محققان برچسب هوشمندی ساخته‌اند که قادر است در زمان استرس، راهکار مناسبی برای کسب آرامش در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین این برچسب م‍ی‌تواند اطلاعات مربوط به وضعیت سلامت را از طریق یک برنامه تلفن همراه در اختیار کاربر قرار دهد.
کد خبر: ۹۷۵۷۲۷

به گزارش ایرنا به نقل از ساینس، تمام تجهیزات ردیاب سلامت تعداد ضربان قلب را در هر ثانیه اندازه گیری می‌کنند، اما تمرکز این تجهیزات بر ارزیابی فعالیت فیزیکی و میزان کالری مصرفی کاربر است.

برچسب هوشمندLieft رویکرد متفاوتی دارد، در زیر لایه خارجی سیلیکونی این برچسب یک ژیروسکوپ با سه محور و یک حسگر الکتروکاردیوگرام جاسازی شده است که هردو به منظور ثبت حرکات و ضربان قلب کاربر (با دقت کمتر از میلی‌ثانیه) طراحی و ساخته شده‌اند. با توجه به این که برچسب هوشمند روی بدن کاربر و زیر نزدیک‌ترین عضله بدن به قلب قرار می‌گیرد، انتظار می‌رود دقت و قدرت سیگنال‌های دریافتی آن بیش از سایر تجهیزات مورد استفاده برای ردگیری سلامت باشد.

هدف از طراحی این برچسب، کمک به کاربر برای تمرکز بر تغییرپذیری ضربان قلب یا به عبارتی فاصله زمانی بین ضربان‌های قلب و آگاهی از نحوه ارتباط این تغییرات با چرخه تنفس است‌.

تولید نانوجوهر برای استفاده در منسوجات

یک شرکت تولیدکننده جوهر در هند، طیف وسیعی از نانوجوهرهای خود را به بازار عرضه کرده است. این محصولات برای صنعت نساجی قابل استفاده بوده، همچنین از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند.

به گزارش جام‌جم به نقل از ستاد ویژه فناوری نانو، شرکت هندی ایمیجیکو‌ (Imagico) اعلام کرد نانومحصول‌های جدید خود را به بازار عرضه کرده است. این نانومحصول‌ها در واقع طیف وسیعی از افزودنی‌های رنگی مبتنی بر فناوری ‌نانوست که از آنها می‌توان در منسوجات استفاده کرد. این جوهرها برای تولید کاغذ، کارتن و مقوا قابل استفاده است و فرمولاسیون آنها به‌گونه‌ای طراحی شده که در چاپ منسوجاتی نظیر پارچه‌های نخی، ریون، لینن و ویسکوز قابل استفاده هستند. این جوهرها می‌توانند طرح‌های هنری را روی منسوجات ایجاد کنند.

مطالعه پروتئین موثر در درمان ناباروری

محققان در پژوهشگاه رویان با مروری بر نقش پروتئین فسفولیپاز C زتا اسپرم، در فعال‌سازی تخمک به نتیجه رسیدند که پروتئین فسفولیپاز C زتا می‌تواند در درمان‌های آزمایشگاهی ناباروری موثر باشد.

به گزارش مهر، ورود اسپرم به تخمک آغاز شکل‌گیری یک موجود زنده جدید است. پیش از ورود اسپرم، تخمک در میانه راه تشکیل گامت جنسی ماده متوقف شده است. با ورود اسپرم ابتدا تقسیم تخمک تکمیل شده و سپس روند تکوین، تقسیم‌های پیاپی سلول تخم و ایجاد فرد جدید آغاز می‌شود. در واقع اسپرم همراه خود پروتئین‌هایی را وارد تخمک می‌کند که آغازگر روند تکوین جنین هستند.

نتایج این بررسی نشان داد می‌توان از پروتئین فسفولیپازC زتا به عنوان یک عامل درمانی در تخمک‌هایی که دچار نقص در فعال‌سازی هستند، استفاده کرد. همچنین می‌توان از این پروتئین به عنوان یک نشانگر پیشگویی‌کننده در اسپرم‌ها برای نشان دادن توان فعال‌سازی آنان استفاده کرد که می‌تواند در درمان‌های آزمایشگاهی ناباروری موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها