مجلس سنای آمریکا طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله ایران را به تصویب رساند.
کد خبر: ۹۷۴۰۳۳
سنا هم طرح تمدید تحریم‌های ایران را تصویب کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سناتورهای آمریکایی در جلسه امروز خود طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران را که ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب کردند.

طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رای مثبت در برابر صفر رای منفی در سنا به تصویب رسید.

حتی اگر اوباما نیز رای سنا را وتو کند این طرح باز هم به قانون تبدیل می شود چراکه بیش از دو سوم در هر دو مجلس به این طرح رای داده اند.

مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته به تمدید تحریم ها علیه ایران رای داد. این تحریم ها اولین بار در سال 1996 میلادی و با هدف مجازات سرمایه گذاری در صنعت انرژی ایران و با ادعای مهار دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای به تصویب رسیدند و تا پایان سال 2016 میلادی منقضی خواهند شد.

رویترز روز سه شنبه نوشت که اگر طرح تمدید تحریم ها علیه ایران در سنا به تصویب برسد، برای امضا به کاخ سفید فرستاده خواهد شد و با امضای «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا قانونی می شود.

یک مقام ارشد دولت آمریکا امروز اعلام کرده بود که تصویب تمدید این تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق هسته‌ای به شمار نمی‌آید.

ا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
-
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
جام جم چرا درمورد پیروزی نفتی ایران بر عربستان خبر ندادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودتییییییییییییییی
رها
-
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
اینكه تشویق شوی سرمایه ات را بیشتر بفروشی پیروزی نیست , بفهم
s
-
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
به جهنم ، وقتی اوضاع مردم قبل از برجام با بعد از برجام تفاوتی نكنه همون بهتر كه نباشه تا دیگه انقدر به حرف های خلف وعده گوش ندیم اه
فرید
-
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
حداقل تاثیر برجام این بود كه جلوی بدتر شدن وضع كشور و مردم رو گرفت . مشكل اینجاست كه افزایش درآمد كشور رو مردم خیلی سر سفره شون حس نكردند. بدون برجام قطعا روزهای سخت تری پیش رو خواهیم داشت.
كامبیز
-
۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
تصویب تمدید این تحریم‌ها علیه ایران نقض توافق هسته‌ای به شمار نمی‌آید پس نقص چی است ؟ این هم از سیاست دولت تدبیر و اعتدال , اگر فكر میكنید آنها تحریم ها را لغو میكنند به همین خیال باشید , هر چی بیشتر عقب نشینی كنید آنها پرو تر میشوند , باید با غربیها مثل زبان خودشان برخورد كرد . به هر جهت غربی بیشترین سود را كردند و صنعت هسته ای ایران را به نابودی كشاندند و این نشان دهنده این بود كه آنها در سیاست هم رقیب ندارند حالا همه بگن ظریف عجب سیاستمداری است .
نوذر
-
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
تحریم ها را اینقدر ادامه میدن تا بالاخره یكی از 2 طرف تسلیم بشه!!!
سوسن
-
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
مردم منتظر عذرخواهی اقای روحانی و تیم مذاكراتش از مردم هستند. واقعا كسانی كه به رهنمودهای ولی فقیه زمانشان گوش ندهند عاقبتی جز شرمندگی و ضرر و زیان برای مملكت ندارند.
سیدرضا هاشمی
-
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
آقا به جان مادرم دیگه خسته شدم از این برجام و فرجام و قبل برجام و پس از برجام و حین برجام...
این همه انرژی كه در خصوص این موضوع توسط مسؤولین ما سوخت می‌شود اگر صرف آبادانی داخلی‌مان می‌شد امروز از آمریكا جلوتر بودیم.
آمریكایی‌ها هر روز مسؤولین ما را با یك وسیله‌ای سرگرم می‌كنند. اینها هم برای توجیه عقب‌ماندگی‌های كشور مشغول برجام می‌شوند و دیگر سرشان را بالا نمی‌آورند كه جلوی پای‌شان را ببینند حتی.
الآن وقتشه با روی كار آمدن این ترامپت دیوانه، موشك و بمب هسته‌ای هم بسازیم عین كره‌ی شمالی.
كره‌ی شمالی ۲۰ میلیون جمعیت داره و از لحاظ مساحت اندازه‌ی یكی از استان‌های ما هم نیست ولی چه با اقتدار جلوی دنیا وایستاده؟
نظر
-
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
بهتر، شاید اینطوری مسئولین از خواب خرگوشی بیدار شدن. چهار سال گذشته آقایان همچنان وعده سرخرمن میدن!!!

نیازمندی ها