نتایج عجیبی که رقم خورد

۱۰ ال کلاسیکو برتر در ۲۵ سال گذشته

دیدار تیم های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید در شرایطی عصر شنبه برگزار خواهد شد که در ۲۵ سال اخیر این دو تیم دیدارهای جذابی را پشت سر گذاشته اند.
کد خبر: ۹۷۴۵۷۶
۱۰ ال کلاسیکو برتر در ۲۵ سال گذشته

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، به بهانه دیدار امروز تیم های بارسلونا و رئال مادرید از هفته چهاردهم رقابت های لالیگا، سایت «گل» ۱۰ بازی خاطره انگیز ال کلاسیکو طی ۲۵ سال اخیر را به شرح زیر فهرست کرده است.

۱- هشت ژانویه ۱۹۹۴، بارسلونا با درخشش «روماریو» و «کومان» با نتیجه پنج بر صفر رئال مادرید را شکست داد. در آن سال «کاتالان» تیمی رویایی بود که برای چهارمین قهرمانی متوالی خود در لالیگا خیز برداشته بود.

۲- هفت ژانویه ۱۹۹۵، رئال شکست سنگین سال گذشته را با همان نتیجه پنج بر صفر جبران کرد. نکته جالب این بازی گلزنی «لوئیس انریکه» سرمربی حال حاضر بارسلونا، در لباس رئال مادرید بود.

۳- ۱۰ آوریل ۲۰۰۵، رئال با ستاره هایی چون «زیدان»، «روبرتو کارلوس»، «دیوید بکهام»، «رائول» و «رونالدو» کار سختی برای پیروزی نداشت و حریف را با نتیجه چهار بر دو مغلوب کرد.

۴- ۱۹ نوامبر ۲۰۰۵، بارسلونا موفق شد تا با درخشش «رونالدینیو»، در دومین دیدارش در سال ۲۰۰۵ مقابل رئال مادرید با نتیجه سه بر صفر پیروز شود.

۵- ۲۰ مارس ۲۰۰۷، ال کلاسیکو در این تاریخ، لحظه تولد نابغه ای به نام «لیونل مسی» بود. اگرچه این دیدار با تساوی سه به سه به پایان رسید اما ستاره ۱۹ ساله آرژانتینی در این بازی اولین گل و نخستین هت تریک خود را در دربی به ثبت رساند.

۶- هفت می ۲۰۰۸، رئال با درخشش رائول، «آرین روبن»، «گونزالو هیگواین» و «رود فن نیستلروی» بعد از ظهر فاجعه باری را برای کاتالان ها رقم زد و با نتیجه چهار بر یک پیروز شد.

۷- دو می ۲۰۰۹، در روزی که «پپ گواردیولا» آن را بهترین روز فوتبالی عمرش می نامد، بارسلونا موفق شد با گل های مسی، رونالدینیو، «تیه ری آنری» و «اتوئو» رئال را با نتیجه شش بر دو شکست دهد.

۸- ۲۹ نوامبر ۲۰۱۰، رئال در «سانتیاگو برنابئو» با شکست سنگین پنج بر صفر مقابل شاگردان گواردیولا تحقیر شد. «ژوزه مورینیو» بعد از بازی این نتیجه را بدترین شکست دوران حرفه ای خود نامید.

۹- ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بارسلونا با هدایت «خراردو مارتینو» در زمین حریف با نتیجه چهار بر سه پیروز شد. مسی در این دیدار باز هم درخشید تا بهترین گلزن تاریخ دربی شود.

۱۰- ۱۶ آوریل ۲۰۱۴، در حالی که فینال «کوپا دل ری» با تساوی یک بر یک دو تیم داشت به وقت های اضافه کشیده می شد، «گرث بیل» با قدرت دوندگی بالای خود در صحنه ای دیدنی «مارک بارترا» را از پیش رو برداشت و درست در دقایق پایانی بازی موفق به گشودن دروازه حریف شد تا «لوس بلانکوس» این دیدار را با نتیجه دو بر یک پیروز شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها