دو هفته آینده نهایی خواهد کرد؛ در همین حال شرکت هواپیمایی آسمان هم به طور جداگانه برای اجاره ۷ هواپیما با یک شرکت به توافق رسیده است.

البته پیش از این مجله تخصصی هوانواردی «Aero Telegraph» آلمان در شماره چاپ هجدهم نوامبر، وجود این هواپیما را گزارش داده بود.

چند روز پیش بر روی بدنه این هواپیما به هنگام تست پرواز، نام «Colombian airline Avianca» نقش بسته بود که بعد از تست موفقیت آمیز پرواز، در روز چهاردهم دسامبر، به نام ایران ایر تغییر نام پیدا کرد.

به گزارش مجله «Aero Telegraph»، احتمالا هواپیماهای دیگری با نام «Avianca» ثبت شده اند و در یکی از آشیانه‌های ایرباس در اسپانیا وجود دارند که به نام ایران ایر تغییر خواهند کرد.

بر همین اساس، قرار است تحویل ۵۰ تا ۶۰ فروند از هواپیمای‌های ایرباس به ایران ایر به دنبال توافق خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از سوی ایران که در سفر رئیس جمهور به فرانسه در ژانویه صورت گرفت، در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی انجام پذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
ظاهرا ایرباس هم خم رنگرزی است!!! هنوز قراردادش نهایی نشده حاضر شد؟؟؟
مسافر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
خرید استیجاری!!!
چه جالب
ص
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
اگه ثمره كوچك برجام یعنی خرید و تحویل این هواپیما ها اگه نباشه باید برجام رو لای جرز دیوار گذاشت این بهای بسیار بسیاركمی برای خون شهدای هسته ای هم نیستش
مهندس سرویس و نگهداری هواپیما
Netherlands
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
۰
۰
ایرباس شركت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مركزی این شركت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و كارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده می‌باشند. شركت ایرباس هم‌اكنون به‌عنوان بازوی تولید هواپیماهای مسافربری گروه ایرباس فعالیت می‌نماید.
ایرباس در حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌كند.
این شركت دارای ۵۷۰۰۰ كارمند و ۱۶ دفتر در كشورهای فرانسه , بریتانیا ، اسپانیا و آلمان است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه , هامبورگ در آلمان , سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شركت همچنین دارای شعباتی در كشورهای ایالات متحده آمریكا، ژاپن و جمهوری خلق چین است.
شركت ایرباس از آغاز كار در سال‌های دهه ۱۹۷۰، توسعه و استفاده از تكنولوژی‌های نوین در صنعت هواپیمایی را به ابزار اصلی برتری خود در رقابت با شركت‌های دیگر از جمله بوئینگ تبدیل كرد. فناوری‌هایی مانند استفاده گسترده از مواد كامپوزیت در سازهٔ هواپیما، كامپیوتریزه و دیجیتالی كردن بخش عمده‌ای از سامانه كنترل پرواز و نیاز به تنها دو نفر در كابین خلبان، نمونه‌هایی از تكنولوژی‌های توسعه داده شده توسط ایرباس هستند، كه نه تنها به رشد این شركت كمك كردند، بلكه هم‌اكنون بصورت استانداردهایی در صنعت هواپیمایی درآمده‌اند.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
اینا رو كپی پیست كردی كه چی؟ مهندس!
نظر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
۰
۰
ایرانی ها چی بلدند درست كنند كه كشورهای دیگه نمی تونند واقعا . ایرانی ها چه هنری دارن . عربا نفت دارن . چرا ایرانی ها دو تا ویژگی دارن كه مردم هیچ جای دنیا ندارن اون حرف زدن بدون عمل و جك گفتن در مورد تمام مسایل جدی و غیر جدی . فقط همین .
رضا
Netherlands
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
جناب نظر شهروند افغانی اولا جك نه و جوك و ثانیا ایرانیان همان هنری را دارند كه در تمام مراكز مهم بین المالی جهان نقش ویژه ای دارند مثل ناسا امریكا تا استاد یاری بیشتر دانشگاههای معتبر جهان - در ضمن ایرانیها هم نفت دارند و ایران از نفت خیز ترین كشورهای جهان است
همایون
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
سلام جام جم ، بینید چه اتفاقی افتاده كه افغانی از ما ایراد میگیره و شاید هم در بعضی موارد درست بگه اما در حد ایران نیستی كه....
رضا
United States
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
نظر!!! حد اقل ایرانیها انقدر غیرت داشتند كه مستعمره نشدند, برادر تاریخ افغانستان را بخون تا بفهمی كجا هستی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
۰
۰
باز بیاین به افقانی اعتبار بدین تا همین مانده كه اوناهم دهن كجی كنند .ای وای بر ما
امیر
Netherlands
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
۰
۰
خوب صدبرابر هست كه دارید این خبر را در چند ماه كذشته تا بحال رویش مانور می دهید ،منظور چیست ،وقتی امد بگوید یك هواپیما مسافر بری خریداری شده وارد شد ،جای خوشی دارد و افتخار ،

نیازمندی ها