دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تحقیر بارسلونا در شب رویایی پاریس

بارسا، پاری‌سن ژرمن، آرسنال یا بایرن مونیخ. بدشانس ترین تیم در قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا کدام تیم است؟ شاید هیچ کدام. اگر هوادار ناپولی باشید، قطعا خواهید گفت ناپولی. مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا روز گذشته قرعه کشی شد و 16 تیم این مرحله حریفان خود را شناختند. این مراسم البته هیجانش بیشتر از سال‌های گذشته بود. حضور تیم‌های مطرحی چون رئال مادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ و پاری‌سن ژرمن در گلدان شماره دو (گلدان تیم‌های دوم) باعث شده بود، سرمربیان تیم‌های سرگروه با نگرانی بیشتری در مراسم حضور پیدا کنند. یکی از این تیم‌ها ناپولی بود. آنها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان سرگروه شدند، اما از بد ماجرا حالا مجبورند در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف رئال مادرید بروند. این شاید بدترین قرعه‌ای بود که هواداران ناپولی انتظارش را می‌کشیدند.
کد خبر: ۹۷۸۲۳۳

اما از میان تیم‌های بزرگ، چهار تیم حسابی غافلگیر شدند. آرسنال که در مرحله گروهی صدرنشین شده بود حالا باید در مرحله حذفی به مصاف بایرن مونیخ برود. یک جنگ تمام عیار که چالشی بزرگ برای هر دو تیم محسوب می‌شود. آرسن ونگر هفته پیش که تیمش به طور شانسی در آخرین بازی به صدر جدول رفت، گفته بود؛ «نمی دانم این صدرنشینی به نفع ما خواهد بود یا نه!»

حالا اما با وجود خوردن به بایرن، او و هواداران آرسنال باید خوشحال باشند، چون پاری‌سن ژرمن، تیم دوم آن گروه به بارسلونا خورده است. قرعه بارسا قطعا یکی از دشوارترین قرعه‌های این مرحله بود که نصیب تیم فرانسوی پاری‌سن ژرمن شد. این برای سومین‌بار در چهار سال گذشته است که پاری سن ژرمن و بارسلونا در دور حذفی لیگ قهرمانان به مصاف هم می‌روند. فصل 2011-2012، بارسلونا در یک چهارم نهایی توانست از سد حریف پاریسی گذر کند و راهی نیمه‌نهایی شود. بازی رفت در پاریس 2بر2 و بازی برگشت در نوکمپ یک بر یک تمام شد تا بارسا به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف صعود کند.

در فصل 2015-2014 هم دو تیم در یک چهارم با یکدیگر برخورد کردند که این بار بارسلونا در پاریس به لطف درخشش سوارز 3 بر یک پیروز شد و در بازی برگشت نیز 2 بر صفر بازی را برد. حال دو تیم این بار در یک‌هشتم نهایی باید به مصاف هم بروند.

سایت یوفا برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های این فصل لیگ اروپا را به این ترتیب اعلام کرد:

دور رفت

سه‌شنبه26 بهمن: بنفیکا ـ بورسیا دورتموند، پاری‌سن‌ژرمن ـ بارسلونا

چهارشنبه27 بهمن: رئال‌‌مادرید ـ ناپولی، بایرن‌مونیخ ـ آرسنال

سه‌شنبه3 اسفند: منچسترسیتی ـ موناکو، بایر‌لورکوزن ـ اتلتیکومادرید

چهارشنبه4 اسفند: پورتو ـ یوونتوس، سویا ـ لسترسیتی

دور برگشت

سه‌شنبه 17 اسفند: ناپولی ـ رئال‌‌مادرید، آرسنال ـ بایرن‌‌مونیخ

چهارشنبه 18 اسفند: بورسیا دورتموند ـ بنفیکا، بارسلونا ـ پاری‌سن‌ژرمن

سه‌شنبه 24 اسفند: یوونتوس ـ پورتو، لسترسیتی ـ سویا

چهارشنبه 25 اسفند: موناکو ـ منچسرسیتی، اتلتیکومادرید ـ بایر‌لورکوزن

شناخت حریفان آزمون و جهانبخش

به‌دنبال قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، مراسم قرعه‌کشی لیگ اروپا هم برگزار شد و 32 تیم این مرحله حریفان خود را شناختند. لیگ اروپا برای فوتبالدوستان ایرانی با توجه به حضور سردار آزمون و سعید عزت اللهی در تیم روستوف و همین‌طور بازی علیرضا جهانبخش در ترکیب آلکمار از اهمیت بالاتری برخوردار است.

براین اساس در پایان قرعه کشی لیگ اروپا، روستوف حریف اسپارتاپراگ جمهوری چک شد و آلکمار هلند در قرعه‌ای دشوار به تیم لیون فرانسه خورد. از دیگر بازی‌های قابل توجه این مرحله باید به مصاف منچستریونایتد ـ سن اتین و ویارئال ـ رم اشاره کرد. بازی‌های رفت این مرحله 28 بهمن و دیدارهای برگشت 5 اسفند برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها