گفت و گوی متفاوت جام جم آنلاین با فریدون آسرایی، خواننده پاپ

طرفدار کی‌روش و رئال مادرید هستم / 60 سالگی سنی نیست!

خیلی ها فریدون آسرایی را با قطعه ماندگار «گل هیاهو» می شناسند، خواننده ای که در 60 سالگی همچنان پُرانرژی است و بزودی کنسرتی را در تهران برگزار خواهد کرد، به سراغ این خواننده خوش صدا و خوش برخورد پاپ کشورمان رفتیم و با او گفت و گویی متفاوت داشتیم.
کد خبر: ۹۷۹۰۱۱
طرفدار کی‌روش و رئال مادرید هستم / 60 سالگی سنی نیست!

به گزارش جام جم آنلاین، فریدون آسرایی متولد 1335 است و «خداحافظ تهران» آخرین کاری است که از او منتشر شده، این خواننده آلبوم هایی از جمله «غریبه»، «از تو دورم» و «اولین سلام» را در کارنامه هنری خود دارد.

گفت و گوی جام جم آنلاین با فریدون آسرایی پیش روی شماست :

آقای آسرایی نهم دی ماه در سالن میلاد تهران شما در 60 سالگی روی صحنه خواهید رفت و برای طرفدارانتان می خوانید، کنسرت در این سن و سال چه تفاوتی با روزگار جوانی دارد؟

طبیعی است که سال های قبل راحت تر می خواندم، من یک مدت مشکل شدید گلو داشتم و رفتم خارج از کشور آنجا هوا بهتر بود، رطوبت داشت و مشکل ناراحتی گلوی من برطرف شد و متوجه شدم که مشکل اصلی حنجره من، آلودگی هوای تهران است، اما واقعا 60 سالگی سنی نیست که خواننده از صدا بیفتد بخصوص من که ورزش می کنم و اهل فوتبالم.

فوتبال سالنی بازی می کنید؟

من در زمین چمن حیدرنیای تهران به طور منظم فوتبال بازی می کنم و خیلی هم فوتبالی ام.

طرفدار تیم خاصی هستید؟

در ایران خیر! چون فوتبال باشگاهی ایران را متاسفانه در حد کشورم نمی دانم و ضعیف است ولی تیم ملی کشورمان را به دلیل عرق به وطن و همچنین حضور و داشتن یک مربی خوب ، فهیم و دوست داشتنی به نام کارلوس کی‌روش خیلی پیگیری می کنم و فکر می کنم یکی از خوش شانسی های مردم ایران داشتن این تیم ملی با این مربی است.

پس در فوتبال جهان هم باید طرفدار منچستر یونایتد یا رئال مادرید باشید؟

من رئال مادرید را خیلی دوست دارم و این را هم بگویم که مقایسه آقای کی‌روش با مربیان داخلی مانند مقایسه یک دندانپزشک متخصص و جراح با دندانپزشک تجربی می ماند. الان شما این را منتشر کنید مربیان داخلی می خواهند من را خفه کنند( می خندد)

گفت و گو به جای موسیقی سر از فوتبال درآورد، بریم سراغ کنسرت تان، الان این کنسرت پاییزه است یا زمستانی ؟

پاییزه ـ زمستانی است، بالاخره هر خواننده ای نباید صحنه را فراموش کند، خواندن در استودیو و انتشار آهنگ و آلبوم سرجای خود و اجرای زنده هم سر جایش، این کنسرت اما یک تفاوتی که دارد به تهیه کننده برمی گردد که تبلیغات خوبی انجام داده و شاهد بیلبوردهای مناسبی در سطح شهر هم هستیم که به اطلاع رسانی کمک ویژه ای می کند.

چه قطعه هایی را برای این کنسرت آماده کردید و آیا کار جدید هم می خوانید؟

بالاخره هر خواننده ای تعدادی آلبوم و آهنگ های معروف دارد که در کنسرت هایش اجرا می کند.

مثل گل هیاهوی شما که تقریبا اغلب مردم شنیده اند و زمزمه می کنند؟

بله مانند «گل هیاهو» ، یا «سلام» و «عشق یعنی» و ... البته سعی می کنیم قطعاتی که کمتر اجرا شده اند را هم در کنسرت قرار دهیم.

آقای آسرایی، آخرین کار شما «خداحافظ تهران» بود . درباره این کار و آثار جدید هم توضیح می فرمایید.

«خداحافظ تهران» تقریبا دو، سه ماه پیش پخش شد و اکنون هم روی قطعه جدیدی کار می کنیم که یک غزل ریتمیک و نو است. البته یک کار تیتراژ هم برای شبکه نمایش خانگی دارم به نام «عاشقانه» که آقای منوچهر هادی کارگردان آن است و بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار در آن نقش آفرینی می کنند.

به عنوان پرسش پایانی، از قیمت بلیت کنسرت تان خبر دارید؟

من تا آخر منظور شما از این پرسش را خواندم! ببینید من خودم همیشه در صف نخست انتقاد از قیمت گران و بالای بلیت کنسرت ها بوده ام، مشکل اصلی هم به سالن برمی گردد، هزینه اجاره سالن در تهران واقعا بالاست، امیدوارم با ساخته شدن سالن های جدید و همچنین باز شدن درهای فرهنگسراهای بزرگ به روی موسیقی پاپ، شاهد رقابتی شدن سالن ها باشیم که موجب شکسته شدن قیمت ها می شود. واقعا خود من از این که بلیت کنسرتم بین 50 تا 120 هزار تومان باشد خوشحال نیستم و دوست دارم مردم بخصوص قشر ضعیف جامعه هم بتوانند از موسیقی مورد علاقه شان به صورت زنده و در کنسرت ها لذت ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
026
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
خواننده خوبی هستن.تو برنامه شب كوك هم هوای شركت كنندگان رو داشت
cr7
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
۰
۰
خونم رئال... به عشق كریس و كیروش میام كنسرتت بخدا سالاری آق فریدون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها