نخبگان، اندیشمندان و شخصیت های مهم سیاسی، علمی و فقهی کشور که تاکنون سابقه نداشته درباره تولید یک مجموعه تلویزیونی اظهار نظر آشکار نمایند در زمینه سریال «معمای شاه» به دلیل اهمیت راهبردی آن در روایت تاریخ معاصر و کارکردهای گسترده اجتماعی آن اظهار نظر کردند.
کد خبر: ۹۷۴۵۵۰
تقدیر علما از رسانه ملی برای تولید یک سریال فاخر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مشرق، دیگر کسی در اهمیت سریال معمای شاه و کار بزرگی که سازمان صدا و سیما کرده، تردیدی ندارد. پخش قسمت هایی از این مجموعه و افشای پشت پرده های پیچیده رژیم پهلوی بازتاب های داخلی و بین المللی بسیاری را در پی داشت. ضمن اینکه نخبگان، اندیشمندان و شخصیت های مهم سیاسی، علمی و فقهی کشور هم که تاکنون سابقه نداشته در باره تولید یک مجموعه تلویزیونی اظهار نظر آشکار نمایند در زمینه سریال معمای شاه به دلیل اهمیت راهبردی آن در روایت تاریخ معاصر و کارکردهای گسترده اجتماعی آن اظهار نظر کردند.

چهره های چون: آیت الله جنتی، آیت الله سعیدی، آیت‌الله سیدجعفر کریمی، ایت الله نورمفیدی و …. از جمله چهره هایی هستند که در خصوص این سریال تحلیل و نظر دادند.

تخریبگری غربی ها طبیعی است

آیت‌الله جنتی رئیس شورای فقهای نگهبان ضمن تقدیر از سریال «معمای شاه» خاطرنشان می سازد: کشورهای غربی و اپوزیسیون به تخریب این سریال می‌پردازند و این موضوعی طبیعی است.

وی می گوید: مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» سریال قابل تقدیری است و باید ارزش این گونه سریال‌های تاریخی که در رسانه ملی تولید و پخش می‌شود را دانست.

رئس شورای فقهای نگهبان در ادامه به تخریب‌های صورت گرفته از این سریال می پردازد و اشاره می کند: تخریب این سریال توسط کشورهای غرب و اپوزیسیون طبیعی است و نباید به این تخریب‌ها اهمیت داد.

نشان فاطمی برای سازندگان

آیت الله سعیدی با بیان اینکه این سریال برای نسل جوان لازم و ضروری است نشان فاطمی آستان حضرت معصومه(س) به «محمدرضا ورزی» کارگردان مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» اهدا شد.

آیت الله سعیدی نیز ضمن تشکر از سازندگان این اثر تاریخی اعلام می کند: ساخت چنین آثاری برای نسل جوان لازم و ضروری است.

دقیق و موفق

آیت‌الله سیدجعفر کریمی همراه و یار دیرین حضرت امام خمینی «ره» معقتد است «معمای شاه» در تصویر کودتای ۲۸ مرداد و ۳۰ تیر موفق عمل کرده است.

همراه و یار دیرین حضرت امام خمینی «ره» می گوید: از بخش‌هایی که به خوبی در «معمای شاه» تصویر شده، می‌توان به کودتای ۲۸ مرداد و یا قیام ۳۰ تیر اشاره کرد که بسیار خوب و درست ساخته شده است.

آیت‌الله کریمی درباره مجموعه تلویزیونی«معمای شاه» به کارگردانی «محمدرضا ورزی» تاکید می کند که این سریال را مصرانه پیگیری می‌کند.

وی ادامه می دهد: از لحاظ تاریخی «معمای شاه» بسیار دقیق ساخته شده و به موضوع وقایع تاریخی توجه ویژه‌ای داشته است که منجر شده بنده آن را پیگیری کنم.

این عالم دینی که تنقیح تعدادی از مهم‌ترین کتاب‌های فقهی امام(ره) به عهده ایشان قرار می‌گیرد و بعد از پیروزی انقلاب علاوه بر عضویت در مجلس خبرگان و تصدی سمت‌های حساس قضایی حضرت امام تا پایان عمر بالا‌ترین اعتماد را در حوزه پاسخگویی استفتائات به ایشان داشتند. می گوید: ان شاءالله خداوند به سازندگان این سریال توفیق روزافزون عنایت فرماید.

همچنین، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان تاکید می کند: سریال معمای شاه را با دقت ببینید

وی می گوید: نباید به مسئولان بدبین شد. سریال معمای شاه را اگر با دقت ببینید متوجه می شوید چقدر مسئولان کشور در گذشته اسیر و مطیع کشورهای دیگر بودند.

وی می افزاید: شاه و نخست وزیر کشور با تهدید انگلیسی ها و آمریکاهایی می ترسیدند. حتی زمانی که می خواستند نفت را ملی کنند نخست آمد و در مجلس گفت که ملت ایران حتی نمی تواند یک آفتابه بسازد. کشور ما در گذشته در اختیار شوروری و آمریکا و انگلیس بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: ما امروز آقابالاسر نداریم. مشکل داریم ولی مملکت دست خود ما است. شاه در گذشته عروسک خیمه شب بازی بود و تا تکان می خوردند آمریکا و انگلیس پدرشان را در می آوردند. آدم بمیرد بهتر از این است که نخست وزیر کشورش نوکر انگلیس باشد. امروز با این استقلالی که داریم مشکلات هم حل می شود. معمای شاه را با دقت ببینید و گوشه های از آن را پی ببرید.

قدردانی طلاب حوزه های علمیه کشور

علاوه بر این طیف تحلیل ها و نقطه نظرات، طی ماه های گشته جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس وقت رسانه ملی برای ساخت سریال «معمای شاه» از رسانه ملی تشکر و قدردانی کردند. طلاب قم، در شرایط فعلی که نظام مقدس جمهوری اسلامی آماج حملات مختلف از سوی دولت‌های غربی است رسانه ملی در این برهه حساس وظیفه‌ای بسیار مهم و حیاتی برای نشان دادن چهره واقعی از نظام را دارد و باید با سیاست گذاری‌های صحیح در ا ین جنگ نابرابر ، عرصه را بر دشمنان تنگ نماید.

رسانه ملی که ثابت کرده که می تواند با استفاده از دانش و توان نیروهای داخلی آثاری مطلوب تولید کند با خلق سریال «معمای شاه» نقطه عطفی در این مرحله طی کرده است.

اینکه دغدغه چندین ساله مقام معظم رهبری و دیگر دلسوزان نظام را جامعه عمل پوشاندید و با شیوه حرفه‌ای و البته با تبعیت از تاریخ و با تأسی از مشاورین خبره،‌ چهره منحسوس پهلوی را به جامعه و نسل بعد از انقلاب معرفی کردید قدردانی و تشکر می‌نماییم.

همچنین ایستادگی جنابعالی در برابر فشارهایی که با حب وبغض اجین شده و از شما مقام محترم خواستار عدم حمایت و پشتیبانی از سریال فاخر بوده اید را ارج می‌نهیم.

اما طلاب حوزه‌های علمیه از جنابعالی درخواست می کنیم که با تمرکز برای سریال سازی‌های قرآنی و همچنین تاریخی، از ساخت و تولید برنامه‌هایی که بیشتر جنبه هجو را دارند پرهیز و بیشتر به محصولات سرمایه گذاری مالی و معنوی شود که به رشد بیشتر فکری جامعه کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۲
سید
-
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
باسمه تعالی
به نظر بنده سریال شاه فساد، وحشت، ظلم و فقر و بد بختی آن زمان را اصلا نشان نمی دهد. حتی در رفتار و سخنان شاه و همراهان او نیز به نظر من به نحوی مبرا شده اند. كجا آن زمان اینطور بود؟ ترس و وحشت همه جا بود. كجا شاه و اطرافیان منطق داشتند؟ آنها به شهوترانی خود مشغول بودند. اگر كارگردان را نمی شناختم باور كنید می گفتم این حتما پول گرفته تا قضایا را اینقدر عادی و مبرا نشان دهد.
رسول
Saudi Arabia
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اصلا تو چند سالته كه اینجور حرف میزنی زمان شاه تو كجا بودی
محمد از ارومیه
United Kingdom
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
خداوند حاكم آشكار و نهان هاست... و آگاه بر انچه كه در درون انسانهاست...پس هرجا باشیم خدا پسندانه قضاوت بكنیم...و با اطلاعات جامعی كه داریم.
نوذر
Saudi Arabia
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
عادی و مبرا نشان نداده......عادی و مبرا بود!
نازی
Saudi Arabia
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
پدران و مادران كه سن بالایی دارند واقعیت را به فرزندان میگویند احتیاج به این همه خرج و بریز و بپاش هم نبود
۷۰ ساله باتجربه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
همه‌چیز خوب است شهر در امن و امان است
حالمان بد نیست غم كم می‌خوریم
كم كه نه هرروز كم كم می‌خوریم
آب می‌خواهم سرابم می‌دهند
عشق می‌ورزم عذابم می‌دهند
خود نمی‌دانم كجا رفتم به خواب
از چه بیدارم نكردی آفتاب؟
026
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
من كه نگاه نمیكنم این سریال رو.به نظرم سریال كیمیا بهتر بود.
نوذر
Saudi Arabia
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
سریال بسیار خوبی است و زحمت زیادی رویش كشیده اند و نشان میدهد كه آن موقع اختلاس و خیانت به بیت المال وجود داشته ولی نه اینقدر( ملیارد دلاری!!!)
67
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
مرگ بر سلطنت طلب ها ،
نوذر
Saudi Arabia
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
تخریب این سریال توسط كشورهای غرب و اپوزیسیون طبیعی است و تعریف تمجید داخلی ها هم از این سریال طبیعی است!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
چرا مطلب من رو نگذاشتید ؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
۰
۰
قسمت هایی از این سریال را دیده ام .... اصلاً فاخر كه چه عرض كنم! یك فیلم معمولی هم نیست ! بچه ها هم می توانند بهتر از این بسازند...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها